18-letnia Azjatka z Nowej Anglii ;)

Nielsen opublikował niedawno Social Media Raport za trzeci kwartał 2011. Oczywiście, zgodnie ze wszelkimi danymi i obserwacjami, potwierdza  on wzrost znaczenia mediów społecznościowych. Jednak nie wdając się w oczywistości, przyjrzyjmy się temu, co może zaskoczyć.

Czy wiedzieliście, że w USA:
1) Portale społecznościowe i blogi docierają do prawie 80 procent aktywnych internautów, zgarniając 25% czasu spędzanego online

2) Amerykanie spędzają więcej czasu na Facebooku, niż na jakiejkolwiek innej stronie internetowej w USA

3) Prawie 40 % użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem smartfonów

4) 70 % dorosłych użytkowników social media robi zakupy online

5) 53 % aktywnych dorosłych użytkowników serwisów społecznościowych śledzi marki, podczas gdy celebrytów – tylko 32%

6) Największą grupę widzów contentu video stanowią kobiety, ale to mężczyźni spędzają znacznie więcej czasu na oglądaniu filmów.

A jeśli zastanawiacie się, kto dominuje w sieciach społecznościowych, to raport Nielsena pokazuje i to 🙂 Statystyczne największe szanse na wielogodzinne przesiadywanie na Facebooku, Twitterze i blogach mają kobiety w wieku 18-34 lata, Azjatki, mieszkające w Nowej Anglii, z tytułem licencjata lub wyższym, zarabiające mniej niż 50 000 $ / rok.

Oczywiście to tylko statystyka, więc nie należy tego przyjmować zbyt serio podczas budowania kampanii (różnice pomiędzy poszczególnymi grupami są niewielkie), niemniej jednak pokazuje pewną skłonność – po stronie użytkowników panie są grupą, której na pewno nie wolno lekceważyć 🙂 (podobnie jak i niedocenianej w Polsce grupy 55+, która nadal jest uważana za tą, która obawia się internetu, choć rośnie w tempie szybszym niż młodsi użytkownicy).

Anna Watza

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.