Nielsen opublikował niedawno Social Media Raport za trzeci kwartał 2011. Oczywiście, zgodnie ze wszelkimi danymi i obserwacjami, potwierdza on wzrost znaczenia mediów społecznościowych. Jednak nie wdając się w oczywistości, przyjrzyjmy się temu, co może zaskoczyć.
Czy wiedzieliście, że w USA:
1) Portale społecznościowe i blogi docierają do prawie 80 procent aktywnych internautów, zgarniając 25% czasu spędzanego online
2) Amerykanie spędzają więcej czasu na Facebooku, niż na jakiejkolwiek innej stronie internetowej w USA
3) Prawie 40 % użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem smartfonów
4) 70 % dorosłych użytkowników social media robi zakupy online
5) 53 % aktywnych dorosłych użytkowników serwisów społecznościowych śledzi marki, podczas gdy celebrytów – tylko 32%
6) Największą grupę widzów contentu video stanowią kobiety, ale to mężczyźni spędzają znacznie więcej czasu na oglądaniu filmów.
A jeśli zastanawiacie się, kto dominuje w sieciach społecznościowych, to raport Nielsena pokazuje i to 🙂 Statystyczne największe szanse na wielogodzinne przesiadywanie na Facebooku, Twitterze i blogach mają kobiety w wieku 18-34 lata, Azjatki, mieszkające w Nowej Anglii, z tytułem licencjata lub wyższym, zarabiające mniej niż 50 000 $ / rok.
Oczywiście to tylko statystyka, więc nie należy tego przyjmować zbyt serio podczas budowania kampanii (różnice pomiędzy poszczególnymi grupami są niewielkie), niemniej jednak pokazuje pewną skłonność – po stronie użytkowników panie są grupą, której na pewno nie wolno lekceważyć 🙂 (podobnie jak i niedocenianej w Polsce grupy 55+, która nadal jest uważana za tą, która obawia się internetu, choć rośnie w tempie szybszym niż młodsi użytkownicy).
Anna Watza