Logo Planet Partners – Kolor

Content marketing i doradztwo komunikacyjne w konkurencyjnej branży fotowoltaiki

IBC SOLAR od 39 lat jest wiodącym producentem i dostawcą rozwiązań dla instalacji fotowoltaicznych. Swoim klientom dostarcza najwyższej jakości komponentów instalacji, takich jak konstrukcje montażowe, moduły, falowniki, systemy magazynowania energii. Realizuje też projekty kompletnych instalacji PV dla instytucji publicznych, komercyjnych i klientów indywidualnych. Każdego roku systemy fotowoltaiczne IBC SOLAR zaopatrują w przyjazną środowisku energię ponad trzy miliony osób na całym świecie.

Klient

IBC Solar

Współpraca

Długoterminowa

Rynek

Polska

Wyzwanie

Mimo wieloletniej obecności na polskim rynku, firma IBC SOLAR Polska nie prowadziła intensywnych działań PR-owych. Tym samym jej rozpoznawalność poza ścisłą branżą była niewielka, kontakty z mediami miały charakter sporadyczny, a sama marka rzadko była przywoływana jako flagowy przykład lidera rynku OZE i ekspert tej branży.

Dlatego za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej. Na cel główny składały się cele szczegółowe zakładające:

profesjonalizację działań PR w Polsce i zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska w mediach;

budowanie wizerunku marki jako eksperta w obszarach związanych z energetyką słoneczną, rynkiem OZE, transformacją energetyczną, a także trendami w zakresie fotowoltaiki w Polsce i na świecie;

rozwijanie świadomości marki jako stabilnego, solidnego oraz godnego zaufania partnera wśród potencjalnych kontrahentów biznesowych;

zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów końcowych z nastawieniem na edukację oraz komunikację o innowacyjnych rozwiązaniach PV proponowanych przez firmę.

Analiza

Pracę dla klienta zaczęliśmy od przygotowania planu komunikacyjnego i dogłębnej analizy sektora fotowoltaicznego w Polsce. Z przeprowadzonych badań wyłonił się obraz dynamicznie rozwijającego się rynku o dużej konkurencji, na którym popyt z roku na rok rośnie wykładniczo i jest napędzany przez różne programy dofinansowania rozwoju OZE. Tak gwałtownie rozkwitający rynek niesie szereg korzyści, ale także wyzwań dla marki, która dopiero zaczyna regularną komunikację z interesariuszami.

Jak wyróżnić się na rynku, na którym konkurencja jest bardzo duża?

W jaki sposób precyzyjnie dotrzeć z komunikacją do wąskiej grupy odbiorców?

Które kanały OWNED rozwijać mając na uwadze posegmentowaną publiczność?

Jak połączyć w komunikacji lokalność i międzynarodowe know-how marki?

Rozwiązanie

Przygotowanie i wdrożenie Planu Komunikacji, który pozwolił na uporządkowanie działań komunikacyjnych i przekształcenie komunikacji prowadzonej ad hoc w stałą i przemyślaną aktywność;

Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami branżowymi z dziedzin energetyki i ekologii, przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych dotyczących innowacji tak IBC SOLAR Polska, jak i spółki matki, a także wysokiej jakości artykułów wzbogaconych o komentarze ekspertów firmy;

Stworzenie dossier eksperckich dwóch przedstawicieli IBC SOLAR Polska;

Content marketing – przygotowywanie wysokiej jakości treści skierowanych do klientów i potencjalnych partnerów biznesowych firmy;

Prowadzenie kampanii płatnych w mediach branżowych, mających zwiększyć ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych;

Doradztwo komunikacyjne i czynny udział w realizacji strategii komunikacji na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.

Efekty

140

informacji w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych w okresie od stycznia do października 2021

OBECNOŚĆ W MEDIACH

Obecność w najważniejszych portalach i tytułach branżowych: Wirtualny Nowy Przemysł, Energetyka24.pl, Wysokie Napięcie, Gram w Zielone;

WIDOCZNOŚĆ MARKI

Zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska wśród grup docelowych, utrwalenie wizerunku lidera branży fotowoltaicznej w Polsce;

WIZERUNEK MARKI

Wzmocnienie w oczach dziennikarzy obrazu firmy jako autorytetu w dziedzinie OZE i większa liczba zapytań o komentarze eksperckie.

Chcesz zrealizować podobny projekt?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Narzędzie 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Podobne realizacje

NATO – #ProtectTheFuture

NATO i gaming? Czy to połączenie faktycznie działa? Udowodniliśmy, że tak! Zobacz, jak przebiegła kampania #ProtectTheFuture i jak świętowaliśmy razem z graczami i przedstawicielami NATO podczas NATO Gaming Tournament.

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej – Gliwice Sp. z o.o.

PEC-Gliwice zwrócił się do nas z prośbą o wsparcie w stworzeniu marki dla nowej inwestycji spółki w ekologiczny ośrodek przetwarzania termicznego odpadów oraz o komunikację tego przedsięwzięcia i działań spółki do interesariuszy: otoczenia lokalnego i decydentów.

Warszawski Maraton Fotograficzny

Nasze zaangażowanie w projekt WMF sprawiło, że jego frekwencja i opłacalność zauważalnie wzrosły, pokazując, że jest w stanie zaistnieć na mapie kulturalnych wydarzeń Warszawy.