Mimo wieloletniej obecności na polskim rynku, firma IBC SOLAR Polska nie prowadziła intensywnych działań PR-owych. Tym samym jej rozpoznawalność poza ścisłą branżą była niewielka, kontakty z mediami miały charakter sporadyczny, a sama marka rzadko była przywoływana jako flagowy przykład lidera rynku OZE i ekspert tej branży.
Dlatego za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej. Na cel główny składały się cele szczegółowe zakładające:
profesjonalizację działań PR w Polsce i zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska w mediach;
budowanie wizerunku marki jako eksperta w obszarach związanych z energetyką słoneczną, rynkiem OZE, transformacją energetyczną, a także trendami w zakresie fotowoltaiki w Polsce i na świecie;
rozwijanie świadomości marki jako stabilnego, solidnego oraz godnego zaufania partnera wśród potencjalnych kontrahentów biznesowych;
zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów końcowych z nastawieniem na edukację oraz komunikację o innowacyjnych rozwiązaniach PV proponowanych przez firmę.
Pracę dla klienta zaczęliśmy od przygotowania planu komunikacyjnego i dogłębnej analizy sektora fotowoltaicznego w Polsce. Z przeprowadzonych badań wyłonił się obraz dynamicznie rozwijającego się rynku o dużej konkurencji, na którym popyt z roku na rok rośnie wykładniczo i jest napędzany przez różne programy dofinansowania rozwoju OZE. Tak gwałtownie rozkwitający rynek niesie szereg korzyści, ale także wyzwań dla marki, która dopiero zaczyna regularną komunikację z interesariuszami.
Jak wyróżnić się na rynku, na którym konkurencja jest bardzo duża?
W jaki sposób precyzyjnie dotrzeć z komunikacją do wąskiej grupy odbiorców?
Które kanały OWNED rozwijać mając na uwadze posegmentowaną publiczność?
Jak połączyć w komunikacji lokalność i międzynarodowe know-how marki?
Przygotowanie i wdrożenie Planu Komunikacji, który pozwolił na uporządkowanie działań komunikacyjnych i przekształcenie komunikacji prowadzonej ad hoc w stałą i przemyślaną aktywność;
Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami branżowymi z dziedzin energetyki i ekologii, przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych dotyczących innowacji tak IBC SOLAR Polska, jak i spółki matki, a także wysokiej jakości artykułów wzbogaconych o komentarze ekspertów firmy;
Stworzenie dossier eksperckich dwóch przedstawicieli IBC SOLAR Polska;
Content marketing – przygotowywanie wysokiej jakości treści skierowanych do klientów i potencjalnych partnerów biznesowych firmy;
Prowadzenie kampanii płatnych w mediach branżowych, mających zwiększyć ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych;
Doradztwo komunikacyjne i czynny udział w realizacji strategii komunikacji na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.
informacji w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych w okresie od stycznia do października 2021
Obecność w najważniejszych portalach i tytułach branżowych: Wirtualny Nowy Przemysł, Energetyka24.pl, Wysokie Napięcie, Gram w Zielone;
Zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska wśród grup docelowych, utrwalenie wizerunku lidera branży fotowoltaicznej w Polsce;
Wzmocnienie w oczach dziennikarzy obrazu firmy jako autorytetu w dziedzinie OZE i większa liczba zapytań o komentarze eksperckie.
Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam.
Przykładowe realizacje