Internetowi twórcy w kampanii przeciwko dezinformacji
Kampania #ProtectTheFuture

Ostatnie półtora roku od momentu agresji Rosji na Ukrainę potwierdziło, jak kruche może być poczucie bezpieczeństwa. Wojna, która wkroczyła za nasze granice ma również charakter informacyjny, a brak odpowiedniej wiedzy może potęgować niepokój. Przynależność Polski oraz krajów bałtyckich (Litwy, Łotwy i Estonii) do NATO gwarantuje bezpieczeństwo, co w trakcie trwającej w tym roku kampanii informacyjnej skierowanej do młodych #ProtectTheFuture podkreślali twórcy z wymienionych krajów.
Jako agencja wykonawcza odpowiadaliśmy za logistykę, kontakt z polskimi twórcami (Maciejem Musiałem, Marią Andrejczyk, MrSetoKami i GrabaGra), koordynację i pomoc w produkcji treści zgodnych z celami kampanii i współorganizację wydarzenia podsumowującego kampanię, wspierając agencję wiodącą M&C Saatchi World Services.
1.
Pierwszy krok w siedzibie głównej sojuszu
SIEDZIBA GŁÓWNA NATO | BRUKSELA, BELGIA
Początek projektu miał miejsce w maju 2023, w Brukseli, gdzie twórcy z Litwy, Łotwy, Estonii i Polski spotkali się z przywódcami i ekspertami, by poznać od środka, jak działa Sojusz, w jaki sposób broni swoich obywateli, nad czym na co dzień pracują przedstawiciele wszystkich 31 krajów i przede wszystkim – na czym polega siła jedności.
POLSKA
Conversation with Secretary General @jensstoltenberg, generals and ambassadors during the visit in NATO’s Headquarters, gave me the feeling that we are not only an alliance of interests, but an alliance of values.
ESTONIA
Thank you for this opportunity to see closer what NATO is about. And thank you of your TRUST! @nato #ProtectTheFuture
2.
Manewry BaltOps
MORZE BAŁTYCKIE
Z Brukseli zaangażowani w kampanię twórcy wyruszyli w podróż na wschodnią flankę, gdzie pojawiło się największe niebezpieczeństwo w ostatnich kilkudziesięciu latach. Możliwość uczestnictwa w Baltops, największych manewrach morskich Sojuszu, które odbywają się cyklicznie od 1972 roku na Morzu Bałtyckim była doskonałą szansą na pokazanie gotowości do obrony granic wschodniej flanki, w tym Polski.
W ćwiczeniach wzięli udział wojskowi z 19 krajów i jednego kraju partnerskiego. Wykorzystano 50 okrętów, ponad 45 samolotów i zaangażowano 6 000 żołnierzy z m. in. Belgii, Kanady, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Łotwy, Litwy, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

POLSKA
@USMarines w akcji, okręt USS Mount Whitney, @RoyalNavy, Niemiecki niszczyciel. Te kilka dni pozwoliły mi lepiej zrozumieć jak potężną siłę reprezentuje ten Sojusz i co robi żeby nas chronić. Dzięki @nato!
3.
Szczyt NATO w Wilnie
WILNO, LITWA
Ważnym elementem kampanii było uczestnictwo w szczycie Sojuszu, który odbył się w połowie lipca w Wilnie. Możliwość zajrzenia za kulisy spotkań przywódców największych państw to coś unikalnego. Jednym z głównych tematów Szczytu była sytuacja na Ukrainie, a wystąpienie Wołodymyra Zełeńskiego miało wymiar symboliczny jako początek starań kraju o wejście w struktury Sojuszu.
POLSKA
Vilnus. My grandfathers’ most beloved city, where he spent his happiest moments in life before the II World War. There he was imprisoned by Gestapo and NKVD.
POLSKA
While being on the NATO summit I thought about him a lot. How happy he would be that in his beloved city, the leaders of all NATO countries, the strongest defensive alliance, meet.
LITWA
An event that will go down in Lithuanian history is already underway, and contrary to what the angry Facebook comments might suggest, the @nato Summit should not cause any major inconvenience to the daily life of Vilnius and its citizens.
4.
Wizyty w bazach wojskowych
MIĘDZYNARODOWA GRUPA BOJOWA NATO W POLSCE
Polscy ambasadorzy projektu w trakcie wizyt w kolejnych bazach wojskowych nie tylko pokazywali zdolności bojowe żołnierzy, kolejne elementy manewrów, ale też zaangażowali się we wspólny trening. Pokazali od kuchni życie żołnierza – dosłownie i w przenośni.

Olympian 🆚 NATO battlegroup 🏋️♀️
After a workout session with soldiers based in Poland, Maria got challenged…
5.
Turniej gamingowy NATO
ELEKTROWNIA POWIŚLE | WARSZAWA, POLSKA
Finalnym elementem kampanii był event gamingowy, który współorganizowaliśmy 30 października 2023 w warszawskiej Elektrowni Powiśle. Przedstawiciele Sojuszu, w tym Assistant Secretary General oraz gamerzy spotkali się, by w formie gry transmitowanej na Twitchu opowiedzieć o jedności i bezpieczeństwie, czyli kluczowych wartościach kampanii. Rozgrywka oparta na grach „Among Us” oraz „Party Animals” pozwoliła również w luźnej atmosferze przeprowadzić ważną dyskusję, pokazać jak ważna jest współpraca w drodze do wspólnego celu.
Zespół Planet Partners jako agencja wykonawcza, wraz z zewnętrznymi dostawcami zadbał o: infrastrukturę gamingową (w tym stanowiska do streamowania oraz wszelkie niezbędne zaplecze techniczne), scenę, strefy Free 2 Play (gdzie można było się zrelaksować przy ulubionych grach – zarówno klasycznych, typu arcade, jak i nowszych tytułach), aranżację przestrzeni, catering oraz transmisję z wydarzenia.
Na wydarzenie zaprosiliśmy kluczowe polskie media, których przedstawiciele chętnie przybyli na event.
Zaangażowani Twórcy Twitch
Chcesz zrealizować podobny projekt? Napisz do nas!
Opisz swój projekt, a my zajmiemy się resztą.