Logo Planet Partners – Kolor

Obsługa komunikacyjna konkursu dla startupów z branży energetycznej prowadzona na 24 rynkach

InnoEnergy to fundusz powołany przez Europejski Instytut Technologii i Innowacji, który poprzez wiedzę, finansowanie i sieć kontaktów wspiera wejście start-upów na rynki międzynarodowe. Głównym obszarem współpracy Klienta i Planet Partners była międzynarodowa komunikacja trzech edycji konkursu dla start-upów z obszaru cleantech: PowerUp! oraz wspieranie działań wizerunkowych firmy.

NAGRODZONY

Klient

InnoEnergy CEE

Współpraca

Projekt

Rynek

CEE

Wyzwanie

Projekt PowerUp! dedykowany był start-upom z 24 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Główny organizator – centrala InnoEnergy w regionie CEE z siedzibą w Krakowie, realizowała go przy współpracy z HUBami w całym regionie. Miały one różny background, wiedzę marketingową i poziom zaangażowania w promocję projektu. Nie można było zapomnieć o podstawowym celu – zachęceniu start-upów do złożenia aplikacji w konkursie. Dodatkowo, klientowi zależało na budowaniu wizerunku InnoEnergy jako wiarygodnego partnera biznesowego wśród przedstawicieli dużego przemysłu i korporacji z sektora energii.  

Budowanie wizerunku InnoEnergy jako wiarygodnego partnera biznesowego

Efektywne dotarcie komunikacyjne zarówno do startupów, jak i przedstawicieli dużego przemysłu i korporacji z sektora energii

Dotarcie z informacją o konkursie PowerUp! i możliwościach do twórców rozwiązań cleantech z 24 krajów

Pogłębienie dyskursu medialnego (m.in. w mediach opiniotwórczych) w obszarze problematyki projektu

Analiza

W związku z wieloma wyzwaniami, jakie niesie zaprojektowanie komunikacji na 24 rynki postawiliśmy na opracowanie programu komunikacji adaptowalnego na każdym z nich wraz z wytycznymi komunikacyjnymi dla 15 agencji w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Zarówno w obszarze budowania eksperckiego wizerunku Klienta, jak i komunikacji ze start-upami konkurencja jest duża, a lata 2017-2019 to prawdziwy „wysyp” różnych akceleratorów, projektów i konkursów. Elementem strategii było więc komunikowanie międzynarodowego zaplecza i doświadczenia InnoEnergy, które wsparło już kilkaset innowacji. 

Rozwiązanie

Przygotowanie specjalnego, rozbudowanego toolkitu dla HUBów (niezależnych podmiotów, reprezentujących Organizatora konkursu w danym kraju, tj. akceleratory, inkubatory itp.) i agencji zagranicznych, a także uzupełniane FAQ, z którego mogli korzystać zarówno podczas rozmów z dziennikarzami, jak i podczas komunikacji z uczestnikami.

Media relations (media biznesowe, start-upowe, technologiczne, energetyczne oraz przemysłowe)

Prowadzenie anglojęzycznej komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn)

Opracowywanie anglojęzycznych treści na bloga (success stories start-upów)

Spójność graficzna wszystkich materiałów – zaprojektowaliśmy każdy z graficznych elementów – od strony internetowej i grafik do mediów społecznościowych, przez prezentacje dla Partnerów, a kończąc na graficznej oprawie finałów PowerUp!

Efekty

Spójna komunikacja projektu na wszystkich rynkach docelowych

Coroczne zwiększanie liczby zgłoszeń do konkursu nawet o 100%

1249

publikacji w polskich mediach w ciągu trzech edycji konkursu (154 w 2017 r., 495 w 2018 r., 645 w 2019 r.)

Pogłębienie dyskusji w kilkunastu najważniejszych tytułach biznesowych i opiniotwórczych w Polsce (m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i inne)

Pozyskanie licznych, zasięgowych patronów medialnych (m.in. Business Insider, Nowy Przemysł, Magazyn Przemysłowy, INN Poland, Kierunek Energetyka)

Umocnienie pozycji konkursu wewnątrz organizacji InnoEnergy

Chcesz zrealizować podobny projekt?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Narzędzie 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Podobne realizacje

realme Polska

Głównym zadaniem agencji było nawiązywanie oraz utrzymanie relacji z mediami i liderami opinii z branż technologicznej, biznesowej, gamingowej czy lifestyle, a także wsparcie klienta w organizacji wydarzeń i akcji kreatywnych.

Kyndryl Polska

Pandemia COVID-19 znacząco utrudniła planowane na listopad 2021 wejście firmy Kyndryl na światowy rynek, w tym także launch marki w Polsce. Musieliśmy w tym przypadku podejść do sprawy nieszablonowo.

IBC Solar

Za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej.