Skuteczne docieranie do interesariuszy z otoczenia biznesu i administracji państwowej

Sener Polska jest jednym z liderów rynku kosmicznego w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Sener. Firma specjalizuje się w inżynierii kosmicznej, jej mechanizmy biorą udział w największych misjach naukowych i badawczych ESA, NASA oraz ESO, a także zamawiane są przez odbiorców komercyjnych. Sener współpracuje z podmiotami i instytucjami z całego kraju rozwijając przemysł kosmiczny w Polsce i kształcąc jego silne kadry.

Klient

SENER Polska

Współpraca

Długoterminowa

Rynek

Polska

Wyzwanie

W momencie rozpoczęcia naszej współpracy Sener był obecny na polskim rynku już od 10 lat, a od czterech jego polski oddział specjalizował się w sektorze kosmicznym. Mimo znaczącej pozycji grupy Sener na rynku międzynarodowym, firma była w Polsce mało rozpoznawalna.  

Zadaniem naszego zespołu było zbudowanie rozpoznawalności klienta i jego pozycji eksperckiej w odniesieniu do dwóch kluczowych grup odbiorców:  

interesariuszy – środowiska biznesu oraz przedstawicieli administracji publicznej, a także

opinii publicznej – odbiorców zainteresowanych kosmosem hobbystycznie oraz laików.

Analiza

Analiza sytuacji wyjściowej pozwoliła nam zidentyfikować szereg wyzwań. Najważniejszym jest działanie klienta w branży stosunkowo mało rozpoznawalnej, o której pisze niewiele mediów i dziennikarzy. Co więcej, projekty Sener to skomplikowane mechanizmy o specyficznym przeznaczeniu – opowiadanie o nich w przystępny sposób to niełatwe zadanie, zarówno dla eksperta jak i dla dziennikarza.  

W jaki sposób zainteresować dziennikarzy tematem technologii kosmicznych?

Jak pokazać znaczenie skomplikowanych mechanizmów w przystępny sposób?

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy wśród odbiorców niezainteresowanych na co dzień kosmosem?

Jak pokazać, że działania klienta mają pozytywny wpływ na polską gospodarkę?

Rozwiązanie

Współpracę z Sener Polska rozpoczęliśmy od szczegółowego badania sytuacji na rynku mediów, uwzględniającego działania najbliższej konkurencji klienta. Na bazie badania przygotowaliśmy strategię wizerunkową, uwzględniającą najważniejsze wyzwania komunikacyjne, wraz z identyfikacją grup docelowych i rekomendowanymi narzędziami. Z tego dokumentu korzystamy do dziś, aktualizując go w miarę potrzeby.  

Od początku współpracy z Sener ważnym narzędziem są dla nas media relations. Regularne aranżowanie obecności przedstawicieli firmy w mediach branżowych oraz ogólnoinformacyjnych ma na celu zwiększenie rozpoznawalności oraz zbudowanie pozycji ekspertów – komentatorów z zakresu wydarzeń w sektorze kosmicznym.  

Ponieważ istotnym aspektem naszego działania jest docieranie do interesariuszy, przeprowadziliśmy także mapping tej grupy docelowej. Kierujemy do nich, wydawany corocznie, Raport Oddziaływania Społecznego Sener Polska, który pokazuje najważniejsze osiągnięcia firmy w zakresie rozwoju polskiego sektora kosmicznego i gospodarki.  

Strategia działania

Media relations

Raport Oddziaływania Społecznego

Employer branding

Audyt medialny

Efekty

ZASIĘG

50 mln

to łączny zasięg mediów, w których od 2016 roku zostały opublikowane materiały związane z Sener Polska (wg Instytutu Monitorowania Mediów oraz Press Service)

MEDIA RELATIONS

TOP 5

najbardziej widocznych mediowo firm w polskiej branży kosmicznej w „Raporcie nt. wizerunku sektora kosmicznego w Polsce”, przygotowanym na zlecenie Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. przez Europejską Fundację Kosmiczną (2018)

EMPLOYER BRANDING

40%

Wzrost liczby składanych do firmy jakościowych ofert pracy w stosunku do okresu przed rozpoczęciem działań

B2B

Potwierdzony przez Klienta znaczący wzrost przychylności podmiotów z otoczenia jego firmy ułatwiający prowadzenie biznesu

AUDYT MEDIALNY

W 2020 roku, po 4 latach współpracy, przeprowadziliśmy audyt medialny wśród dziennikarzy z tytułów biznesowych, informacyjnych i branżowych, który wykazał, że 100% ankietowanych dziennikarzy zna działalność Sener Polska, 90% zna co najmniej jednego eksperta z Sener Polska

Chcesz zrealizować podobny projekt?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Narzędzie 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Podobne realizacje

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej – Gliwice Sp. z o.o.

PEC-Gliwice zwrócił się do nas z prośbą o wsparcie w stworzeniu marki dla nowej inwestycji spółki w ekologiczny ośrodek przetwarzania termicznego odpadów oraz o komunikację tego przedsięwzięcia i działań spółki do interesariuszy: otoczenia lokalnego i decydentów.