IT & Tech

Wdrożenie na polski rynek największego na świecie dostawcy

infrastruktury IT <

Kyndryl (NYSE: KD) jest największym na świecie dostawcą usług w zakresie infrastruktury IT, obsługującym tysiące klientów korporacyjnych w ponad 60 krajach. Firma projektuje, buduje, zarządza i modernizuje złożone, krytyczne dla misji firmy systemy informatyczne, od których świat zależy każdego dnia.

Wyzwanie

Projekt trafił do nas niecałe pół roku po utworzeniu marki Kyndryl. Wyzwaniem w tym przypadku było zaprezentowanie firmy, która oficjalnie pojawiła się na rynku kilka miesięcy wcześniej.

Celem projektu było wzmocnienie rozpoznawalności firmy na polskim rynku, ze szczególnym uwzględnieniem jej kompetencji w zakresie usług dla infrastruktury IT, produktów rozwijanych w oparciu o open source i chmurę, a także tworzenia przez nią dedykowanych rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki, w tym segmentu publicznego, finansowego oraz branży produkcyjnej.

> Launch istniejącej marki

pół roku po powstaniu firmy.

> Marka startująca od zera

pomimo dużego zaplecza.

> Firma wyodrębniona z innej marki

o bardzo ugruntowanej pozycji na rynku i szerokiej rozpoznawalności.

> Brak tożsamości marki

– początkowo chce komunikować się jako największy start-up świata i technologiczny agnostyk.

Analiza

Podczas analizy tego przypadku zidentyfikowaliśmy szereg wyzwań. Klient działa w branży, o której prasa pisze chętnie, ale również w której konkurencja jest znaczna i komunikacyjnie aktywna. Chodziło o przekonanie dziennikarzy, że mimo mentalności start-upu, firma jest technologicznie dojrzała, tworzy miejsca pracy w kraju i warto jej rozwój obserwować.

1.
Jak wprowadzić na rynek istniejącą firmę?
2.
Jak nie przyćmić spin-offu bardzo rozpoznawalną spółką-matką?
3.
Jakie kanały dotarcia do dziennikarzy będą najefektywniejsze?
4.
Czym wyróżnić się w branży o nieprzeciętnie dużej konkurencji?

Rozwiązanie

Postanowiliśmy postawić na bliższe pokazanie dziennikarzom marki Kyndryl tak, aby ci mogli uzupełnić swoją wiedzę o nowej marce informacjami z pierwszej ręki, przekazanymi przez dyrektora zarządzającego polskim oddziałem.

Najpierw przeprowadziliśmy rozpoznanie wśród kluczowych mediów – zapytaliśmy 10 najważniejszych z punktu widzenia marki dziennikarzy o to, co wiedzą i co sądzą o marce Kyndryl.

Na podstawie tych rozmów zorganizowaliśmy spotkanie prasowe, na którym przedstawiliśmy szczegóły operacji marki w Polsce, jej plany, a także wyjaśniliśmy historię jej powstania i spóźniony launch.

Po udanej prezentacji projekt przeszedł w fazę stałej obsługi.

Ankieta

Ankieta z 10 kluczowymi z punktu widzenia marki, dziennikarzami.

Q&A

Przygotowanie Q&A i prezentacja firmy.

Szkolenie mediowe

dla osób wypowiadających się podczas spotkania.

Spotkanie prasowe

Organizacja spotkania prasowego.

Efekty

Rezultatem wprowadzenia firmy na rynek i dalszej, regularnej komunikacji jest ponad 185 publikacji w okresie od kwietnia 2022. Komunikatami firmy interesują się nie tylko tytuły branżowe, ale także media biznesowe i ogólnopolskie.

Dzięki wielu inicjatywom społecznym i technologicznym, Kyndryl szybko stał się marką utożsamianą rozwojem branży IT oraz rozpoznawalną przez grupy docelowe i media.

W ramach współpracy powstało kilka kampanii, które pozwoliły pojawić się marce w takich tytułach jak: Puls Biznesu, Gazeta Wyborcza, Business Insider czy Computer World.

185+

Publikacji w mediach krajowych.

3

Wywiady w kluczowych dla marki mediach.

Budowa rozpoznawalności marki

w grupach docelowych oraz wypracowanie, uznanego wśród dziennikarzy, autorytetu w dziedzinie IT.