Logo Planet Partners – Kolor

Wdrożenie na polski rynek największego na świecie dostawcy infrastruktury IT

Kyndryl (NYSE: KD) jest największym na świecie dostawcą usług w zakresie infrastruktury IT, obsługującym tysiące klientów korporacyjnych w ponad 60 krajach. Firma projektuje, buduje, zarządza i modernizuje złożone, krytyczne dla misji firmy systemy informatyczne, od których świat zależy każdego dnia.

Klient

Kyndryl Polska

Współpraca

Długoterminowa

Rynek

Polska

Wyzwanie

Projekt trafił do nas niecałe pół roku po utworzeniu marki Kyndryl. Wyzwaniem w tym przypadku było zaprezentowanie firmy, która oficjalnie pojawiła się na rynku kilka miesięcy wcześniej.

Celem projektu było wzmocnienie rozpoznawalności firmy na polskim rynku, ze szczególnym uwzględnieniem jej kompetencji w zakresie usług dla infrastruktury IT, produktów rozwijanych w oparciu o open source i chmurę, a także tworzenia przez nią dedykowanych rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki, w tym segmentu publicznego, finansowego oraz branży produkcyjnej.

Launch istniejącej marki pół roku po powstaniu firmy.

Firma wyodrębniła się ze struktur innej marki, o bardzo ugruntowanej pozycji na rynku i szerokiej rozpoznawalności.

Pomimo dużego zaplecza, marka startująca od zera.

Brak tożsamości marki – początkowo chce komunikować się jako największy startup świata i technologiczny agnostyk.

Analiza

Podczas analizy tego przypadku zidentyfikowaliśmy szereg wyzwań. Klient działa w branży, o której prasa pisze chętnie, ale również w której konkurencja jest znaczna i komunikacyjnie aktywna. Chodziło o przekonanie dziennikarzy, że mimo mentalności start-upu, firma jest technologicznie dojrzała, tworzy miejsca pracy w kraju i warto jej rozwój obserwować.

Jak wprowadzić na rynek istniejącą firmę?

Jak nie przyćmić spin-offu bardzo rozpoznawalną spółką-matką?

Jakie kanały dotarcia do dziennikarzy będą najefektywniejsze?

Czym wyróżnić się w branży o nieprzeciętnie dużej konkurencji?

Rozwiązanie

Postanowiliśmy postawić na bliższe pokazanie dziennikarzom marki Kyndryl tak, aby ci mogli uzupełnić swoją wiedzę o nowej marce informacjami z pierwszej ręki, przekazanymi przez dyrektora zarządzającego polskim oddziałem.

Najpierw przeprowadziliśmy rozpoznanie wśród kluczowych mediów – zapytaliśmy 10 najważniejszych z punktu widzenia marki dziennikarzy o to, co wiedzą i co sądzą o marce Kyndryl.

Na podstawie tych rozmów zorganizowaliśmy spotkanie prasowe, na którym przedstawiliśmy szczegóły operacji marki w Polsce, jej plany, a także wyjaśniliśmy historię jej powstania i spóźniony launch.

Po udanej prezentacji projekt przeszedł w fazę stałej obsługi.

Ankieta z 10 kluczowymi, z punktu widzenia marki, dziennikarzami.

Przygotowanie Q&A i prezentacji firmy.

Szkolenie mediowe dla osób wypowiadających się podczas spotkania.

Organizacja spotkania prasowego.

Efekty

Rezultatem wprowadzenia firmy na rynek i dalszej, regularnej komunikacji jest ponad 185 publikacji w okresie od kwietnia 2022. Komunikatami firmy interesują się nie tylko tytuły branżowe, ale także media biznesowe i ogólnopolskie.

Dzięki wielu inicjatywom społecznym i technologicznym, Kyndryl szybko stał się marką utożsamianą rozwojem branży IT oraz rozpoznawalną przez grupy docelowe i media.

W ramach współpracy powstało kilka kampanii, które pozwoliły pojawić się marce w takich tytułach jak: Puls Biznesu, Gazeta Wyborcza, Business Insider czy Computer World.

MEDIA RELATIONS

185+

Publikacji w mediach krajowych.

MEDIA RELATIONS

3

Wywiady w kluczowych dla marki mediach.

MEDIA RELATIONS

Budowa rozpoznawalności marki w grupach docelowych oraz wypracowanie, uznanego wśród polskich dziennikarzy, autorytetu w dziedzinie IT.

Chcesz zrealizować podobny projekt?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Narzędzie 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. Aenean feugiat dolor vitae neque sollicitudin, in hendrerit elit vehicula. Nullam molestie est libero, vel ornare augue lobortis quis. Pellentesque aliquet consequat mi, nec efficitur augue fringilla a. Sed ornare nec tellus et vulputate. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mi justo, pretium vel magna vitae, condimentum luctus quam. 

Podobne realizacje

realme Polska

Głównym zadaniem agencji było nawiązywanie oraz utrzymanie relacji z mediami i liderami opinii z branż technologicznej, biznesowej, gamingowej czy lifestyle, a także wsparcie klienta w organizacji wydarzeń i akcji kreatywnych.

GMV Innovating Solutions

Głównym celem współpracy GMV i Planet Partners było zwiększenie widoczności firmy w mediach opiniotwórczych i branżowych z dziedziny transportu i sektora kosmicznego. Dodatkowym wyzwaniem było odejście od utrwalonego wizerunku GMV jako firmy zagranicznej i pokazanie odbiorcom, że jest to przedsiębiorstwo mające realny, pozytywny wpływ na krajową gospodarkę.

NAGRODZONY

InnoEnergy CEE

Międzynarodowa komunikacja trzech edycji projektu PowerUp! oraz wspieranie działań wizerunkowych firmy. Dotarcie z informacją o konkursie PowerUp! i możliwościach do twórców rozwiązań cleantech z 24 krajów;