Logo Planet Partners – Kolor

Covid Challenge – ruszyliśmy z akcją inżynierskiej pomocy dla służby zdrowia

Proste respiratory, bezpieczniejsze kombinezony czy innowacyjne metody dekontaminacji to przykłady potrzeb służby zdrowia, niezbędnych do zatrzymania epidemii koronawirusa. Rozwiązania tych problemów mogą dostarczyć ochotnicy, którzy wezmą udział w wyzwaniu Covid Challenge. Tydzień temu rozpoczęliśmy akcję, dzięki której najlepsze projekty uzyskają wsparcie w realizacji, a pomysłowe metody działania zostaną nagłośnione i trafią do potrzebujących pomocy szpitali i placówek medycznych.

Do działania pro bono zainspirowały nas… zawody robotyczne ERC

Od wielu lat wspieramy organizację międzynarodowych zawodów ERC, w których uczestniczą dziesiątki zespołów młodych inżynierów z całego świata. Doświadczenie współpracy z takimi grupami oraz świadomość, jak zaawansowane i profesjonalne mogą być ich projekty, sprawiły, że wspólnie z Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN postanowiliśmy zorganizować akcję Covid Challenge. Istotne jest, że to nie zwykły konkurs, ale akcja wspierająca faktyczną walkę o życie ludzi, która dotyczy nas wszystkich. Chcemy, żeby to wyzwanie było narzędziem, dzięki któremu innowacje mogą zostać nakierowane na realne potrzeby. Dlatego zdecydowaliśmy, że nasz zespół zaangażuje się w tej projekt pro bono.

Już ponad 30 zgłoszonych pomysłów!

W ciągu zaledwie 6 dni od rozpoczęcia naboru na stronie www.covidchallenge.pl trafiło do nas już ponad 30 innowacyjnych pomysłów. Najpopularniejsze kategorie to w tej chwili maseczki ochronne z wydajnym filtrem, nieparujące przyłbice, które można sterylizować i systemy monitorowania stanu pacjentów na dużą skalę. Kilka ze zgłoszonych projektów to propozycje spoza listy, jednak mające swoje zastosowanie w walce z koronawirusem. Co ciekawe, akcja wzbudza zainteresowanie zarówno wśród grup z pomysłami do natychmiastowej realizacji, jak i przedsiębiorstw chcących przeorganizować swoją produkcję na czas zwalczania pandemii.

Covid Challenge – kto może się zgłosić?

Akcję kierujemy do młodych naukowców, studentów i innowacyjnych przedsiębiorców chcących wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, aby realnie wesprzeć polską służbę zdrowia w walce z epidemią koronawirusa. Głównym celem inicjatywy jest opracowanie przez uczestników rozwiązań do szybkiego wdrożenia, które będą w stanie efektywnie wspierać pracę lekarzy i pielęgniarek. Narzędzia, nad których stworzeniem będą pracować uczestnicy akcji, mają odpowiedzieć na zapotrzebowanie zgłoszone przez sam personel medyczny. Na liście najpilniejszych potrzeb stworzonej przez medyków znalazły się między innymi: uproszczony respirator, narzędzie do masowej terapii tlenowej, lepszy system nagłośnienia dla kombinezonów ochronnych czy innowacyjny sposób zabezpieczania karetek pogotowia – to podstawowe rozwiązania, bez których skuteczna, długofalowa walka z epidemią będzie niemal niemożliwa. W formularzu zgłoszeniowym każdy z rejestrujących się może wybrać, czy chce, aby jego pomysł był upubliczniony w formie open licence, czy też nie.

Etap II – Giełda Pomysłów

Pierwszym etapem akcji jest trwająca obecnie rejestracja zainteresowanych uczestników na stronie internetowej i zebranie od nich pomysłów na rozwiązanie jednego lub więcej problemów z bazy. Drugim etapem będzie tzw. Giełda Pomysłów. Trafią na nią najlepiej rokujące rozwiązania, które na giełdzie będą promowane i zaprezentowane docelowym użytkownikom oraz podmiotom mogącym zapewnić wsparcie w ich realizacji.  Zakładamy także wsparcie dla najbardziej obiecujących pomysłów w dotarciu do decydentów oraz pozyskaniu funduszy na realizację prototypów tak, aby zaproponowane rozwiązania mogły realnie trafić do potrzebujących jednostek medycznych w jak najkrótszym czasie.

Zgłoszenia będą oceniane przez ekspertów z instytucji, będących partnerami merytorycznymi akcji. Zostali nimi już: Zakład Medycyny Katastrof i Pomocy Doraźnej UJCM oraz Medyczny Zespół Ratunkowy PCPM. Inicjatywa jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych.

Więcej informacji na temat Covid Challenge, bazę potrzebnych rozwiązań i szczegóły dotyczące nadsyłanych zgłoszeń można znaleźć na stronie www.covidchallenge.pl.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Manager

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?