Double tap me

[:pl]

Jeden obraz jest wart tysiąc słów – właśnie dlatego Instagram zdobywa tak ogromną popularność wśród użytkowników social media. Fala zdjęć i filmików ukazujących wszystko od śmiesznych kotów i jedzenia po najnowsze produkty znanych marek podbija nasze serca poprzez ekrany telefonów.

Ze względu na swoją wszechobecność oraz łatwy i darmowy dostęp Instagram stał się idealnym narzędziem marketingowym dla wszystkich, którzy w choć najmniejszym stopniu podążają za trendami w social media. Pozwala on na bezpośrednie promowanie produktów do wielu grup docelowych na raz lub wybranych obserwatorów, zainteresowanych jedynie częścią oferty firmy.

Sama aplikacja pomaga w tworzeniu dedykowanych kanałów. Dzięki jednej z funkcji możemy przełączać się między pięcioma kontami bez wylosowywania się z żadnego z nich. Takim tropem podążyło Nike, zakładając profile dodatkowe dla sportu (np. biegania), produktu, miasta czy wręcz płci i zyskując w ten sposób serię grup docelowych dla każdego ze swoich produktów. A dodatkowa możliwość połączenia kont z Facebookiem i Twitterem pozwala na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.

W przyciąganiu nowych potencjalnych klientów najlepiej sprawdzają się hashtagi, po których użytkownicy wyszukują ciekawych dla nich profili. Odpowiednio użyte mogą nawet podwoić zainteresowanie naszymi zdjęciami, a ilość polubień i subskrypcji przełoży się na dalszy sukces kanału. Najpopularniejsze hashtagi  w 2016 roku to m.in.: #instagood, #photooftheday, #follow, #tagsforlikes i #repost.

Istnieje jednak również lista znaczników zablokowanych w wyszukiwarce Instagrama. Oznacza to, że żaden z nich nie zwróci nam żadnych zdjęć, mimo prób wyszukiwania po jego nazwie. Spis „zakazanych” hashtagów obejmuje te dotyczące pornografii oraz przekleństw, ale także takie propagujące anoreksję albo nawet zbyt ogólne, aby można było je uznać za filtr i przedstawiają, cytując jednego z twórców aplikacji: „zbyt niską wartość dla użytkownika” (np. #instagram, #iPhone, #photography, #instaboy, #instagirl).


Od pewnego czasu dostępna jest również możliwość sprzedawania przedmiotów widocznych na publikowanych zdjęciach. Wystarczy założyć profil na Lettly.com, który automatycznie połączy się z naszym kontem i sklepem internetowym.  Po polubieniu zdjęcia, oglądający automatycznie otrzyma maila ze zdjęciem przedmiotu i propozycją jego kupna.
Istotne jest, by pamiętać o ograniczeniu wprowadzone w regulaminie Instagrama, chroniące użytkowników przed spamem. Dodawanie zbyt dużej ilości komentarzy (60 na godzinę) lub zbyt podobnych komentarzy (3 pod rząd) zakończy się chwilową blokadą konta.  Te same konsekwencje czekają nas jeżeli zdecydujemy się odpisywać jedynie przy pomocy emotikonek (po więcej niż 3 komentarzach pod rząd). Aplikacja rejestruje takie zachowanie jako spam i automatycznie blokuje możliwość dodawania kolejnych odpowiedzi.

Kolejnym ograniczeniem jest 30 hashtagów pod zdjęciem i 2200 znaków w opisie. Osobiście proponuję nie wykorzystywać pełnego limitu przy tworzeniu podpisu. W serwisie króluje zasada „krótko i na temat”.  W przeciwnym razie ryzykujemy utratę obserwatorów lub komentarze w stylu „tl:dr”. Natomiast wyjątkowe i interesujące wpisy łatwo uzyskują „double tap” – polubienie zdjęcia, a nawet subskrypcję profilu.

Oczywiście, to są tylko podstawowe zasady działania Instagrama. Reszta zależy już tylko od was. Do dzieła!

Kira Burzanowska

[:en]

Jeden obraz jest wart tysiąc słów – właśnie dlatego Instagram zdobywa tak ogromną popularność wśród użytkowników social media. Fala zdjęć i filmików ukazujących wszystko od śmiesznych kotów i jedzenia po najnowsze produkty znanych marek podbija nasze serca poprzez ekrany telefonów.

Ze względu na swoją wszechobecność oraz łatwy i darmowy dostęp Instagram stał się idealnym narzędziem marketingowym dla wszystkich, którzy w choć najmniejszym stopniu podążają za trendami w social media. Pozwala on na bezpośrednie promowanie produktów do wielu grup docelowych na raz lub wybranych obserwatorów, zainteresowanych jedynie częścią oferty firmy.

Sama aplikacja pomaga w tworzeniu dedykowanych kanałów. Dzięki jednej z funkcji możemy przełączać się między pięcioma kontami bez wylosowywania się z żadnego z nich. Takim tropem podążyło Nike, zakładając profile dodatkowe dla sportu (np. biegania), produktu, miasta czy wręcz płci i zyskując w ten sposób serię grup docelowych dla każdego ze swoich produktów. A dodatkowa możliwość połączenia kont z Facebookiem i Twitterem pozwala na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.

W przyciąganiu nowych potencjalnych klientów najlepiej sprawdzają się hashtagi, po których użytkownicy wyszukują ciekawych dla nich profili. Odpowiednio użyte mogą nawet podwoić zainteresowanie naszymi zdjęciami, a ilość polubień i subskrypcji przełoży się na dalszy sukces kanału. Najpopularniejsze hashtagi  w 2016 roku to m.in.: #instagood, #photooftheday, #follow, #tagsforlikes i #repost.

Istnieje jednak również lista znaczników zablokowanych w wyszukiwarce Instagrama. Oznacza to, że żaden z nich nie zwróci nam żadnych zdjęć, mimo prób wyszukiwania po jego nazwie. Spis „zakazanych” hashtagów obejmuje te dotyczące pornografii oraz przekleństw, ale także takie propagujące anoreksję albo nawet zbyt ogólne, aby można było je uznać za filtr i przedstawiają, cytując jednego z twórców aplikacji: „zbyt niską wartość dla użytkownika” (np. #instagram, #iPhone, #photography, #instaboy, #instagirl).


Od pewnego czasu dostępna jest również możliwość sprzedawania przedmiotów widocznych na publikowanych zdjęciach. Wystarczy założyć profil na Lettly.com, który automatycznie połączy się z naszym kontem i sklepem internetowym.  Po polubieniu zdjęcia, oglądający automatycznie otrzyma maila ze zdjęciem przedmiotu i propozycją jego kupna.
Istotne jest, by pamiętać o ograniczeniu wprowadzone w regulaminie Instagrama, chroniące użytkowników przed spamem. Dodawanie zbyt dużej ilości komentarzy (60 na godzinę) lub zbyt podobnych komentarzy (3 pod rząd) zakończy się chwilową blokadą konta.  Te same konsekwencje czekają nas jeżeli zdecydujemy się odpisywać jedynie przy pomocy emotikonek (po więcej niż 3 komentarzach pod rząd). Aplikacja rejestruje takie zachowanie jako spam i automatycznie blokuje możliwość dodawania kolejnych odpowiedzi.

Kolejnym ograniczeniem jest 30 hashtagów pod zdjęciem i 2200 znaków w opisie. Osobiście proponuję nie wykorzystywać pełnego limitu przy tworzeniu podpisu. W serwisie króluje zasada „krótko i na temat”.  W przeciwnym razie ryzykujemy utratę obserwatorów lub komentarze w stylu „tl:dr”. Natomiast wyjątkowe i interesujące wpisy łatwo uzyskują „double tap” – polubienie zdjęcia, a nawet subskrypcję profilu.

Oczywiście, to są tylko podstawowe zasady działania Instagrama. Reszta zależy już tylko od was. Do dzieła!

Kira Burzanowska

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.