DLACZEGO EMPLOYER BRANDING?

Z najnowszych badań Hays Poland wynika, że ponad połowa pracowników (59 proc.) planuje w perspektywie najbliższego roku zmienić pracę.

Pandemia nieodwracalnie zmieniła rynek pracy. Wielu pracowników przewartościowało swoje podejście do miejsca, w którym pracują, stawiając między innymi na elastyczne podejście do pracy zdalnej i well-being. Wg raportu Boldare z 2021 roku zmieniają się też kryteria wyboru nowego pracodawcy. „Choć wciąż wysoko na liście priorytetów znajduje się wynagrodzenie (jest ono bardzo ważne dla 68 proc. badanych przez Boldare), to ważniejsza jest atmosfera (co deklaruje 78 proc. respondentów)”.

Wybrane kryteria wyboru pracodawcy (% respondentów):

Atmosfera 78%
Wynagrodzenie 68%

Źródło: Raport Boldare, 2021

Większość pracowników przed wysłaniem aplikacji sprawdza informacje o pracodawcy w sieci.

W dobie mediów społecznościowych nie ma też miejsca na jakikolwiek błędny ruch w komunikacji: w cenie jest transparentność i silne wartości pracodawców. Każdy nieprzemyślany komunikat (na przykład post na LinkedIn), który będzie niezgodny z głoszonymi wartościami firmy, zostanie zauważony, zweryfikowany i podważy wiarygodność Twojej firmy w oczach pracowników i potencjalnych pracowników.

Nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się odwrócić.

Nowoczesne firmy inwestują w strategię Employer Branding (i jej realizację), ponieważ wiedzą, że zadowolony pracownik będzie ich najlepszym sprzymierzeńcem i ambasadorem.

W wielu branżach coraz bardziej widoczny jest też problem z pozyskiwaniem specjalistów i ekspertów. Szczególnie silny rynek pracownika notuje od wielu lat branża IT.  Wg raportu Rynek pracy IT No Fluff Jobs każdy miesiąc 2021 to 2–3 razy więcej ofert pracy niż w analogicznym okresie w 2020!

Dzięki współpracy z Planet Partners

Co oferujemy?

Jesteśmy nowoczesną agencją komunikacji z 16-letnim doświadczeniem. Rozwiązania, które proponujemy Klientom, nierzadko wcześniej testujemy na sobie (praca zdalna wiele lat przed Covidem, elastyczny czas pracy, dodatkowy płatny urlop dla pracowników, czy indywidualne programy mentoringu).

Cele naszych Klientów stają się naszymi celami. W zakresie Employer Branding pracowaliśmy między innymi dla: