IBC SOLAR Polska – strategia marketingowa i doradztwo komunikacyjne w branży fotowoltaiki
Sorry, this entry is only available in Polish.
Goals
Mimo wieloletniej obecności na polskim rynku, firma IBC SOLAR Polska nie prowadziła intensywnych działań PR-owych. Tym samym jej rozpoznawalność poza ścisłą branżą była niewielka, kontakty z mediami miały charakter sporadyczny, a sama marka rzadko była przywoływana jako flagowy przykład lidera rynku OZE i ekspert tej branży.
Dlatego za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej. Na cel główny składały się cele szczegółowe zakładające:
- profesjonalizację działań PR w Polsce i zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska w mediach;
- budowanie wizerunku marki jako eksperta w obszarach związanych z energetyką słoneczną, rynkiem OZE, transformacją energetyczną, a także trendami w zakresie fotowoltaiki w Polsce i na świecie;
- rozwijanie świadomości marki jako stabilnego, solidnego oraz godnego zaufania partnera wśród potencjalnych kontrahentów biznesowych;
- zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów końcowych z nastawieniem na edukację oraz komunikację o innowacyjnych rozwiązaniach PV proponowanych przez firmę.

Solutions
- Przygotowanie i wdrożenie Planu Komunikacji, który pozwolił na uporządkowanie działań komunikacyjnych i przekształcenie komunikacji prowadzonej ad hoc w stałą i przemyślaną aktywność;
- Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami branżowymi z dziedzin energetyki i ekologii, przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych dotyczących innowacji tak IBC SOLAR Polska, jak i spółki matki, a także wysokiej jakości artykułów wzbogaconych o komentarze ekspertów firmy;
- Stworzenie dossier eksperckich dwóch przedstawicieli IBC SOLAR Polska;
- Content marketing – przygotowywanie wysokiej jakości treści skierowanych do klientów i potencjalnych partnerów biznesowych firmy:
- artykułów na blog IBC SOLAR Polska,
- tekstów na stronę internetową IBC SOLAR,
- postów do mediów społecznościowych firmy,
- newsletterów.
- Prowadzenie kampanii płatnych w mediach branżowych, mających zwiększyć ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych;
- Doradztwo komunikacyjne i czynny udział w realizacji strategii komunikacji na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.

Effects
- Ponad 140 informacji w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych w okresie od stycznia do października 2021;
- Obecność w najważniejszych portalach i tytułach branżowych: Wirtualny Nowy Przemysł, Energetyka24.pl, Wysokie Napięcie, Gram w Zielone;
- Zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska wśród grup docelowych, utrwalenie wizerunku lidera branży fotowoltaicznej w Polsce;
- Wzmocnienie w oczach dziennikarzy obrazu firmy jako autorytetu w dziedzinie OZE i większa liczba zapytań o komentarze eksperckie.
Money.pl, 26.01.2021 – Zobacz artykuł
