IBC SOLAR Polska – strategia marketingowa i doradztwo komunikacyjne w branży fotowoltaiki | Planet Partners
Communication Strategies and consultancy

IBC SOLAR Polska – strategia marketingowa i doradztwo komunikacyjne w branży fotowoltaiki

Sorry, this entry is only available in Polish.

Goals

Mimo wieloletniej obecności na polskim rynku, firma IBC SOLAR Polska nie prowadziła intensywnych działań PR-owych. Tym samym jej rozpoznawalność poza ścisłą branżą była niewielka, kontakty z mediami miały charakter sporadyczny, a sama marka rzadko była przywoływana jako flagowy przykład lidera rynku OZE i ekspert tej branży.

Dlatego za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej. Na cel główny składały się cele szczegółowe zakładające:

  • profesjonalizację działań PR w Polsce i zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska w mediach;
  • budowanie wizerunku marki jako eksperta w obszarach związanych z energetyką słoneczną, rynkiem OZE, transformacją energetyczną, a także trendami w zakresie fotowoltaiki w Polsce i na świecie;
  • rozwijanie świadomości marki jako stabilnego, solidnego oraz godnego zaufania partnera wśród potencjalnych kontrahentów biznesowych;
  • zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów końcowych z nastawieniem na edukację oraz komunikację o innowacyjnych rozwiązaniach PV proponowanych przez firmę.

Solutions

  • Przygotowanie i wdrożenie Planu Komunikacji, który pozwolił na uporządkowanie działań komunikacyjnych i przekształcenie komunikacji prowadzonej ad hoc w stałą i przemyślaną aktywność;
  • Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami branżowymi z dziedzin energetyki i ekologii, przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych dotyczących innowacji tak IBC SOLAR Polska, jak i spółki matki, a także wysokiej jakości artykułów wzbogaconych o komentarze ekspertów firmy;
  • Stworzenie dossier eksperckich dwóch przedstawicieli IBC SOLAR Polska;
  • Content marketing – przygotowywanie wysokiej jakości treści skierowanych do klientów i potencjalnych partnerów biznesowych firmy:
    • artykułów na blog IBC SOLAR Polska,
    • tekstów na stronę internetową IBC SOLAR,
    • postów do mediów społecznościowych firmy,
    • newsletterów.
  • Prowadzenie kampanii płatnych w mediach branżowych, mających zwiększyć ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych;
  • Doradztwo komunikacyjne i czynny udział w realizacji strategii komunikacji na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.

Effects

  • Ponad 140 informacji w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych w okresie od stycznia do października 2021;
  • Obecność w najważniejszych portalach i tytułach branżowych: Wirtualny Nowy Przemysł, Energetyka24.pl, Wysokie Napięcie, Gram w Zielone;
  • Zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska wśród grup docelowych, utrwalenie wizerunku lidera branży fotowoltaicznej w Polsce;
  • Wzmocnienie w oczach dziennikarzy obrazu firmy jako autorytetu w dziedzinie OZE i większa liczba zapytań o komentarze eksperckie.

Money.pl, 26.01.2021 – Zobacz artykuł

Energetyka24, 30.06.2021 — Zobacz artykuł

wysokienapiecie.pl, 26.10.2021 — Zobacz artykuł

IBC Solar

Przykładowe realizacje z: Communication