Influencer Marketing w 2023 roku – wszystko co powinniście wiedzieć, ale nie macie kogo zapytać

Ostatnie kilka lat w sieci nieprzerwanie mija pod ogromnym i migoczącym na wszystkie możliwe kolory znakiem influencerów. Internetowi celebryci szturmem wdarli się w grono obserwowanych przez nas osób. Z biegiem czasu ich potencjał wizerunkowy i sprzedażowy doceniły również marki coraz częściej decydując się na współpracę z twórcami contentu. Czego możemy spodziewać się po treściach sponsorowanych w najbliższych miesiącach?

Wszystko jasne

2022 rok przyniósł dużo zmian w kwestii współprac z influencerami. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zaalarmowany licznymi zgłoszeniami postanowił uważnie przyjrzeć się działaniom sponsorowanym w sieci. Cześć twórców ukrywała reklamodawców, tym samym wprowadzając swoich odbiorców w błąd. UOKiK stworzył serię dokumentów i instrukcji opisujących prawidłowe oznaczenie współprac i wprowadzając między innymi wymóg wykorzystywania funkcji oznaczenia treści sponsorowanych dostępnych w widoku publikowania postów. UOKiK nie poprzestał wyłącznie na stworzeniu regulacji. Urzędnicy odpowiedzialni za prowadzenie konta organu są aktywni w mediach społecznościowych,reagują na oznaczenia w komentarzach pod postami krnąbrnych twórców i na bieżąco przypominają o zasadach prawidłowego oznaczenia. Wśród twórców, którzy w przeszłości dopuścili się złamania przepisów prawa prowadzone są również postępowania wyjaśniające.

Nagraj to co chcesz pokazać

Wszyscy pamiętamy początki Instagrama i wszechobecne fotografowanie niemal każdego posiłku, który trafiał na nasze stoły. Robiliśmy dziesiątki jak nie setki zdjęć prezentując swoją codzienność naszym znajomym i obserwatorom. Obecnie trend ten przeżywa swoje drugie życie, w nieco odświeżonej i wygładzonej formie. Reelsy, czyli krótkie treści wideo, swoją popularność zaczęły budować jeszcze w 2022 roku. Jednak to nadchodzące miesiące stanowić będą dla nich peak popularności. Zamiast nieruchomych kadrów, użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej decydują się na publikowanie klipów wideo. Do powstania tego trendu przyczyniła się oczywiście niesłabnąca popularność pochodzącego z Azji TikToka, który w całości oparty jest na dynamicznym contencie.

Jakość, nie ilość

Pandemia znacznie ograniczyła możliwości zarabiania. Firmy zmuszone były zrezygnować z dużych kampanii i sesji fotograficznych i powierzyć całość działań internetowym twórcom. Wtedy media społecznościowe zalała fala materiałów reklamowych kręconych w mieszkaniach influencerów. Przesycony rynek powoli wraca na poprzednie tory, a twórcy coraz częściej decydują się na długofalowe współprace z zaledwie kilkoma markami. Nowoczesne kampanie oparte są na jednoczesne działania na kilku platformach i zamiast działań czysto sprzedażowych wybierane są te wizerunkowe, tworzące z influencerów ambasadorów marek.

W Planet Partners współpracujemy z internetowymi twórcami z różnych branż – od technologicznych recenzentów przez pasjonatów sportu aż do makijażowych guru. Tworzymy kampanie wizerunkowe i sprzedażowe dopasowane do potrzeb marki i odpowiadające grupom docelowym. Dzięki naszemu zaangażowaniu realizujemy cele naszych klientów i udowadniamy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Executive

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.