Logo Planet Partners – Kolor

Influencer Marketing w 2023 roku – wszystko co powinniście wiedzieć, ale nie macie kogo zapytać

Ostatnie kilka lat w sieci nieprzerwanie mija pod ogromnym i migoczącym na wszystkie możliwe kolory znakiem influencerów. Internetowi celebryci szturmem wdarli się w grono obserwowanych przez nas osób. Z biegiem czasu ich potencjał wizerunkowy i sprzedażowy doceniły również marki coraz częściej decydując się na współpracę z twórcami contentu. Czego możemy spodziewać się po treściach sponsorowanych w najbliższych miesiącach?

Wszystko jasne

2022 rok przyniósł dużo zmian w kwestii współprac z influencerami. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zaalarmowany licznymi zgłoszeniami postanowił uważnie przyjrzeć się działaniom sponsorowanym w sieci. Cześć twórców ukrywała reklamodawców, tym samym wprowadzając swoich odbiorców w błąd. UOKiK stworzył serię dokumentów i instrukcji opisujących prawidłowe oznaczenie współprac i wprowadzając między innymi wymóg wykorzystywania funkcji oznaczenia treści sponsorowanych dostępnych w widoku publikowania postów. UOKiK nie poprzestał wyłącznie na stworzeniu regulacji. Urzędnicy odpowiedzialni za prowadzenie konta organu są aktywni w mediach społecznościowych,reagują na oznaczenia w komentarzach pod postami krnąbrnych twórców i na bieżąco przypominają o zasadach prawidłowego oznaczenia. Wśród twórców, którzy w przeszłości dopuścili się złamania przepisów prawa prowadzone są również postępowania wyjaśniające.

Nagraj to co chcesz pokazać

Wszyscy pamiętamy początki Instagrama i wszechobecne fotografowanie niemal każdego posiłku, który trafiał na nasze stoły. Robiliśmy dziesiątki jak nie setki zdjęć prezentując swoją codzienność naszym znajomym i obserwatorom. Obecnie trend ten przeżywa swoje drugie życie, w nieco odświeżonej i wygładzonej formie. Reelsy, czyli krótkie treści wideo, swoją popularność zaczęły budować jeszcze w 2022 roku. Jednak to nadchodzące miesiące stanowić będą dla nich peak popularności. Zamiast nieruchomych kadrów, użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej decydują się na publikowanie klipów wideo. Do powstania tego trendu przyczyniła się oczywiście niesłabnąca popularność pochodzącego z Azji TikToka, który w całości oparty jest na dynamicznym contencie.

Jakość, nie ilość

Pandemia znacznie ograniczyła możliwości zarabiania. Firmy zmuszone były zrezygnować z dużych kampanii i sesji fotograficznych i powierzyć całość działań internetowym twórcom. Wtedy media społecznościowe zalała fala materiałów reklamowych kręconych w mieszkaniach influencerów. Przesycony rynek powoli wraca na poprzednie tory, a twórcy coraz częściej decydują się na długofalowe współprace z zaledwie kilkoma markami. Nowoczesne kampanie oparte są na jednoczesne działania na kilku platformach i zamiast działań czysto sprzedażowych wybierane są te wizerunkowe, tworzące z influencerów ambasadorów marek.

W Planet Partners współpracujemy z internetowymi twórcami z różnych branż – od technologicznych recenzentów przez pasjonatów sportu aż do makijażowych guru. Tworzymy kampanie wizerunkowe i sprzedażowe dopasowane do potrzeb marki i odpowiadające grupom docelowym. Dzięki naszemu zaangażowaniu realizujemy cele naszych klientów i udowadniamy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Executive

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?