Innowacje przebojem wdzierają się do firm, a branża przemysłowa staje przed niemałym wyzwaniem. Jak komunikować się ze swoimi pracownikami, żeby chcieli wykorzystywać szanse stawiane im przez postęp technologiczny czwartej rewolucji przemysłowej?
Automatyzacja, robotyzacja, redukcja etatów, zastępowanie ludzi przez sztuczną inteligencję – to tylko nieliczne z obaw, które spędzają specjalistom pracującym w sektorze przemysłu sen z powiek. Prowadzi to ich do zwiększonej demotywacji i strachu przed zwolnieniem. Przezwyciężenie tych lęków należy do zadań pracodawców, a narzędziem do osiągnięcia tego jest mądra komunikacja wewnętrzna.
Mądra, czyli taka, która nie ocenia obaw pracowników, tylko je rozwiewa. Nie straszy nowymi technologiami, a uczy, jak je wykorzystywać w codziennej pracy. Dobrze poukładana komunikacja w firmie motywuje pracowników do podnoszenia swoich kwalifikacji, dzielenia się wiedzą i burzenia silosów organizacyjnych na rzecz spójnego i wspólnego miejsca pracy.