Komunikacja do pracowników

w dobie Przemysłu 4.0

Innowacje przebojem wdzierają się do firm, a branża przemysłowa staje przed niemałym wyzwaniem. Jak komunikować się ze swoimi pracownikami, żeby chcieli wykorzystywać szanse stawiane im przez postęp technologiczny czwartej rewolucji przemysłowej?

blank

Poinformowany pracownik to zaangażowany pracownik

Automatyzacja, robotyzacja, redukcja etatów, zastępowanie ludzi przez sztuczną inteligencję – to tylko nieliczne z obaw, które spędzają specjalistom pracującym w sektorze przemysłu sen z powiek. Prowadzi to ich do zwiększonej demotywacji i strachu przed zwolnieniem. Przezwyciężenie tych lęków należy do zadań pracodawców, a narzędziem do osiągnięcia tego jest mądra komunikacja wewnętrzna.

Mądra, czyli taka, która nie ocenia obaw pracowników, tylko je rozwiewa. Nie straszy nowymi technologiami, a uczy, jak je wykorzystywać w codziennej pracy. Dobrze poukładana komunikacja w firmie motywuje pracowników do podnoszenia swoich kwalifikacji, dzielenia się wiedzą i burzenia silosów organizacyjnych na rzecz spójnego i wspólnego miejsca pracy.

74%

firm z sektora przemysłu i surowców odczuwa niedobór talentów na rynku pracy

33,7%

przedsiębiorstw interwencyjnie zwiększa wynagrodzenia pracowników, żeby zapobiec rotacji

Źródła: Raport niedobór talentów w Polsce ManpowerGroup 2023 / Raport wynagrodzeń w sektorze przemysłowym 2023 Grafton Recruitment

Czy da się stworzyć kulturę organizacyjną,

która pozwoli pozyskiwać i zatrzymywać talenty?

Jak skutecznie ogłosić w przedsiębiorstwie

wdrożenie nowych technologii usprawniających pracę?

Jak prowadzić komunikację do różnych działów,

która łączy, a nie dzieli pracowników jednej firmy?

Znamy odpowiedzi na te pytania

Współczesne firmy nie powinny już wątpić w to, że pracownicy są ich najważniejszym zasobem, o który należy dbać. W kontekście komunikacyjnym ta troska przejawia się m.in. w bieżącym informowaniu o zmianach, planach rozwoju i sukcesach firmy. Można to osiągnąć poprzez szereg narzędzi: od newsletterów i wykorzystania sieci intranet, przez wewnętrzne blogi i podcasty będące źródłem aktualności, wiedzy i inspiracji, po aktywności z zakresu employer brandingu pozwalające rozwijać wizerunek firmy jako stabilnego i godnego zaufania pracodawcy. Poprzedzone solidnym audytem komunikacyjnym i opracowaniem strategii komunikacji wewnętrznej, te działania wzmocnią relacje między kadrą i organizacją oraz uczynią z pracowników najlepszych ambasadorów marki.

Mądra komunikacja do pracowników

zwiększa atrakcyjność firmy wewnątrz i na zewnątrz

blank

Szybsze wdrażanie innowacji

to obecnie klucz w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku.
blank

Bardziej zaangażowana kadra

przekłada się bezpośrednio na wzrost produktywności i większe przychody.
blank

Mniejsza rotacja pracowników

pomoże utrzymać w firmie największe talenty i pozyskać nowe.

Zaufaj specjalistom

Zaufaj Planet Partners

W działaniach PR-owych nie ulegamy gładkim słówkom i propagandowym tezom. Nasz zespół tworzą doświadczeni konsultanci, którzy na bieżąco śledzą trendy i najbardziej wartościowe kanały dotarcia do odbiorców. Pomaga nam w tym bycie blisko naszych klientów. Bacznie obserwujemy ich otoczenie – nie tylko to gospodarcze, polityczne i społeczne, ale także bliskie środowisko rynkowe, w tym działania konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie budować precyzyjną komunikację w duchu data driven, która oprócz wartości wizerunkowych realizuje konkretne cele biznesowe naszych klientów.
blank

Zostaw nam swój adres email

Skontaktujemy się z Tobą i udowodnimy Ci, że znamy się na rzeczy