Logo Planet Partners – Kolor

Precyzyjna komunikacja

do kluczowych interesariuszy sektora IT

W obecnych realiach funkcjonowania branży technologicznej zmiany są na porządku dziennym. Komunikacja musi za nimi nadążyć.

Sektor tech pod lupą regulatorów UE

Otoczenie prawne i biznesowe firm działających w branży technologicznej na terenie Unii Europejskiej ulega potężnym zmianom. W ciągu tylko ostatnich miesięcy zaczęły obowiązywać dla największych przedsiębiorstw rozporządzenia Digital Services Act oraz Digital Markets Act, a od 24 września 2023 stosowane zaczną być przepisy zawarte w Akcie w sprawie zarządzania danymi (Data Governance Act). Równolegle trwają zaawansowane prace nad regulacjami dotyczącymi wykorzystywania sztucznej inteligencji.

Firmy technologiczne różnej wielkości już niedługo będą musiały udowadniać, że korzystają z rozwijających się technologii w sposób odpowiedzialny i etyczny, dbają o bezpieczeństwo i prywatność przetwarzanych danych, nie stosują praktyk ograniczających konkurencję, a także traktują swoich pracowników z szacunkiem, zapewniając im godziwe warunki do pracy. W ciągu kilku najbliższych lat te i inne zakresy regulacyjne będą poddawane rygorystycznej analizie, a to będzie miało wpływ na wiele obszarów funkcjonowania firm: od finansowego, przez biznesowy i sprzedażowy, aż po wizerunkowy.

20%

Nawet tyle proc. całkowitego rocznego światowego obrotu firmy może wynieść kara finansowa za naruszenia przepisów DMA

746 mln EUR

Największa do tej pory grzywna nałożona na firmę za nieprzestrzeganie regulacji GDPR na terenie UE

Źródła: Commission.europa.eu / GDPR Enforcement Tracker

W jaki sposób budować

spójną i rzetelną komunikację do różnych grup interesariuszy?

Czy da się stworzyć markę o silnej pozycji,

która będzie głosem swojego środowiska w rozmowach o regulacjach dotykających całą branżę?

Jak przygotować się na komunikację

trudnych i potencjalnie kryzysowych tematów, które rozpalają opinię publiczną?

Te pytania nie są nam obce

Pracujemy z markami technologicznymi już od 17 lat i dobrze rozumiemy wyzwania, jakie stawia przed nimi rynek, pracownicy i ich klienci. Doceniamy wartość planu komunikacyjnego szytego na miarę, który bierze pod uwagę cele biznesowe, otoczenie prawne i instytucjonalne firmy, a także zmieniające się mikro i makro trendy. Dobierając narzędzia komunikacji rekomendujemy działania, które pozwalają precyzyjnie docierać do konkretnych grup odbiorców, m.in. poprzez aktywności z zakresu thought leadership, kampanie public affairs, mapping kluczowych interesariuszy oraz wsparcie PR podczas eventów branżowych i ekonomicznych. Nie zapominamy także o odpowiednim przygotowaniu na wypadek sytuacji kryzysowych, opracowując podręczniki komunikacji kryzysowej oraz trenując wystąpienia medialne z ekspertami.

Dzięki spójnie prowadzonej komunikacji

Twoja firma będzie podmiotem, a nie przedmiotem dyskusji

Wpływ na interesariuszy

Bądź aktywną stroną rozmów o przyszłości branży i wpływaj na obowiązujące regulacje.

Dotarcie do właściwych osób

Rozpoznaj kluczowych odbiorców marki i inicjuj dyskusję we właściwych kanałach komunikacji.

Odporność na kryzysy

Przygotuj swoich ekspertów na niewygodne tematy i trudne pytania.

Zaufaj specjalistom

Zaufaj Planet Partners

W działaniach PR-owych nie ulegamy gładkim słówkom i propagandowym tezom. Nasz zespół tworzą doświadczeni konsultanci, którzy na bieżąco śledzą trendy i najbardziej wartościowe kanały dotarcia do odbiorców. Pomaga nam w tym bycie blisko naszych klientów. Bacznie obserwujemy ich otoczenie – nie tylko to gospodarcze, polityczne i społeczne, ale także bliskie środowisko rynkowe, w tym działania konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie budować precyzyjną komunikację w duchu data driven, która oprócz wartości wizerunkowych realizuje konkretne cele biznesowe naszych klientów.

Zostaw nam swój adres email

Skontaktujemy się z Tobą i udowodnimy Ci, że znamy się na rzeczy