W obecnych realiach funkcjonowania branży technologicznej zmiany są na porządku dziennym. Komunikacja musi za nimi nadążyć.
Otoczenie prawne i biznesowe firm działających w branży technologicznej na terenie Unii Europejskiej ulega potężnym zmianom. W ciągu tylko ostatnich miesięcy zaczęły obowiązywać dla największych przedsiębiorstw rozporządzenia Digital Services Act oraz Digital Markets Act, a od 24 września 2023 stosowane zaczną być przepisy zawarte w Akcie w sprawie zarządzania danymi (Data Governance Act). Równolegle trwają zaawansowane prace nad regulacjami dotyczącymi wykorzystywania sztucznej inteligencji.
Firmy technologiczne różnej wielkości już niedługo będą musiały udowadniać, że korzystają z rozwijających się technologii w sposób odpowiedzialny i etyczny, dbają o bezpieczeństwo i prywatność przetwarzanych danych, nie stosują praktyk ograniczających konkurencję, a także traktują swoich pracowników z szacunkiem, zapewniając im godziwe warunki do pracy. W ciągu kilku najbliższych lat te i inne zakresy regulacyjne będą poddawane rygorystycznej analizie, a to będzie miało wpływ na wiele obszarów funkcjonowania firm: od finansowego, przez biznesowy i sprzedażowy, aż po wizerunkowy.