Komunikacja w przemyśle zbrojeniowym jest często obostrzona szczególnymi zasadami, wymogami i wyjątkami od reguły. Ale kompetentnie prowadzona wpływa pozytywnie na sukces biznesowy oraz reputację całej branży.
Szacunki podają, że obecne nakłady na zbrojenie są większe o 60 proc. niż w okresie zimnej wojny. W 2023 roku Polska planuje wydać na obronę najwięcej procent PKB ze wszystkich krajów NATO, ale inne państwa członkowskie nie pozostają w tyle. Cały rynek zbrojeniowy na świecie wzrósł o 100 mld dolarów w ciągu jednego roku i dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw produkujących sprzęt czy maszyny, ale również tych, które dostarczają infrastrukturę czy rozwiązania IT.
Firmy z branży defense to wzmożone zainteresowanie powinno cieszyć, ale pociąga ono za sobą również szereg wyzwań: jak opowiadać o swojej działalności w sposób poważny i bezstronny, jak znaleźć dla siebie niszę i odróżnić się na tle branży, a także jak zbudować pozycję pozwalającą na skuteczne konkurowanie ze spółkami Skarbu Państwa i wygrywanie przetargów.