Skuteczny Employer Branding

w branży IT

Redukcje budżetów, zwolnienia pracowników i walka o specjalistów na pozycjach seniorskich to tylko niektóre z wyzwań, przed którymi obecnie stoją menedżerowie z branży IT. Odkryj, jak skuteczna komunikacja wewnętrzna, profesjonalne wsparcie i działania z zakresu Employer Branding mogą pomóc Twojej firmie w niepewnych czasach.

Czas wyzwań dla branży IT

Obszar IT zawsze był wyjątkowo podatny na zawirowania wynikające z szybkiego rozwoju technologicznego oraz zmieniających się trendów. Choć raporty rynku pracy wciąż wskazują na wysokie zapotrzebowanie na kandydatów z kompetencjami w obszarze nowych technologii, branża IT stoi obecnie w obliczu nowych wyzwań. Te dotykają zarówno początkujących specjalistów, jak i pracowników działów nietechnicznych, w tym HR, marketingu czy administracji.

Aktualnie mamy do czynienia z dynamicznym i niepewnym otoczeniem, które nakłada na pracodawców konieczność utrzymania ciągłej inicjatywy i skoncentrowanej komunikacji wewnętrznej z pracownikami zapobiegając spadkowi ich motywacji i zaangażowania. Zaniedbanie tego aspektu grozi ryzykiem utraty nie tylko pracowników i potencjalnych kandydatów, lecz także nadszarpnięciem zaufania klientów.

29%

pracowników branży IT za największą przeszkodę w efektywnej pracy uważa problemy z komunikacją w firmie

70%

badanych pracowników branży IT doświadcza objawów wypalenia zawodowego

Źródła: raport Bulldog Job z Badania Społeczności IT / raport Wypalenie zawodowe w branży IT

Czy Twoja firma jest przygotowana

na komunikację zwolnień i związane z tym kryzysy wizerunkowe?

W jaki sposób budujesz

reputację wiarygodnego i stabilnego pracodawcy?

Czy wiesz, jak stworzyć strategię EB,

która pomoże Ci przyciągać najlepsze talenty z dużym doświadczeniem zawodowym?

Nie czekaj, zacznij działać już dziś!

Kreatywna strategia Employer Branding to fundament w procesie budowy pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Jej efektywność w dużej mierze zależy od dogłębnego audytu wewnętrznego i dostosowania strategii komunikacji tak wewnętrznej, jak i zewnętrznej do realnych potrzeb rynku i możliwości samej organizacji. W dalszym etapie procesu kluczowymi elementami stają się: odpowiednie zarządzanie kryzysowe, efektywna współpraca z mediami oraz starannie prowadzona obecność w mediach społecznościowych. Odpowiednio dopasowany Employer Branding stanowi integralną część strategii biznesowej firmy i ma pozytywny wpływ na jej konkurencyjność oraz zdolność do trwałego rozwoju na konkurencyjnym rynku pracy.

Działania Employer Branding

to inwestycja w przyszłość Twojej firmy

Zwiększenie konkurencyjności

Dobry wizerunek pracodawcy pozwoli pozyskać czołowych specjalistów w swojej branży i zapobiec ich rotacji.

Wzrost zaangażowania pracowników

Konsekwentnie prowadzony Employer Branding przekłada się na wzrost produktywności i wysoką jakość wykonywanych zadań.

Budowanie reputacji firmy

Właściwie rozwijana marka pracodawcy wpływa na pozytywne postrzeganie firmy przez pracowników, kandydatów i klientów.

Zaufaj specjalistom

Zaufaj Planet Partners

Jesteśmy nowoczesną agencją komunikacji z 17-letnim doświadczeniem w obszarze wsparcia firm z sektora IT. Nasz zespół specjalistów posiada zaawansowane umiejętności w dziedzinie Employer Branding, zarządzania kryzysowego, komunikacji wewnętrznej oraz strategii komunikacyjnej. Działamy w oparciu o sprawdzone metody i najlepsze praktyki wypracowane przez lata, aby pomóc naszym klientom w budowaniu silnego wizerunku pracodawcy i utrzymaniu zaangażowania pracowników. Zaufaj Planet Partners i skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia w tworzeniu pewnej przyszłości dla Twojej firmy.

Zostaw nam swój adres email

Skontaktujemy się z Tobą i udowodnimy Ci, że znamy się na rzeczy