Zdobywaj partnerów w biznesie

mówiąc ich głosem

Branża przemysłowa posługuje się często hermetycznym językiem, koncentrując się na zaletach swoich produktów, zamiast potrzebach i celach biznesowych, na jakie one odpowiadają. Tymczasem żeby zdobywać nowych klientów, trzeba wyjść z własnej bańki informacyjnej i zacząć komunikować się z grupami docelowymi językiem, który rozumieją.

blank

Konkrety zamiast papki marketingowej

Prawie 30% respondentów badania Instytutu Rozwoju Sprzedaży i Marketingu ocenia proces zakupu produktów i usług B2B jako trudny. Wpływ na to ma wielkość komitetu zakupowego – o wydatkach rzadko decyduje jedna osoba, najczęściej w ten proces zaangażowanych jest co najmniej kilka osób z firmy. Kolejną trudnością jest mało przejrzysta i skierowana wyłącznie do kadry zarządzającej, komunikacja.

Potencjalnych klientów rozwiązań przemysłowych mniej interesuje koszt i marketingowe aspekty oferowanych rozwiązań, a bardziej korzyści, jakie płyną z ich wykorzystania, spodziewane efekty biznesowe oraz rekomendacje innych zadowolonych klientów. To właśnie powinno stać u podstaw efektywnej komunikacji B2B.

3

z tylu osób najczęściej składa się komitet zakupowy w firmie, decydujący o wydatkach

21-28

dni mija od dostrzeżenia problemu do zakupu produktu lub usługi, które go rozwiązują

Źródło: Badanie IRSM Jak kupuje B2B w Polsce? 2023

Jak komunikacja

może wesprzeć cele biznesowe firmy?

W jaki sposób

mogę odróżnić się od konkurencji na rynku?

Czy dzięki działaniom komunikacyjnym

da się sprzedawać więcej?

Posługuj się językiem korzyści

Proces zakupowy zaczyna się od zgłębiania wiedzy na temat rozwiązań, które mogą pomóc usprawnić zidentyfikowany problem. To moment, w którym potencjalny klient przemierza różne źródła online i offline szukając pomysłów, wiedzy i inspiracji. Dzięki narzędziom komunikacyjnym, takim jak content marketing, media relations czy thought leadership, czyli budowanie wizerunku eksperta możemy wykorzystać ten moment uwagi klienta i zaskarbić sobie jego przychylność. Przydatna w tym zakresie jest komunikacja oparta o success stories, case studies oraz znajomość funkcjonowania komitetów zakupowych w firmach klientów.

Dobrze skomunikowany przemysł

to większa rozpoznawalność i wyższe zyski

blank

Rozwijanie pozycji eksperta

Przekonuj do siebie klientów udowadniając, że rozumiesz ich wyzwania, znasz trendy branżowe i wiesz, jak rozwiązać ich problemy.
blank

Zdobycie przewagi konkurencyjnej

Odróżnij się od innych firm z branży stawiając na komunikację, która odpowiada na potrzeby Twoich potencjalnych klientów.
blank

Dotarcie do osób decyzyjnych

Prowadź atrakcyjną komunikację, która angażuje cały komitet zakupowy w firmie klienta, a nie tylko jego część.

Zaufaj specjalistom

Zaufaj Planet Partners

W działaniach PR-owych nie ulegamy gładkim słówkom i propagandowym tezom. Nasz zespół tworzą doświadczeni konsultanci, którzy na bieżąco śledzą trendy i najbardziej wartościowe kanały dotarcia do odbiorców. Pomaga nam w tym bycie blisko naszych klientów. Bacznie obserwujemy ich otoczenie – nie tylko to gospodarcze, polityczne i społeczne, ale także bliskie środowisko rynkowe, w tym działania konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie budować precyzyjną komunikację w duchu data driven, która oprócz wartości wizerunkowych realizuje konkretne cele biznesowe naszych klientów.
blank

Zostaw nam swój adres email

Skontaktujemy się z Tobą i udowodnimy Ci, że znamy się na rzeczy