KOMUNIKACJA I PUBLIC RELATIONS

Media relations

Pochlebny artykuł na temat osiągnięć firmy, opublikowany w topowym medium, to jedno z najpotężniejszych narzędzi wizerunkowych, dostępnych w PR-owym arsenale. Taki sukces stanowi zwieńczenie długofalowego procesu media relations: budowania relacji i wzajemnego wsparcia z dziennikarzami, na który składa się cały wachlarz narzędzi z obszaru komunikacji.

Na czym polegają media relations?

Najkrótsza definicja media relations wskazuje, że jest to proces budowania i utrzymywania dobrych relacji między marką a mediami. W praktyce, z perspektywy firmy i agencji, na media relations składa się wiele czynników, począwszy od dostarczania mediom merytorycznych i wartościowych treści, przez edukowanie ich na temat usług i produktu po organizację wspólnych wyjazdów czy wysyłkę paczek PR.

Celem skutecznych media relations jest sprawienie, by dziennikarz znał markę i kojarzył ją w pozytywny sposób, i nie tylko chciał publikować nadsyłane przez nas komunikaty, ale też aktywnie poszukiwał kontaktu z naszą firmą i jej przedstawicielami.

Zbudujemy relacje Twojej marki z mediami.

Czy potrzebujesz media relations?

Kto potrzebuje media relations? Każda firma, która chce, aby jej pozytywne informacje na jej temat ukazywały się w mediach czytanych przez jej potencjalnych pracowników, klientów, partnerów biznesowych i wspierały jej cele biznesowe.

Kiedy warto zainwestować w media relations? Zawsze, gdy Twoimi celami są:

Zwiększenie rozpoznawalności firmy wśród Twoich grup docelowych
Edukacja odbiorców na temat Twoich usług i produktów
Zbudowanie wizerunku eksperta i lidera w Twojej branży
Zwrócenie uwagi opinii publicznej na ważny dla Ciebie i Twojej organizacji problem
Przyciągnięcie do firmy talentów i nowych pracowników
Odpowiednie przygotowanie się do potencjalnych sytuacji kryzysowych

Czy media relations dają efekty?

Skuteczność media relations często budzi wątpliwości, w szczególności na początkowym etapie współpracy. Wynika to z faktu, że media relations przynoszą korzyści przede wszystkim wizerunkowe, a na ich efekty musimy czasem poczekać nawet kilka miesięcy.

Czy to oznacza, że relacje z mediami nie są przydatne biznesowo? Wręcz przeciwnie! Dzięki strategicznym media relations nasi Klienci zaobserwowali między innymi:

 

Wzrost przychylności przedstawicieli administracji publicznej

Łatwiejsze pozyskiwanie kontraktów i dofinansowań rządowych

Zwiększenie liczby składanych CV

Większy, lepiej wykwalifikowany zespół, dostarczający lepsze wyniki

Większą rozpoznawalność i zaufanie wśród dostawców

Szybsze decyzje o podjęciu współpracy i wspólnej realizacji kolejnych projektów

Lepsze zrozumienie niszowej działalności przez szeroką publiczność

Łatwiejsze pozyskiwanie nowych kontrahentów

Nasze narzędzia Media Relations

Budowanie relacji z mediami opieramy na szerokim wachlarzu działań, które dopasowujemy do potrzeb, celów i charakteru Twojej firmy. Kliknij na kafelek, aby poznać szczegóły poszczególnych z nich:

Media relations z głową – nasza strategia

Chcesz rozwijać relacje swojej firmy z mediami? Sprawdź, od czego zacząć

Strategia media relations

Na podstawie pogłębionej analizy przygotujemy dla Ciebie strategię media relations i wdrożymy ją w życie. Wspólnie ustalimy kluczowe grupy docelowe i najważniejsze przekazy, jakie powinna kierować do nich Twoja firma oraz wytypujemy strategiczne media, dziennikarzy i liderów opinii. Ułożymy długofalowy plan działania, który efektywnie wspierał Twoje cele biznesowe i wizerunkowe.

Na czym polega podejście strategiczne Planet Partners przeczytasz tutaj.

Grupa docelowa

Najważniejsze tematy

Kluczowe media

Formy komunikacji

Audyt komunikacji

Twoja firma już się komunikuje, ale nie masz pewności co do skuteczności tych działań? Przeprowadzimy dla Ciebie audyt komunikacji. Przygotujemy pogłębioną analizę Twojej obecności w mediach, a także komunikacji na kanałach własnych i komunikacji wewnętrznej. Zbadamy, jak dobrze znają i jak widzą Cię Twoi odbiorcy i kluczowi interesariusze. Na podstawie przeprowadzonego audytu opracujemy wnioski i rekomendacje, które pomogą Ci skuteczniej się komunikować.

Chcesz wiedzieć, ile kosztuje audyt komunikacyjny firmy? Skontaktuj się z nami!

Analiza obecności w mediach

Kanały własne

Mocne strony i słabości

Rekomendacje