ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

Interwencje kryzysowe

Każda firma, niezależnie od wielkości i branży jest narażona na kryzys, który może zagrozić jej wizerunkowi, zaufaniu klientów i pozycji rynkowej.

Przyczyny kryzysu w przedsiębiorstwie mogą być bardzo różne – od problemów z produktem aż po wewnętrzne nieprawidłowości, które ujrzą światło dzienne. Brak szybkiej i odpowiedniej reakcji może pogłębić problem, prowadząc do trwałych uszczerbków na wizerunku firmy. Jak pokazuje praktyka, to nie sam kryzys najczęściej rujnuje firmę, ale brak adekwatnej i odpowiednio szybkiej komunikacji z otoczeniem.

W TRAKCIE KRYZYSU

Jak możemy pomóc?

Komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnątrz zespołu jest kluczem do skutecznego zarządzania kryzysem. Pracownicy mogą stać się największym ambasadorem lub zarzewiem kryzysu. Dlatego o wszelkich poważnych zmianach i ważnych krokach powinni wiedzieć pierwsi.

W ramach wsparcia komunikacji wewnętrznej:

  • Wdrożymy procedury antykryzysowe;
  • Przygotujemy plan komunikacji i dobierzemy odpowiednie narzędzia;
  • Wspólnie z prawnikami i zarządem ustalimy treść komunikatów;
  • Przygotujemy wybranego członka zespołu do wystąpienia przed pracownikami czy partnerami.

Komunikacja zewnętrzna

W momencie wystąpienia kryzysu, czas reakcji ma ogromne znaczenie, a najważniejszym zasobem jest czas (wie o tym każdy, kto doświadczył sytuacji kryzysowej w social mediach…). Eksperci naszej agencji dysponują narzędziami, które pozwalają na szybkie zdiagnozowanie sytuacji i odpowiednie reagowanie.  Dzięki naszemu wsparciu Twoja firma będzie miała realny wpływ na narrację, co zapobiegnie eskalacji kryzysu.

Zapewniamy między innymi bieżące monitorowanie sytuacji, tworzenie oficjalnych oświadczeń i szybką komunikację z mediami oraz opinią publiczną.

Zaopiekujemy się Twoją marką w kryzysie.

Zarządzanie kryzysowe – kroki

UŻYJ OSI CZASU, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

KROK 1
Wdrożymy procedury antykryzysowe.
(Jeśli są opracowane) – o tym jak ważne jest ich wdrożenie przeczytasz tutaj: ZAPOBIEGANIE KRYZYSOWI.
KROK 1
KROK 2
Przygotujemy plan komunikacji kryzysowej i dobierzemy odpowiednie narzędzia.
KROK 2
KROK 3
Wspólnie z prawnikami i zarządem/sztabem kryzysowym ustalimy kierunki komunikacji.
Stworzymy komunikaty dla pracowników, klientów, partnerów, liderów opinii, władz i innych interesariuszy oraz materiały dla mediów (oświadczenia, informacje prasowe, aranżacje wywiadów, odpowiedzi na pytania dziennikarzy, itd.);
KROK 3
KROK 4
Będziemy monitorować i analizować media, ruchy konkurencji czy interesariuszy.
KROK 4
KROK 5
Przeprowadzimy trening medialny
Przygotujemy wybraną osobę do wystąpienia przed kamerą i rozmów z dziennikarzami.
KROK 5
KROK 6
W razie potrzeby przejmiemy komunikację kryzysową (funkcja zewnętrznego rzecznika prasowego).
KROK 6

Jak wyglądają procesy i procedury kryzysowe w naszej agencji?

Sztab kryzysowy

W momencie pojawienia się kryzysu pierwszy etap komunikacji przejmuje Account Manager, który jest w stałym kontakcie ze sztabem kryzysowym w firmie klienta, z wybranym ekspertem branżowy (z branży klienta) i ekspertem od zarządzania kryzysowego.

Monitoring i analityka

Zespół Planet Partners natychmiastowo wzmacnia bieżące monitorowanie i analitykę mediów oraz mediów społecznościowych, a także trendów wyszukiwania w Google.

Przejęcie roli rzecznika

Jeśli kryzys eskaluje i konieczne jest rozszerzenie zespołu, do komunikacji (na czas trwania nasilenia) na stałe zostaje włączony ekspert ds. zarządzania kryzysowego, który przejmuje na siebie rolę rzecznika firmy.

Na czym polega usługa zewnętrznego rzecznika prasowego?

To rozwiązanie rekomendujemy firmom, które potrzebują sprawnego reprezentowania jej interesów w oficjalnych wystąpieniach do mediów.

Rzecznik prasowy z ramienia Planet Partners:

  • Natychmiastowo zareaguje na bieżącą sytuację;
  • Reprezentuje Twoją firmę w mediach;
  • Doradzi w sytuacji kryzysowej;
  • Stworzy komunikaty prasowe;
  • Zapewni bieżący kontakt z dziennikarzami;
  • Zaplanuje z Tobą zmiany w komunikacji;
  • Monitoruje i analizuje publikacje medialne.

Jak wygląda zarządzanie komunikacją po kryzysie?

Jeśli Twoja firma musi wdrożyć program naprawy wizerunku:

  • Przeprowadzimy analizę przebiegu kryzysu;
  • Opracujemy strategię zarządzania wizerunkiem po kryzysie (programy naprawcze) oraz rekomendacje zmian w procedurach (weryfikacja i modyfikacja);
  • Wdrożymy program naprawczy (opracowanie treści, wyznaczenie kanałów komunikacji, zarządzanie budżetem);
  • Wdrożymy nowe procedury antykryzysowe.

Reputacja Twojej firmy jest zagrożona? Nie czekaj!