ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

Zapobieganie kryzysowi

Każda firma, niezależnie od branży i wielkości, może stanąć w obliczu sytuacji kryzysowej – również Twoja.

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, a każda godzina, w czasie której przedstawiciel firmy nie zabierze głosu odnosząc się kryzysu, może przynieść nieodwracalne straty wizerunkowe. Do sytuacji kryzysowej można się jednak przygotować!

Co może spotkać Twoją firmę?

Rodzaje kryzysów wizerunkowych

Jeśli zastanawiałeś się kiedykolwiek, co właściwie może się wydarzyć, ten akapit jest dla Ciebie! Kryzysy mogą przybierać różne formy, w zależności od specyfiki firmy. Do najczęstszych należą:

Problemy z jakością produktów

Wadliwe lub niebezpieczne produkty mogą prowadzić do utraty zaufania klientów i konieczności przeprowadzenia działań naprawczych.

Skandale pracownicze

Niewłaściwe zachowania pracowników, mobbing, czy inne nieetyczne działania mogą szybko stać się medialne. Największy wpływ na reputację firmy mają skandale na szczeblach zarządczych.

Cyberataki

Utrata danych oraz ataki hakerskie stanowią obecnie jedno z najpoważniejszych zagrożeń, zwłaszcza dla firm opierających swoją działalność na systemach IT i firm gromadzących dane swoich klientów (banki, placówki medyczne, e-commerce).

Negatywna kampania medialna lub pomówienia

Ataki ze strony dziennikarzy lub konkurencji – również te bezzasadne – mogą wpłynąć na wizerunek firmy i relacje z klientami.

Wypadki w miejscu pracy

Każde zdarzenie, które zagraża zdrowiu i życiu pracowników lub klientów, wpływa na wizerunek firmy i wymaga odpowiedniej reakcji – zarówno wewnętrznej, jak i publicznej.

Pomożemy Ci przygotować się na kryzys wizerunkowy.

Wielopoziomowe wsparcie

Profesjonalne agencje PR, które tak jak Planet Partners specjalizują się w zarządzaniu kryzysowym, mają na swoim pokładzie ekspertów dysponujących wiedzą i doświadczeniem w zakresie minimalizowania negatywnych skutków kryzysu i ochrony reputacji firmy.

Nasza agencja oferuje wsparcie na wielu poziomach, tworząc dedykowane narzędzia, takie jak manual antykryzysowy, scenariusze działania i tarcza antykryzysowa.

Zapobieganie kryzysowi – jak możemy pomóc?

UŻYJ OSI CZASU, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

Strategia zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie składa się 3 podstawowych kroków:

KROK 1
Audyt
Mapowanie ryzyk: wspólnie przygotujemy listę zagrożeń reputacyjnych. Następnie określimy, które z nich są kluczowe dla wizerunku marki oraz jaki jest ich stosunek wpływu na reputację do prawdopodobieństwa wystąpienia danej sytuacji.
KROK 1
KROK 2
Tarcza antykryzysowa
  • Określimy skład sztabu kryzysowego i ustalimy podstawowy (wspólny) kanał komunikacji w razie wystąpienia kryzysu.
  • Przygotujemy manual kryzysowy oraz możliwe scenariusze rozwoju kryzysu. Ustalimy wewnętrzne zasady w przypadku kryzysu: przypiszemy role i obowiązki oraz zasady przepływu informacji.
  • Uruchomimy analitykę – monitoring mediów tradycyjnych oraz społecznościowych.
  • KROK 2
    KROK 3
    Symulacje
    Przeprowadzimy ćwiczenia, które pozwalają sprawdzić przygotowanie zespołu do kryzysów, ocenić szybkość reakcji i efektywność komunikacji. To w pełni spersonalizowane do potrzeb Twojej firmy szkolenie z zarządzania kryzysowego jest również doskonałym narzędziem w zakresie team building.
    KROK 3

    Manual kryzysowy – co to?

    Manual antykryzysowy to kompleksowy dokument, który stanowi przewodnik po działaniach w sytuacjach kryzysowych. Zawiera on między innymi:

    Procedury

    Plan działania w sytuacji kryzysowej obejmujący aktywności, które należy podjąć w przypadku rozwoju różnych scenariuszy.

    Przydział ról w sztabie kryzysowym

    Kluczowe osoby w firmie odpowiedzialne za zarządzanie komunikacją w kryzysie.

    Zasady oraz kanały komunikacji

    Określenie jak i kiedy komunikować się z mediami, pracownikami, klientami oraz innymi interesariuszami. Wyznaczenie kanałów przekazywania informacji (np. media społecznościowe, strona internetowa, media tradycyjne).

    Nasze usługi w ramach działań antykryzysowych są zaprojektowane tak, aby w razie konieczności sztab kryzysowy mógł z powodzeniem zarządzić kryzysem sam – bez wsparcia kosztownych doradców i ekspertów.

    Firmom, które zdecydują się na stworzenie z nami strategii antykryzysowej, oferujemy specjalne ceny w zakresie późniejszego zarządzania komunikacją kryzysową.