STRATEGIA I DORADZTWO

Strategia komunikacji

Skuteczna strategia komunikacji – jak docierać do klientów? 

Strategia komunikacji to nie tylko narzędzie wykorzystywane w budowaniu wizerunku marki, ale także istotny element zarządzania codziennymi relacjami wewnątrz firmy oraz z jej otoczeniem. Jest niezbędna, gdy Twoja firma chce skutecznie komunikować się z różnymi grupami interesariuszy: pracownikami, klientami, partnerami biznesowymi czy mediami.

Badania Edelman Trust Barometer wskazują, że 85% konsumentów oczekuje od firm przejrzystości w komunikacji, co ma bezpośredni wpływ na budowanie zaufania i lojalności Klientów.

To dzięki spójnej komunikacji Twoja marka stanie się rozpoznawalna, a jej przekaz wiarygodny. 

Kiedy marka bądź firma potrzebuje strategii komunikacji?

Planet Partners pomoże stworzyć i wdrożyć strategię komunikacji, analizując potrzeby firmy i jej otoczenia, definiując cele komunikacyjne oraz dostosowując kanały i narzędzia komunikacji. W ten sposób Twoja firma zyskuje wsparcie w budowaniu relacji z interesariuszami oraz skuteczniej zarządza swoją reputacją, utrzymując kontrolę nad komunikacją i zachowując spójność przekazu.

Nasze strategie komunikacji są zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwiały Twojemu zespołowi samodzielną realizację planu – bez konieczności wsparcia agencji PR czy marketingowej.

Stworzymy strategię komunikacji dla Twojej firmy.

Zakres pełnej strategii komunikacji

  • Analiza sytuacji wyjściowej na bazie audytu; 
  • Analiza działań komunikacyjnych konkurencji (jak konkurencja o sobie mówi, jakie narzędzia i kanały dobiera);  
  • Segmentacja odbiorców: identyfikacja i analiza grup docelowych, persony komunikacyjne;
  • Opracowanie celów komunikacyjnych;  
  • Podstawy komunikacji: stworzenie przekazów, które rezonują z odbiorcami wzmacniają pozycjonowanie marki i budują lojalność klientów:
    • esencja marki 
    • big idea  
    • key messages 
    • storytelling – nowa opowieść́ dla marki.  
  • Rekomendacja głównych kanałów i sposobów komunikacji do zbudowania obecności marki (strategia komunikacji marki w social mediach, public relations, content marketing, personal branding, CSR);  
  • Wybór mediów i kanałów do komunikacji;
  • Przygotowanie sugerowanej listy tematów do media relations, contentu własnego itd.;
  • Harmonogram i rozkład budżetu na rynku polskim (w perspektywie 12 miesięcy);
  • Ewaluacja: rekomendacja narzędzi do mierzenia i monitorowania efektów.

W ramach pakietu Klient otrzymuje 3 konsultacje:

UŻYJ OSI CZASU, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

KROK 1
Spotkanie wstępne
Zapoznanie się z metodą pracy i potrzebami Klienta
KROK 1
KROK 2
Spotkanie weryfikacyjne
Przedstawienie przez Agencję kierunków strategicznych i ich weryfikacja z Klientem
KROK 2
KROK 3
Spotkanie, podczas którego Agencja prezentuje Strategię.
KROK 3

Dlaczego my?

Nasze podejście opiera się na audycie, kreatywności i efektywności. Tworzymy strategie, które nie tylko wyróżniają, ale też przynoszą realne korzyści biznesowe. 

“Odkrywanie nie polega na poszukiwaniu nowych lądów, ale na widzeniu nowymi oczami.”