STRATEGIA I DORADZTWO

Strategia marki

Zarówno klienci biznesowi jak i konsumenci chętnie podnoszą swoją własną reputację, korzystając z usług cenionych i znanych marek. Raporty firmy badawczej McKinsey wykazują zależność między dochodami firmy, a siłą jej marki. 

Marka to nie tylko logo, kolorystyka czy typografia. To opowieść, która buduje emocjonalne połączenie z klientami, tworzy trwałą relację i wyróżnia firmę na rynku.  

Jak wejść na rynek z nową marką? Sukces firmy zaczyna się od przemyślanej strategii marki oraz dobrze zaplanowanej strategii komunikacji.

Co zyskujesz dzięki strategii marki?

Marka, która posiada jasno określoną strategię, angażuje swoich klientów w bardziej efektywny sposób. Poprzez odpowiednie narracje i wartości, klienci stają się ambasadorami marki, dzieląc się swoimi pozytywnymi doświadczeniami.

Strategia marki to inwestycja w przyszłość, która zapewnia firmie stabilny wzrost, silną pozycję rynkową i długoterminową przewagę konkurencyjną. 

Opracujemy strategię dla Twojej marki.

Strategia marki – po co?

Kierunek komunikacji

Strategia marki wyznacza kierunek komunikacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Głównym celem dokumentu jest stworzenie trwałego i spójnego kodu komunikacji oraz wytycznych, które będą wykorzystywane w komunikacji marki. 

Architektura marki

Kolejnym ważnym celem jest ustalenie ogólnych zasad obrazujących powiązania i zależności (architektura marki) obecnych i przyszłych produktów oraz zakomunikowanie korzyści biznesowych firmy w sposób logiczny, spójny i prosty. 

Spójny wizerunek

Dobrze zbudowana strategia tworzy atrakcyjny i spójny wizerunek marki w oczach konsumentów, ułatwiając sprzedaż produktu lub usługi. Marka to nazwa, symbol, termin, projekt, znak graficzny lub ich kombinacja używana do identyfikacji i odróżniania produktu lub usługi od produktów konkurencji. 

Strategia marki krok po kroku

UŻYJ OSI CZASU, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

Strategia marki tworzona przez naszych ekspertów we współpracy z decydentami Twojej firmy to poukładany autorski proces, zbudowany na latach doświadczenia. Zobacz, co zawiera pełna strategia marki: 

KROK 1
Insight: potrzeby i problemy Klienta vs interesariuszy wewnętrznych w relacji do innych marek
  • Wywiady z decydentami
  • Analiza bieżącej komunikacji marki
  • Persony marki
  • Points of Differentiation (analiza marki i analiza wskazanej konkurencji)
  • Reason To Believe
  • Brand Position (pozycjonowanie marki)
  • Podsumowanie wypracowanych wniosków
  • KROK 1
    KROK 2
    Brand Personality
  • Określenie archetypu marki i wytyczne dotyczące stylu komunikacji werbalnej i graficznej
  • ANKIETA (15 minut) dla pracowników i decydentów Twojej firmy
  • Analiza wyników
  • Prezentacja wyników i wskazanie powiązania wyników z kulturą organizacyjną marki
  • Wartości marki
  • Obietnica marki
  • Prezentacja wyników i dyskusja
  • KROK 2
    KROK 3
    Architektura Marki
  • Dyskusja nad propozycją
  • Analiza SWOT
  • Przygotowanie dokumentu podsumowującego krok 1,2 i 3.
  • KROK 3
    KROK 4
    Brand Execution – strategia komunikacji marki
  • Cele komunikacji – krótkoterminowe, długoterminowe
  • Charakterystyka grup docelowych (do 5)
  • Analiza działań komunikacyjnych wybranej konkurencji (3-4 marki)
  • Stworzenie message house (claim marki, key messages, CTA, Q&A)
  • Konteksty komunikacyjne (tematy, obszary, preteksty do komunikacji)
  • Kanały i narzędzia komunikacji – dobór i wytyczne (strona internetowa, media, social media, targi, inne)
  • Harmonogram komunikacji na pierwsze 12 miesięcy
  • Corporate Identity
  • Dyskusja nad propozycją
  • Dokument końcowy
  • KROK 4

    Rebranding w firmie

    Posiadasz już strategię marki, ale wizerunek Twojej firmy potrzebuje odświeżenia? Czas na rebranding! 

    Rebranding - przykłady: 

    Zmiany wizualne i dostosowanie do trendów

    Odświeżenie logotypu, typografii, kolorystyki w celu nadania bardziej nowoczesnego charakteru, bez zmiany tożsamości marki. 

    Międzynarodowa ekspansja firmy

    Dostosowanie identyfikacji i komunikacji do lokalnych rynków. 

    Zmiany w identyfikacji wizualnej i komunikacji po fuzji lub przejęciu

    Skontaktuj się z nami, wspólnie omówimy, jak będzie wyglądał proces rebrandingu w Twojej firmie!