Zarządzanie kryzysowe

Powrót do oferty

Sytuacja kryzysowa to naturalny element funkcjonowania każdej firmy lub instytucji.

Prędzej czy później są na nią narażone wszystkie podmioty, niezależnie od ich wielkości i pozycji rynkowej. Kryzysowi towarzyszą zwiększone zainteresowanie opinii publicznej i zakłócenie normalnego funkcjonowania firmy. Efektem źle zarządzanego kryzysu mogą być nie tylko osłabienie wizerunku i obniżenie zaufania do firmy, ale również konsekwencje ekonomiczne, utrata pozycji rynkowej, kłopoty prawne, problemy w relacjach z władzami różnego szczebla.

Kluczem do skutecznego zarządzania kryzysem są odpowiednie przygotowanie, prewencja, szybkie reagowanie i aktywne zarządzanie w najbardziej gorących chwilach oraz terapia pokryzysowa. W ramach tego obszaru nasza oferta usług obejmuje:

W ramach naszego doradztwa oferujemy następujące usługi

Procedury kryzysowe

  • analiza zagrożeń kryzysowych wynikających ze specyfiki działań firmy lub instytucji
  • przygotowanie scenariuszy kryzysowych
  • opracowanie podręcznika komunikacji kryzysowej

Szkolenia z zarządzania kryzysem

  • identyfikacja kluczowych odbiorców kryzysu
  • przygotowanie treści kryzysowych
  • sposoby reagowania na sytuacje kryzysowe
  • organizacja zespołu zarządzającego kryzysem w firmie
  • analiza case studies z danej branży
  • trening medialny

Interwencja kryzysowa

  • identyfikacja / rozpoznanie rodzajów kryzysu
  • rekomendacje sposobów postępowania w kryzysie
  • aktywna komunikacja kryzysowa
  • przygotowywanie oświadczeń i odpowiedzi na zapytania mediów
  • przygotowanie osób kluczowych do wystąpień w mediach
  • monitoring przebiegu kryzysu w mediach

Zarządzanie wizerunkiem po kryzysie

  • analiza przebiegu kryzysu
  • opracowanie strategii zarządzania wizerunkiem po kryzysie (programy naprawcze)
  • rekomendacje zmian w procedurach (weryfikacja i modyfikacja)
  • wdrożenie programu naprawczego (opracowanie treści, wyznaczenie kanałów komunikacji, zarządzanie budżetem)