Pieją kury, pieją…

„Koko koko euro spoko”… Tekst niewyszukany, ale chwytliwy.  Chwyta za serca i chwycił też publiczność na tyle, że wybrali piosenkę z takim właśnie refrenem na hymn polskiej reprezentacji na Euro 2012.

Co widzimy? Kilka starszych, wesołych kobietek wychodzi na scenę w tradycyjnych strojach, śpiewa na ludową nutę i dostaje pierwsze miejsce w plebiscycie TVP i Radia Zet.

„Wieś tańczy i śpiewa” chciałoby się powiedzieć. I może o to właśnie chodzi? Taka muzyka się podoba i takiej ludzie słuchają. Ktoś chciał inną? Miał szansę i mógł zagłosować na inny utwór. Tutaj, w publicznym plebiscycie zespół Jarzębina wygrał z takimi gwiazdami polskiej sceny muzycznej, jak Maryla Rodowicz, zespół Wilki czy Feel.

Już następnego dnia wszystkie media wyśmiewały się z tekstu piosenki, z wyglądu pań, zaczęły się też pojawiać pogłoski o plagiacie utworu Wojciecha Kilara dla zespołu Śląsk. Wyszła poważna sprawa narodowa, tymczasem chodzi jedynie o polską piosenkę na Euro 2012. Zresztą, panie same przyznały, że miał to być żart. Żart rubaszny, wesoły, bezpretensjonalny. Kobietki zaśpiewały z jajem, jak na polską wieś przystało. W końcu wolą ludu było, żeby ta właśnie piosenka była ich hymnem.

I niech tak już zostanie. SPOKO.

 

Dorota Ryciak

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.