Logo Planet Partners – Kolor

Co Ty właściwie robisz?…

[:pl]Kilka dni temu okazało się jednak, że nawet w takich kolebkach PRu jak USA, PR jest postrzegany jako „coś”, co trudno jest wytłumaczyć, coś niezwykle niesprecyzowanego (gościłam u siebie rodowite Amerykanki, którym też tłumaczyłam czym się zajmuję). Poszukiwania rozwiązania w sieci  (a szczególnie na twitterze ;)) przyniosły ciekawe rozwiązanie. Katelyn Mash na swoim blogu porównała działania PRowców do działań… matki:
http://katelynmash.wordpress.com/2010/01/19/five-ways-to-explain-public-relations-to-your-mama.

Najbardziej kojarzona działalność PRu to oczywiście komunikacja. To rzeczywiście robimy na co dzień, kontaktując się z różnymi publicznościami, rozmawiając, pisząc, starając się „chwalić”, (a także czasem tłumaczyć) marki, za które odpowiadamy. Dokładnie  w ten sam sposób matki opowiadają o swoich dzieciach, tyle, że publicznościami nie są dziennikarze, czy organizacje, a znajomi i sąsiedzi. (Życzyłabym każdemu PRowcowi, by mógł być tak zaangażowany w komunikowanie swojej marki, jak są matki…)

W zależności od tego z kim się komunikujemy (PRowcy) i jakimi kanałami, zmieniamy sposób „mówienia”. I dokładnie to samo robią mamy – gdy dziecko rośnie, zmieniają zarówno sposób komunikacji z nim, jak i o nim.

Niezależnie od tego dla jakiej branży pracujemy i dla jakiego klienta, robimy wszystko, by uchronić go przed nierozważnymi krokami. Tłumaczymy, edukujemy, czasem nawet straszymy określonymi konsekwencjami. Czy nie kojarzy się Wam to ze znanym chyba nam wszystkim  zdaniem „uwierz mi, wiem jak to należy zrobić”, które nieraz słyszeliśmy od rodziców?

Pod wspomnianym linkiem są jeszcze dwa inne porównania. I choć zestawienie wydaje się proste, okazało się bardzo skuteczne (to też mądrość naszych matek – najprostsze rzeczy są najskuteczniejsze). I wreszcie usłyszałam „A, to już rozumiem co Ty robisz! Nie mogłaś od razu tak mówić?”

Anna Watza

Zdjęcie – istock.com

[:en]

Kilka dni temu okazało się jednak, że nawet w takich kolebkach PRu jak USA, PR jest postrzegany jako "coś", co trudno jest wytłumaczyć, coś niezwykle niesprecyzowanego (gościłam u siebie rodowite Amerykanki, którym też tłumaczyłam czym się zajmuję). Poszukiwania rozwiązania w sieci  (a szczególnie na twitterze ;)) przyniosły ciekawe rozwiązanie. Katelyn Mash na swoim blogu porównała działania PRowców do działań… matki:
http://katelynmash.wordpress.com/2010/01/19/five-ways-to-explain-public-relations-to-your-mama.

Najbardziej kojarzona działalność PRu to oczywiście komunikacja. To rzeczywiście robimy na co dzień, kontaktując się z różnymi publicznościami, rozmawiając, pisząc, starając się "chwalić", (a także czasem tłumaczyć) marki, za które odpowiadamy. Dokładnie  w ten sam sposób matki opowiadają o swoich dzieciach, tyle, że publicznościami nie są dziennikarze, czy organizacje, a znajomi i sąsiedzi. (Życzyłabym każdemu PRowcowi, by mógł być tak zaangażowany w komunikowanie swojej marki, jak są matki…)

W zależności od tego z kim się komunikujemy (PRowcy) i jakimi kanałami, zmieniamy sposób "mówienia". I dokładnie to samo robią mamy – gdy dziecko rośnie, zmieniają zarówno sposób komunikacji z nim, jak i o nim.

Niezależnie od tego dla jakiej branży pracujemy i dla jakiego klienta, robimy wszystko, by uchronić go przed nierozważnymi krokami. Tłumaczymy, edukujemy, czasem nawet straszymy określonymi konsekwencjami. Czy nie kojarzy się Wam to ze znanym chyba nam wszystkim  zdaniem "uwierz mi, wiem jak to należy zrobić", które nieraz słyszeliśmy od rodziców?

Pod wspomnianym linkiem są jeszcze dwa inne porównania. I choć zestawienie wydaje się proste, okazało się bardzo skuteczne (to też mądrość naszych matek – najprostsze rzeczy są najskuteczniejsze). I wreszcie usłyszałam "A, to już rozumiem co Ty robisz! Nie mogłaś od razu tak mówić?"

Anna Watza

Zdjęcie – istock.com

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?