Logo Planet Partners – Kolor

Double tap me

[:pl]

Jeden obraz jest wart tysiąc słów – właśnie dlatego Instagram zdobywa tak ogromną popularność wśród użytkowników social media. Fala zdjęć i filmików ukazujących wszystko od śmiesznych kotów i jedzenia po najnowsze produkty znanych marek podbija nasze serca poprzez ekrany telefonów.

Ze względu na swoją wszechobecność oraz łatwy i darmowy dostęp Instagram stał się idealnym narzędziem marketingowym dla wszystkich, którzy w choć najmniejszym stopniu podążają za trendami w social media. Pozwala on na bezpośrednie promowanie produktów do wielu grup docelowych na raz lub wybranych obserwatorów, zainteresowanych jedynie częścią oferty firmy.

Sama aplikacja pomaga w tworzeniu dedykowanych kanałów. Dzięki jednej z funkcji możemy przełączać się między pięcioma kontami bez wylosowywania się z żadnego z nich. Takim tropem podążyło Nike, zakładając profile dodatkowe dla sportu (np. biegania), produktu, miasta czy wręcz płci i zyskując w ten sposób serię grup docelowych dla każdego ze swoich produktów. A dodatkowa możliwość połączenia kont z Facebookiem i Twitterem pozwala na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.

W przyciąganiu nowych potencjalnych klientów najlepiej sprawdzają się hashtagi, po których użytkownicy wyszukują ciekawych dla nich profili. Odpowiednio użyte mogą nawet podwoić zainteresowanie naszymi zdjęciami, a ilość polubień i subskrypcji przełoży się na dalszy sukces kanału. Najpopularniejsze hashtagi  w 2016 roku to m.in.: #instagood, #photooftheday, #follow, #tagsforlikes i #repost.

Istnieje jednak również lista znaczników zablokowanych w wyszukiwarce Instagrama. Oznacza to, że żaden z nich nie zwróci nam żadnych zdjęć, mimo prób wyszukiwania po jego nazwie. Spis „zakazanych” hashtagów obejmuje te dotyczące pornografii oraz przekleństw, ale także takie propagujące anoreksję albo nawet zbyt ogólne, aby można było je uznać za filtr i przedstawiają, cytując jednego z twórców aplikacji: „zbyt niską wartość dla użytkownika” (np. #instagram, #iPhone, #photography, #instaboy, #instagirl).


Od pewnego czasu dostępna jest również możliwość sprzedawania przedmiotów widocznych na publikowanych zdjęciach. Wystarczy założyć profil na Lettly.com, który automatycznie połączy się z naszym kontem i sklepem internetowym.  Po polubieniu zdjęcia, oglądający automatycznie otrzyma maila ze zdjęciem przedmiotu i propozycją jego kupna.
Istotne jest, by pamiętać o ograniczeniu wprowadzone w regulaminie Instagrama, chroniące użytkowników przed spamem. Dodawanie zbyt dużej ilości komentarzy (60 na godzinę) lub zbyt podobnych komentarzy (3 pod rząd) zakończy się chwilową blokadą konta.  Te same konsekwencje czekają nas jeżeli zdecydujemy się odpisywać jedynie przy pomocy emotikonek (po więcej niż 3 komentarzach pod rząd). Aplikacja rejestruje takie zachowanie jako spam i automatycznie blokuje możliwość dodawania kolejnych odpowiedzi.

Kolejnym ograniczeniem jest 30 hashtagów pod zdjęciem i 2200 znaków w opisie. Osobiście proponuję nie wykorzystywać pełnego limitu przy tworzeniu podpisu. W serwisie króluje zasada „krótko i na temat”.  W przeciwnym razie ryzykujemy utratę obserwatorów lub komentarze w stylu „tl:dr”. Natomiast wyjątkowe i interesujące wpisy łatwo uzyskują „double tap” – polubienie zdjęcia, a nawet subskrypcję profilu.

Oczywiście, to są tylko podstawowe zasady działania Instagrama. Reszta zależy już tylko od was. Do dzieła!

Kira Burzanowska

[:en]

Jeden obraz jest wart tysiąc słów – właśnie dlatego Instagram zdobywa tak ogromną popularność wśród użytkowników social media. Fala zdjęć i filmików ukazujących wszystko od śmiesznych kotów i jedzenia po najnowsze produkty znanych marek podbija nasze serca poprzez ekrany telefonów.

Ze względu na swoją wszechobecność oraz łatwy i darmowy dostęp Instagram stał się idealnym narzędziem marketingowym dla wszystkich, którzy w choć najmniejszym stopniu podążają za trendami w social media. Pozwala on na bezpośrednie promowanie produktów do wielu grup docelowych na raz lub wybranych obserwatorów, zainteresowanych jedynie częścią oferty firmy.

Sama aplikacja pomaga w tworzeniu dedykowanych kanałów. Dzięki jednej z funkcji możemy przełączać się między pięcioma kontami bez wylosowywania się z żadnego z nich. Takim tropem podążyło Nike, zakładając profile dodatkowe dla sportu (np. biegania), produktu, miasta czy wręcz płci i zyskując w ten sposób serię grup docelowych dla każdego ze swoich produktów. A dodatkowa możliwość połączenia kont z Facebookiem i Twitterem pozwala na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.

W przyciąganiu nowych potencjalnych klientów najlepiej sprawdzają się hashtagi, po których użytkownicy wyszukują ciekawych dla nich profili. Odpowiednio użyte mogą nawet podwoić zainteresowanie naszymi zdjęciami, a ilość polubień i subskrypcji przełoży się na dalszy sukces kanału. Najpopularniejsze hashtagi  w 2016 roku to m.in.: #instagood, #photooftheday, #follow, #tagsforlikes i #repost.

Istnieje jednak również lista znaczników zablokowanych w wyszukiwarce Instagrama. Oznacza to, że żaden z nich nie zwróci nam żadnych zdjęć, mimo prób wyszukiwania po jego nazwie. Spis „zakazanych” hashtagów obejmuje te dotyczące pornografii oraz przekleństw, ale także takie propagujące anoreksję albo nawet zbyt ogólne, aby można było je uznać za filtr i przedstawiają, cytując jednego z twórców aplikacji: „zbyt niską wartość dla użytkownika” (np. #instagram, #iPhone, #photography, #instaboy, #instagirl).


Od pewnego czasu dostępna jest również możliwość sprzedawania przedmiotów widocznych na publikowanych zdjęciach. Wystarczy założyć profil na Lettly.com, który automatycznie połączy się z naszym kontem i sklepem internetowym.  Po polubieniu zdjęcia, oglądający automatycznie otrzyma maila ze zdjęciem przedmiotu i propozycją jego kupna.
Istotne jest, by pamiętać o ograniczeniu wprowadzone w regulaminie Instagrama, chroniące użytkowników przed spamem. Dodawanie zbyt dużej ilości komentarzy (60 na godzinę) lub zbyt podobnych komentarzy (3 pod rząd) zakończy się chwilową blokadą konta.  Te same konsekwencje czekają nas jeżeli zdecydujemy się odpisywać jedynie przy pomocy emotikonek (po więcej niż 3 komentarzach pod rząd). Aplikacja rejestruje takie zachowanie jako spam i automatycznie blokuje możliwość dodawania kolejnych odpowiedzi.

Kolejnym ograniczeniem jest 30 hashtagów pod zdjęciem i 2200 znaków w opisie. Osobiście proponuję nie wykorzystywać pełnego limitu przy tworzeniu podpisu. W serwisie króluje zasada „krótko i na temat”.  W przeciwnym razie ryzykujemy utratę obserwatorów lub komentarze w stylu „tl:dr”. Natomiast wyjątkowe i interesujące wpisy łatwo uzyskują „double tap” – polubienie zdjęcia, a nawet subskrypcję profilu.

Oczywiście, to są tylko podstawowe zasady działania Instagrama. Reszta zależy już tylko od was. Do dzieła!

Kira Burzanowska

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?