Logo Planet Partners – Kolor

Niezłe jaja

Z okazji zbliżających się świąt wielkanocnych dzisiejszy wpis poświęcam jajom. Reklamowym jajom oczywiście 🙂

Człowiek, który wymyślił reklamę na jajkach, miał na początku zupełnie inny cel. Można powiedzieć, że kierowały nim niemarketingowe powody. Ośmielę się nawet stwierdzić, że jego idee były szczytne.

Wszystko zaczęło się w 1998 r.  36-letni bankier Brad Parker oglądając telewizję, natrafił na program o ofiarach zatrucia salmonellą. Okazało się, że choroby spowodowane były skandalicznymi zwyczajami, praktykowanymi przez sprzedawców, którzy na stare jajka naklejali nowe daty przydatności do spożycia. Informacje te wstrząsnęły Parkerem do tego stopnia, że postanowił opuścić Wall Street i znaleźć sposób na to, by na sklepowych półkach były tylko świeże jaja.

Opracował metodę rytowania skorupek za pomocą lasera, która uniemożliwiała usunięcie daty. Niestety pomysł okazał się zgniłym jajem. Ani farmerzy, ani konsumenci nie chcieli ponosić kosztów tego drogiego zabiegu. Jak to mówią: Parker chciał dobrze, a wyszło jak zwykle. Na szczęście ponownie zaczął myśleć jak bankier i przypomniał sobie, że przecież jest branża, która zapłaci miliony za nowy nośnik informacji. Tak powstała firma EggFusion.

W 2006 r. firma powołała się na badania, według których aż 91 proc. Amerykanów dokładnie ogląda jajka przed zakupem. To, że w USA zjada się 50 mld kurzych jaj sprawia, że przekaz reklamowy trafia do gigantycznej grupy osób w różnym wieku. Pierwszym reklamodawcą  firmy EggFusion była amerykańska stacja telewizyjna CBS TV, która zamówiła 35 milionów jajek przed nadchodzącym  sezonem serialowym.  W Polsce również powstały firmy oferujące taką formę promocji. Niestety żadne opakowanie jaj nie zaskoczyło mnie jeszcze.

Życzę wszystkim, aby podczas nadchodzących świąt wielkanocne jajka były wolne od reklam, a mimo to smakowały, jak te z reklamy 🙂

 

Karolina Potempa

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?