Logo Planet Partners – Kolor

Planetowy rok 2019

W agencyjnej pracy, gdzie zakończenie ważnego projektu, świętujemy rozpoczęciem kolejnego, trudno o chwilę oddechu i czas na podsumowanie. Lubimy jednak postawić kropkę nad i, więc nie mogliśmy zapomnieć o krótkim przeglądzie najważniejszych dla nas wydarzeń minionego roku.

Kwartał I: planetowa bomba

Choć fanami noworocznych wystrzałów nie jesteśmy, na początku roku 2019, sami zrzuciliśmy bombę: Planet PR przekształciło się w Planet Partners. Zwieńczeniem naszego #10YearsChallenge była nie tylko zmiana nazwy, nowa identyfikacja i strona www, ale przede wszystkim nowa filozofia działania oraz poszerzona oferta, nastawiona na osiąganie mierzalnych biznesowych celów przez naszych klientów. Ponadto, już oficjalnie staliśmy się nie tylko agencją PR, ale agencją doradztwa komunikacyjnego i konsultingu.

Sukcesy święciliśmy nie tylko na własnym poletku, ale również na szerszym polu (w końcu wywodzimy się z Krakowa – wychodzenie na pole jest naszym obowiązkiem): w lutym Anna Deręgowska – Watza (Managing Partner) znalazła się w składzie nowo powołanej Rady Związku Firm Public Relations, a Natalia Malinowska (PR Specialist) i Mateusz Bogusz (Graphic Designer) wzięli udział w prestiżowym branżowym konkursie Young Creatives.

Pierwsze miesiące 2019 roku obfitowały również w wielkie wydarzenia naszych klientów: komunikacyjnie wspieraliśmy oficjalne otwarcie pierwszej przestrzeni WeWork w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w samym centrum Warszawy. Pod mottem tego globalnego brandu „Always do what you love” podpisujemy się obiema rękami – robimy tutaj to, co kochamy! Tymczasem nasz klient, GMV Innovating Solutions był jednym z największych z wystawców na najważniejszych w Polsce Targach Transportu Publicznego Warsaw Bus Expo 2019, gdzie obsługiwała go komunikacyjnie Agnieszka Mrozowska (PR Specialist).

Wczesną wiosną, powiew świeżości do spotkań klubu Biznes Malowany Szminką, dzieląc się swoją (szeroką) wiedzą na temat wystąpień publicznych, wniosła Urszula Podraza, nasza Strategic Partner. Biznes Klub Malowany Szminką to organizacja non profit mająca na celu zrzeszenie przedsiębiorczych kobiet – wspieranie tego typu inicjatyw jest dla nas szczególnie ważne i inspirujące!

Kwartał II: czysta energia!

W kwietniu, światło dzienne ujrzał przygotowany wspólnie z jednym z liderów polskiego sektora kosmicznego – SENER Polska, Raport Oddziaływania Społecznego, który trafił do najważniejszych interesariuszy firmy, a także decydentów w administracji publicznej, przemyśle oraz na uczelniach wyższych. Koncepcja raportu powstała w odpowiedzi na wyzwanie: jak komunikować zagadnienia, które z jednej strony są zbyt specjalistyczne dla mediów, a z drugiej są istotne dla przedstawicieli sektora kosmicznego?

Maj przebiegł pod znakiem zakończenia projektu PowerUp! by InnoEnergy – to największy w Europie Środkowo – Wschodniej konkurs dla startupów pracujących nad rozwiązaniami w obszarze energii (w tym również smart city, mobility, cleantech). Cieszymy się, że już po raz trzeci mogliśmy być częścią tego inspirującego wydarzenia i nieskromnie przyznamy, że po raz kolejny, słupki zainteresowania mediów w Polsce bardzo wyróżniały się na tle 22 pozostałych krajów. Wielki Finał odbył się na prestiżowej międzynarodowej konferencji ‘impact19.

Energetyczne było również czerwcowe wystąpienie Szymona Szymczyka (PR Consultant) na konferencji #DEMIST19 (Digital Economy – Management, Innovation, Society & Technology) na Politechnice Warszawskiej, podczas której eksperci reprezentujący naukę, administrację publiczną i biznes konfrontowali wiedzę oraz doświadczenie w obszarze gospodarki cyfrowej. Szymon opowiadał o trendach społecznych wpływających na przyszłość marketingu cyfrowego, między innymi o mechanizmach manipulacyjnych stosowanych w social mediach i zmianach wizerunkowych branży technologicznej.

Również w czerwcu, pracowaliśmy dla FotoFinder Systems, pioniera wykorzystania sztucznej inteligencji w diagnostyce raka skóry. Mieliśmy przyjemność komunikować urządzenie, które pozwala na dermoskopię całego ciała z użyciem udoskonalonej technologii automatycznego mapowania powierzchni ciała. To właśnie przy takich projektach przychodzi na myśl nasze hasło: „Let’s make an impact. Together.” Projekt ten realizowany był jednocześnie w 20 krajach na całym świecie w ramach międzynarodowej sieci GlobalCom, do której należymy.

Kwartał III: Halo, tu Mars

Co daje nam bycie częścią dużej sieci PR? Przede wszystkim dostęp do globalnego know-how, z którego korzystamy w realizacji projektów. W lipcu odwiedził nas szef partnerskiej agencji z Londynu (Spreckley Partners), Richard Merrin, z którym wymieniliśmy się pomysłami i doświadczeniem. W sierpniu już oficjalnie stały zespół Planet Partners zasiliła Katarzyna Matczuk, awansując po stażu na stanowisko PR Executive.

Czy byliście kiedyś na konferencji prasowej, która odbywała się w marsjańskim autobusie? Właśnie tak zainaugurowaliśmy trasę pierwszego w Europie… Marsobusu, który kursował do czasu rozpoczęcia finału European Rover Challenge na wielu różnych liniach w Kielcach, będących miastem – gospodarzem ubiegłorocznych zawodów. Tym samym przechodzimy do naszego flagowego projektu, na dźwięk którego niektórym z nas podobno błyszczą się oczy… Mowa o piątej edycji ERC – jednego z największych na świecie wydarzeń, będących połączeniem zawodów robotycznych z festiwalem popularyzacji nauki. W tym roku ERC zgromadziło niemal 100 tysięcy widzów (śledzących wydarzenie na żywo oraz podczas trzydniowej transmisji internetowej), w tym drużyny ze wszystkich kontynentów. Wśród gości specjalnych edycji 2019 znalazł się wice szef NASA, Steve Jurczyk, szef działu robotyki ESA, Gianfranco Visentin oraz prezes Rady Ministrów, Mateusz Morawiecki. Relację z wydarzenia prowadził Piotr Kosek (kanał YT Astrofaza), współpracowali z nami również Tomasz Rożek (Nauka. To lubię!), Karol Wójcicki (Z głową w chmurach) oraz… aż 50 dziennikarzy obecnych na wydarzeniu!

Zapraszamy do obejrzenia story z tego wydarzenia.

Prosto z ERC udaliśmy się do Krakowa, na organizowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, kongres „Nauka dla ciebie”, gdzie byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie jednej z głównych stref wystawienniczych. Dzieci i młodzież w wieku szkolnym mogły zobaczyć, a nawet posterować m.in. łazikiem zwycięskiego zespołu ERC: Impuls z Politechniki Świętokrzyskiej oraz brać udział w scenariuszowym symulatorze robotów ReMY. Ponadto Łukasz Wilczyński (CEO) poprowadził panel z udziałem czołowych popularyzatorów nauki, podczas którego można było dowiedzieć się między innymi o misjach marsjańskich (również z udziałem Polaków), czy sukcesach polskich studentów w zawodach robotycznych i ich ambicjach podboju czerwonej planety.

Kwartał IV: od liderów IT po humanoidalne roboty i wykłady w Kolumbii

Z nadejściem jesieni, już po raz kolejny towarzyszyliśmy naszemu klientowi, firmie WEBCON na forum WEBCON DAY 2019. WEBCON DAY to nie tylko potężna dawka informacji o wyzwaniach cyfrowej transformacji, czy nowych rolach liderów IT w organizacjach, to także doskonałe success story budowania relacji z klientami: na coroczną konferencję WEBCON ściąga około 90% swoich klientów – polskich i zagranicznych liderów cyfryzacji. W październiku po raz kolejny obsługiwaliśmy Międzynarodowe Biennale Architektury. Tytułem tegorocznej edycji było „POŁĄCZENIA — miasto i rzeka”. Nad tym, żeby dziennikarze mieli wszystkie potrzebne informacje, czuwali Bartosz Wilczyński (Strategic Partner) i Anna Watza (Managing Partner). W tym samym miesiącu czasie Ula zakończyła szereg warsztatów skutecznej komunikacji dla kadry zarządzającej międzynarodowej firmy Aptiv. Umiejętność opowiadania otoczeniu biznesowemu o tym, czym zajmuje się firma świadczy o wysokiej klasie managerskiej i jest wartością nie do przecenienia.

W listopadzie natomiast mieliśmy wielką przyjemność wspierać organizacyjnie i PR-owo Europejski Tydzień Robotyki w Poznaniu. ETR to blisko 1000 wydarzeń w 37 krajach (także tak dalekich jak Korea czy Meksyk). Ale właśnie w Poznaniu odbyło się największe z nich – wydarzenie zgromadziło m.in. niesamowite kobiety z branży robotycznej z całej Europy, a uwagę mediów przykuły pokazy robotów humanoidalnych i marsjańskich. Jak wieść niesie, efekty naszej pracy, robiły wrażenie nie tylko w kraju.

Pod koniec miesiąca, na zaproszenie tamtejszej Ambasady RP, Łukasz Wilczyński wyjechał do Kolumbii, by prowadzić wykłady (między innymi na jednym z najlepszych uniwersytetów w Ameryce Południowej: Universidad de los Andes). Łukasz opowiadał o projekcie European Rover Challenge oraz dzielił się naszym wieloletnim doświadczeniem w komunikacji nauki i technologii. Jak sam przyznał, to był niesamowity zaszczyt, aby reprezentować nasz kraj w takim kontekście. Nasz zespół potwierdza – jesteśmy dumni z naszego CEO.

Grudzień upłynął pod znakiem sporych zmian w polskim sektorze kosmicznym z uwagi na tzw. Radę Ministerialną Europejskiej Agencji Kosmicznej, do której należy Polska. Zmiany te pozwoliły nam wygenerować niemal tysiąc publikacji dla naszych klientów z tego sektora! Bartosz i Łukasz poprowadzili warsztaty komunikacyjne dla pracowników hoteli Kossak i Senacki w Krakowie, ale to nie była nasza jedyna hotelowa inicjatywa… Koniec roku osłodziła nam wigilia firmowa, która była wyjątkowa, bo pierwszy raz w historii firmy, gościliśmy u jednego z naszych klientów – resorcie wypoczynkowym i Centrum Konferencyjnym Bania w Białce Tatrzańskiej.

Czysta energia, robotyka, kosmos, liderzy IT i sztuczna inteligencja – nie da się ukryć, że nasz team jest bardzo mocno osadzony w tematyce przyszłości. Piszemy o niej, komunikujemy ją, tworzymy ją… Dzięki temu mamy szerszą perspektywę, którą wykorzystujemy w działaniach dla naszych klientów. W tym roku współorganizowaliśmy również prowadzony przez Łukasza (CEO) projekt Future Talks, czyli jedyny w Polsce cykl interdyscyplinarnych spotkań, podczas których eksperci poruszali futurologiczne zagadnienia w ramach luźnych dyskusji oraz networkingu. Zaprosiliśmy wielu wspaniałych gości specjalnych, z którymi publiczność mogła porozmawiać m.in. na temat sztucznej inteligencji w kontekście zmian na rynku pracy, nowoczesnej medycyny i implantologii, czy kwantowej rewolucji w świecie komputerów.

W Planet Partners nie idziemy z duchem czasu – wyprzedzamy go. A Wy? Jesteście gotowi na nową dekadę?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Director

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?