Logo Planet Partners – Kolor

PR-owi traucerzy

[:pl]Po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że tak naprawdę egzystujemy w schematach, które rozciągają się niemal wszystkie sfery naszego życia. Ekspresja, spontaniczność czy nietypowość są przez nas traktowane jako pewnego rodzaju anomalie. Jak na nie reagujemy? Najczęściej zaskoczeniu, towarzyszy sceptycyzm, który uniemożliwia nam dostrzeżenie pozytywnych efektów.

Są jednak pośród nas i tacy, którzy stwierdzili, że przeskoczą pewne schematy i dosłownie zostawiają labirynty za sobą, zmieniając je w miejską dżunglę. Wbrew większości, powątpiewanie zastępują, jasno określonym celem, bo gdzieś na horyzoncie dostrzegają efekty wybranej przez siebie ścieżki Dlaczego to robią?

Niektórzy określają ich mianem szaleńców inni myślą o nich jak o wandalach, a jeszcze inni chylą czoła przed tym kim są i co robią. Traucerzy – czyli ludzie uprawiające parkour to osoby, które zignorują bariery, które staną na ich drodze i zmienią je w swój niepowtarzalny szlak.
Najsłynniejszy traucerowiec świata – David Belle, który udoskonalił tę staroafrykanską sztukę poruszania, wyznał prostą zasadę, którą kieruje się przemierzając miejską dżunglę: Musisz patrzeć i myśleć jak dziecko.

Czy zatem istnieje coś takiego jak filozofia Parkouru – zadaje sobie to pytanie, nie tylko z niejako zawodowego obowiązku, ale też i z czystej ciekawości. Wydaje się, że traucerzy dzięki parkourowi otrzymują szansę zupełnie nowego spojrzenia na otaczająca rzeczywistość. Na polskim gruncie świetnie filozofię parkour opisał niejaki Kazz słowami: Zwykły człowiek widzi swoją drogę jako sposób na dotarcie do celu, a traucer jako miejsce osobistej ekspresji siebie jako człowieka. Ludzie uprawiający parkour mówią, że celem tej dyscypliny nie jest rywalizacja z innymi czy lansowanie swojej osoby, a osobisty fizyczny i duchowy rozwój. Ciekawe jest też to, że traucerzy unikają jednej słusznej definicji swej pasji, gdyż – jak podkreślają – dla każdego parkour będzie czymś innym.

Nie da się ukryć – parkour nie należy do najbezpieczniejszych sportów świata, wymaga rozwagi, znajomości swoich granic i możliwości, ale także spokoju oraz opanowania. By traucer mógł skutecznie pokonać odległość z punktu A do B, musi poznać przeszkody, jakie stają mu na drodze, opracować ruchy, jakie będzie musiał zastosować oraz ewentualnie przewidzieć możliwie niespodzianki (możliwie najmniejsze). By tak się stało, konieczny jest trening, który wymaga samozaparcia, rozwagi, ale także wyobraźni i odwagi.

Czy zatem traucerzy są szaleńcami, czy tylko tak nam się wydaje, bo nie wpisują się schematy przez nas przyjęte? Możliwe i możliwe również, że warto zostać takim PR-owym traucerem.
Czy zatem dobry PR-owiec powinien być kojarzony z szaleńcem? Zdecydowanie nie, ale podobnie jak traucerzy powinien wyrywać się przyjętym, zszarzałym schematom i jasno dostrzegać efekty swoich działań czy pomysłów. Nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko biec ile sił, przeskakując przeszkody, które często podrzuca nam rzeczywistość.

 

Szymon Bryła[:en]

Po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że tak naprawdę egzystujemy w schematach, które rozciągają się niemal wszystkie sfery naszego życia. Ekspresja, spontaniczność czy nietypowość są przez nas traktowane jako pewnego rodzaju anomalie. Jak na nie reagujemy? Najczęściej zaskoczeniu, towarzyszy sceptycyzm, który uniemożliwia nam dostrzeżenie pozytywnych efektów.

Są jednak pośród nas i tacy, którzy stwierdzili, że przeskoczą pewne schematy i dosłownie zostawiają labirynty za sobą, zmieniając je w miejską dżunglę. Wbrew większości, powątpiewanie zastępują, jasno określonym celem, bo gdzieś na horyzoncie dostrzegają efekty wybranej przez siebie ścieżki Dlaczego to robią?

Niektórzy określają ich mianem szaleńców inni myślą o nich jak o wandalach, a jeszcze inni chylą czoła przed tym kim są i co robią. Traucerzy – czyli ludzie uprawiające parkour to osoby, które zignorują bariery, które staną na ich drodze i zmienią je w swój niepowtarzalny szlak.
Najsłynniejszy traucerowiec świata – David Belle, który udoskonalił tę staroafrykanską sztukę poruszania, wyznał prostą zasadę, którą kieruje się przemierzając miejską dżunglę: Musisz patrzeć i myśleć jak dziecko.

Czy zatem istnieje coś takiego jak filozofia Parkouru – zadaje sobie to pytanie, nie tylko z niejako zawodowego obowiązku, ale też i z czystej ciekawości. Wydaje się, że traucerzy dzięki parkourowi otrzymują szansę zupełnie nowego spojrzenia na otaczająca rzeczywistość. Na polskim gruncie świetnie filozofię parkour opisał niejaki Kazz słowami: Zwykły człowiek widzi swoją drogę jako sposób na dotarcie do celu, a traucer jako miejsce osobistej ekspresji siebie jako człowieka. Ludzie uprawiający parkour mówią, że celem tej dyscypliny nie jest rywalizacja z innymi czy lansowanie swojej osoby, a osobisty fizyczny i duchowy rozwój. Ciekawe jest też to, że traucerzy unikają jednej słusznej definicji swej pasji, gdyż – jak podkreślają – dla każdego parkour będzie czymś innym.

Nie da się ukryć – parkour nie należy do najbezpieczniejszych sportów świata, wymaga rozwagi, znajomości swoich granic i możliwości, ale także spokoju oraz opanowania. By traucer mógł skutecznie pokonać odległość z punktu A do B, musi poznać przeszkody, jakie stają mu na drodze, opracować ruchy, jakie będzie musiał zastosować oraz ewentualnie przewidzieć możliwie niespodzianki (możliwie najmniejsze). By tak się stało, konieczny jest trening, który wymaga samozaparcia, rozwagi, ale także wyobraźni i odwagi.

Czy zatem traucerzy są szaleńcami, czy tylko tak nam się wydaje, bo nie wpisują się schematy przez nas przyjęte? Możliwe i możliwe również, że warto zostać takim PR-owym traucerem.
Czy zatem dobry PR-owiec powinien być kojarzony z szaleńcem? Zdecydowanie nie, ale podobnie jak traucerzy powinien wyrywać się przyjętym, zszarzałym schematom i jasno dostrzegać efekty swoich działań czy pomysłów. Nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko biec ile sił, przeskakując przeszkody, które często podrzuca nam rzeczywistość.

 

                                                                                                                                                                                                                                          Szymon Bryła

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?