Planetowy rok 2020

Powiedzieć, że rok 2020 był szczególny, to jak nie powiedzieć nic. Pandemia zweryfikowała, czy to, co mówią na swój temat firmy, instytucje i osoby publiczne – pokrywa się z rzeczywistością, czy może istnieje tylko w sferze wizji. Ten rok sprawdził nasze umiejętności adaptacyjne, znajomość nowych technologii, wydajność pracy, ale również empatię wobec klientów i zespołu oraz biznesową zwinność i wyczucie. Jak wiele innych zespołów z różnych sektorów przeżyliśmy trudne chwile, które jeszcze bardziej uświadomiły nam, że zespół tworzą ludzie, a najważniejszy jest #teamspirit.

Ostatni powiew dawnej normalności

Na początku roku nasz CEO, Łukasz Wilczyński, był prelegentem Śląskiego Festiwalu Nauki, podczas którego opowiadał o technologiach kosmicznych w każdym domu. Jak większość naszych obserwatorów wie, Łukasz jest prawdziwym influencerem i promotorem kosmosu, co opisała Ewelina Zambrzycka – Kościelnicka w artykule Marsjanin z Kielc. Jak historyk stworzył polską łazikomanię. Myślami będąc w kosmosie, kątem oka śledziliśmy rozwój pandemii w Chinach, a do grona naszych klientów dołączył organizator prestiżowego turnieju robotów kroczących i latających European Robotic League. Z typowym dla nas entuzjazmem zaczęliśmy komunikować rozgrywki, które miały odbyć się w czerwcu w Poznaniu. Nie będzie to jednak duży spoiler, jeśli powiemy, że się nie odbyły. Na szczęście organizatorzy przewidują wznowienie zawodów w przyszłym roku.

Ręce na pokład!

Tak nas zastał twardy lockdown, zakasaliśmy więc rękawy i…:

– przeszliśmy na pracę całkowicie zdalną, którą kontynuujemy do dziś;

– wdrożyliśmy system MS Teams jako centrum pracy zespołowej;

– wprowadziliśmy piątkową (wirtualną) kawę;

– po wprowadzeniu lockdownu, firma zapewniła tygodniowe dostawy obiadów dla nas i naszych domowników;

– przeprowadziliśmy research w naszej sieci dotyczący nowych rozwiązań technologicznych wdrażanych na całym świecie;

– byliśmy współpomysłodawcą oraz wykonawcą akcji pro bono: Covid Challenge, zrealizowanej wraz z Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN oraz Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej. Celem Covid Challenge było znalezienie efektywnych i prostych we wdrożeniu rozwiązań dla najbardziej palących problemów służby zdrowie w pandemii: braku sprzętu medycznego i pomocniczego, środków ochrony osobistej i zabezpieczeń. Efekty akcji można zobaczyć na stronie projektu.

– wprowadziliśmy do usług Planet Partners ofertę specjalną: Osadź biznes w nowej rzeczywistości. Oferta na czas pandemii obejmuje między innymi zarządzanie kryzysowe, czy cyfryzację i optymalizację działań marketingowych;

– dzieliliśmy się wiedzą, a Ula Podraza (Strategic Partner) była gościem webinaru Grega Albrechta, pt. Komunikacja w kryzysie. Jak się przygotować?

Wyrażenie „siedzę w domu i nic nie robię” w 2020 roku straciło termin ważności! 🙂

Influencer challenge

Nie ma sensu słodzić i lukrować rzeczywistości mówiąc, że wszystko przyszło nam łatwo. Nie. Stanęliśmy jednak na wysokości zadania i nawet w najbardziej niepewnym okresie, udało nam się pozyskiwać nowych klientów. W maju na przykład rozpoczęliśmy współpracę z marką waterdrop, którą wprowadziliśmy na polski rynek. W ciągu pół roku materiały o tym producencie mikrodrinków i designerskich akcesoriów (w tym szklanych i stalowych butelek) ukazały się na łamach czołowych magazynów lifestylowych. Jednak głównym kanałem – zarówno sprzedażowym, jak i budującym rozpoznawalność jest dla tej marki Instagram oraz współpraca z influencerami. Staranny dobór twórców pasujących do wartości marki to tylko z pozoru łatwe zadanie. W rzeczywistości, jak przyznała Kasia Matczuk (PR Executive), powierzenie komunikacji osobom gromadzącym kilkunasto- kiludziesięcio- albo kilkusettysięczną społeczność to ogromne wyzwanie, odpowiedzialność i masa nieprzewidzianych zdarzeń, na które my – jak zawsze – jesteśmy gotowi!

Współpraca z ilustratorką Anną Rudak, zaowocowała pierwszą „polską” butelką Waterdrop

Najbardziej kosmiczna agencja w Polsce

Wrzesień po raz kolejny upłynął nam pod znakiem jednego z największych na świecie wydarzeń kosmiczno – robotycznych: ERC. Organizatorzy tego eventu poruszyli niebo i ziemię, żeby zawody robotów marsjańskich oraz wydarzenia towarzyszące się odbyły, pomimo pandemii. Tegoroczna edycja realizowana była w formule hybrydowej, z wykorzystaniem technologii umożliwiających zdalny start w zawodach. Do stworzenia innowacyjnej platformy, za pomocą której zespoły sterowały robotem znajdującym się na torze marsjańskim w Kielcach wykorzystano amerykański system zdalnego zarządzania oraz pojazdy mobilne dostarczone przez polski start-up. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Chapeau bas!

My też mieliśmy ręce pełne roboty – taki event wymaga odpowiedniej oprawy komunikacyjnej! Wykorzystaliśmy mnóstwo technologicznych udogodnień takich jak streamingi w socjalach, czy profesjonalne wirtualne studio komentatorskie w osobie Piotra Koska z kanału Astrofaza (kolejny kosmiczny influencer!). Tylko w mediach udało nam się dotrzeć do ponad 5 milionów osób.

Co więcej, nasz wieloletni klient: SENER Polska, dla którego niezwykle istotne jest budowanie kadr krajowego sektora kosmicznego, nie tylko po raz kolejny był partnerem ERC, ale również inicjatorem nagrody specjalnej: Best Design Award.

Kilku klientów w jednym wydarzeniu? Wierzymy, że naszą rolą jest „łączenie kropek” poprzez wykorzystywanie sieci kontaktów i możliwości, by jak najlepiej wspierać realizację celów klientów. W końcu jesteśmy najbardziej kosmiczną agencją w Polsce! Praca dla klientów z tego obszaru, to niesamowita okazja bycia częścią najbardziej innowacyjnego sektora na świecie.

Podsumowanie komunikacji European Rover Challenge 2020

Klienci, którzy zmieniają świat

Ostatni kwartał 2020 to prawdziwy urodzaj nowych klientów! Z początkiem października rozpoczęliśmy współpracę z marką realme. Ten dynamicznie rozwijający się producent smartfonów powoli trzęsie polskim rynkiem, czego dowodem jest między innymi nagroda za najlepszy debiut w prestiżowym plebiscycie Tech Awards. Hasło realme Dear to leap zobowiązuje, więc już druga premiera produktowa, którą obsługiwaliśmy udowodniła, że marka ma odwagę do łamania schematów wpisaną w DNA. Do współpracy zaprosiliśmy Pawła Warzechę, czyli Mobzillę – jednego z czołowych ekspertów technologicznych oraz Klub Komediowy, który ostatnio zasłynął z parodii reklamy firmy Apart. Tak właśnie powstała Piękna i długa premiera produktowa realme. Praca dla klienta z sektora nowych technologii, to nie tylko życie w ciągłym ASAPie, ale również okazja to współtworzenia najnowszych trendów, o czym najlepiej wie nasz super team w osobach Natalii Malinowskiej (PR Specialist) i Michała Chrobota (PR Consultant).

Wygraliśmy również przetarg na obsługę Platformy Przemysłu Przyszłości. Zajmujemy się media relations oraz kanałami social mediowymi tej inicjatywy, która powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Misja Platformy Przemysłu Przyszłości jest nam ekstremalnie bliska! W tematach przemysłu 4.0 jesteśmy osadzeni od lat, między innymi za sprawą naszego długoletniego klienta, lidera transformacji cyfrowej – firmy Webcon.

Kolejnym nowym klientem Planet jest firma IBC Solar, globalny dostawca systemów fotowoltaicznych. Taki zastrzyk (zielonej!) energii był nam potrzebny, żeby z pełną odpowiedzialnością powiedzieć: nasi klienci zmieniają świat!

Dowodem na to, jest również raport 20for20, podsumowujący 20-lat istnienia Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie. Aptiv to kolejny technologiczny gigant, z którym mamy przyjemność pracować. Raport w nietuzinkowy sposób prowadzi on przez najbardziej przełomowe momenty obecności firmy w stolicy Małopolski.  Tytuł i koncepcja raportu (20 powodów do dumy) były tożsame z kampania outdoorową. Dla innych klientów, jak na przykład GMV Innovating Solutions – największej w Polsce firma IT specjalizującej się w sektorze kosmicznym oraz wiodącego dostawcy inteligentnych systemów transportowych prowadzimy regularne działania media relations. Eksperci firmy pojawiają się w Rzeczpospolitej, Focusie oraz w mediach branżowych – space24 czy transinfo.pl.

Pod koniec roku do grona klientów Planet dołączył amerykański producent oprogramowania Hyland, który w 2020 otworzył swoje środkowoeuropejskie biuro w Katowicach. Zaprojektowana i wdrażana przez nas kampania employer brandingowa pojawia się na specjalistycznych portalach skierowanych do programistów, w mediach informacyjnych i biznesowych, a także w kanałach informacyjnych miasta i przestrzeni miejskiej Katowic. W zeszłym roku Hyland zrekrutował w pełni zdalnie ponad 40 osób, a najważniejsza wartość zawiera się w zdaniu results and people over processes.  Czy moglibyśmy być bardziej dumni z naszych klientów?

Kampania billboardowa Hyland w Katowicach

Nasi ludzie, nasza siła

Last but not least: zmiany w zespole! Ostatni kwartał obfitował w nowe twarze (i głowy!) w teamie, w tym roku nie zabrakło też awansów – Aga Mrozowska i Gosia Karwicka wskoczyły na stanowisko Project Manager.

We wrześniu dołączył do nas jako PR Consultant Michał Chrobot, doświadczony PRowiec, specjalizujący się w komunikacji nowych technologii. Michał nie chciał opisać się w trzech słowach, ale dziewczyny z zespołu mówią, że jest inteligenty, śmieszkujący i gadatliwy.

W październiku nasz zespół zasiliły dwie juniorki (Junior PR Executive, pozostając przy naszej firmowej nomenklaturze). Weronika Weimer mówi o sobie, że jest opanowana, wytrwała i odpowiedzialna, z kolei Gabriela Pliszczyńskazaradna, szczera i życzliwa. Znaleźliśmy też firmowego ogarniacza, czyli Office Assistant w osobie Alicji Duszy (radosna, inteligenta i pomocna).

Podsumowanie roku 2019 zakończyliśmy zdaniem: W Planet Partners nie idziemy z duchem czasu – wyprzedzamy go. A Wy? Jesteście gotowi na nową dekadę? Starsi i mądrzejsi o rok doświadczeń możemy przyznać: mieliśmy rację i myliliśmy się. Wyprzedzamy ducha czasu (pracę zdalną w modelu zespołu rozproszonego wprowadziliśmy już wiele lat temu), jednocześnie mimo naszego silnego osadzenia w tematach transformacji cyfrowej czy futurologicznych, nie spodziewaliśmy się, że tak szybko właśnie tak będzie wyglądała nowa normalność. Hong Kong, Ohio, Madryt, Brno – to tylko niektóre z siedzib naszych klientów. Obsługujemy ich z Krakowa, Warszawy, Poznania, Bydgoszczy i Pińczowa. Do zalet 2020 roku niewątpliwie należy to, że cały świat jest na wyciągnięcie ręki, a jedyną przeszkodą w pracy międzynarodowej jest… różnica stref czasowych!

Po roku czujemy się silniejsi, bardziej zgrani i odpowiedzialni za siebie nawzajem. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za zaufanie i za to, że razem możemy wytrwale tworzyć szczerą i odpowiedzialną, często radosną i na pewno inteligentną komunikację. Taką samą jak my.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Director

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.