Logo Planet Partners – Kolor

Planetowy rok 2020

Powiedzieć, że rok 2020 był szczególny, to jak nie powiedzieć nic. Pandemia zweryfikowała, czy to, co mówią na swój temat firmy, instytucje i osoby publiczne – pokrywa się z rzeczywistością, czy może istnieje tylko w sferze wizji. Ten rok sprawdził nasze umiejętności adaptacyjne, znajomość nowych technologii, wydajność pracy, ale również empatię wobec klientów i zespołu oraz biznesową zwinność i wyczucie. Jak wiele innych zespołów z różnych sektorów przeżyliśmy trudne chwile, które jeszcze bardziej uświadomiły nam, że zespół tworzą ludzie, a najważniejszy jest #teamspirit.

Ostatni powiew dawnej normalności

Na początku roku nasz CEO, Łukasz Wilczyński, był prelegentem Śląskiego Festiwalu Nauki, podczas którego opowiadał o technologiach kosmicznych w każdym domu. Jak większość naszych obserwatorów wie, Łukasz jest prawdziwym influencerem i promotorem kosmosu, co opisała Ewelina Zambrzycka – Kościelnicka w artykule Marsjanin z Kielc. Jak historyk stworzył polską łazikomanię. Myślami będąc w kosmosie, kątem oka śledziliśmy rozwój pandemii w Chinach, a do grona naszych klientów dołączył organizator prestiżowego turnieju robotów kroczących i latających European Robotic League. Z typowym dla nas entuzjazmem zaczęliśmy komunikować rozgrywki, które miały odbyć się w czerwcu w Poznaniu. Nie będzie to jednak duży spoiler, jeśli powiemy, że się nie odbyły. Na szczęście organizatorzy przewidują wznowienie zawodów w przyszłym roku.

Ręce na pokład!

Tak nas zastał twardy lockdown, zakasaliśmy więc rękawy i…:

– przeszliśmy na pracę całkowicie zdalną, którą kontynuujemy do dziś;

– wdrożyliśmy system MS Teams jako centrum pracy zespołowej;

– wprowadziliśmy piątkową (wirtualną) kawę;

– po wprowadzeniu lockdownu, firma zapewniła tygodniowe dostawy obiadów dla nas i naszych domowników;

– przeprowadziliśmy research w naszej sieci dotyczący nowych rozwiązań technologicznych wdrażanych na całym świecie;

– byliśmy współpomysłodawcą oraz wykonawcą akcji pro bono: Covid Challenge, zrealizowanej wraz z Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN oraz Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej. Celem Covid Challenge było znalezienie efektywnych i prostych we wdrożeniu rozwiązań dla najbardziej palących problemów służby zdrowie w pandemii: braku sprzętu medycznego i pomocniczego, środków ochrony osobistej i zabezpieczeń. Efekty akcji można zobaczyć na stronie projektu.

– wprowadziliśmy do usług Planet Partners ofertę specjalną: Osadź biznes w nowej rzeczywistości. Oferta na czas pandemii obejmuje między innymi zarządzanie kryzysowe, czy cyfryzację i optymalizację działań marketingowych;

– dzieliliśmy się wiedzą, a Ula Podraza (Strategic Partner) była gościem webinaru Grega Albrechta, pt. Komunikacja w kryzysie. Jak się przygotować?

Wyrażenie „siedzę w domu i nic nie robię” w 2020 roku straciło termin ważności! 🙂

Influencer challenge

Nie ma sensu słodzić i lukrować rzeczywistości mówiąc, że wszystko przyszło nam łatwo. Nie. Stanęliśmy jednak na wysokości zadania i nawet w najbardziej niepewnym okresie, udało nam się pozyskiwać nowych klientów. W maju na przykład rozpoczęliśmy współpracę z marką waterdrop, którą wprowadziliśmy na polski rynek. W ciągu pół roku materiały o tym producencie mikrodrinków i designerskich akcesoriów (w tym szklanych i stalowych butelek) ukazały się na łamach czołowych magazynów lifestylowych. Jednak głównym kanałem – zarówno sprzedażowym, jak i budującym rozpoznawalność jest dla tej marki Instagram oraz współpraca z influencerami. Staranny dobór twórców pasujących do wartości marki to tylko z pozoru łatwe zadanie. W rzeczywistości, jak przyznała Kasia Matczuk (PR Executive), powierzenie komunikacji osobom gromadzącym kilkunasto- kiludziesięcio- albo kilkusettysięczną społeczność to ogromne wyzwanie, odpowiedzialność i masa nieprzewidzianych zdarzeń, na które my – jak zawsze – jesteśmy gotowi!

Współpraca z ilustratorką Anną Rudak, zaowocowała pierwszą „polską” butelką Waterdrop

Najbardziej kosmiczna agencja w Polsce

Wrzesień po raz kolejny upłynął nam pod znakiem jednego z największych na świecie wydarzeń kosmiczno – robotycznych: ERC. Organizatorzy tego eventu poruszyli niebo i ziemię, żeby zawody robotów marsjańskich oraz wydarzenia towarzyszące się odbyły, pomimo pandemii. Tegoroczna edycja realizowana była w formule hybrydowej, z wykorzystaniem technologii umożliwiających zdalny start w zawodach. Do stworzenia innowacyjnej platformy, za pomocą której zespoły sterowały robotem znajdującym się na torze marsjańskim w Kielcach wykorzystano amerykański system zdalnego zarządzania oraz pojazdy mobilne dostarczone przez polski start-up. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Chapeau bas!

My też mieliśmy ręce pełne roboty – taki event wymaga odpowiedniej oprawy komunikacyjnej! Wykorzystaliśmy mnóstwo technologicznych udogodnień takich jak streamingi w socjalach, czy profesjonalne wirtualne studio komentatorskie w osobie Piotra Koska z kanału Astrofaza (kolejny kosmiczny influencer!). Tylko w mediach udało nam się dotrzeć do ponad 5 milionów osób.

Co więcej, nasz wieloletni klient: SENER Polska, dla którego niezwykle istotne jest budowanie kadr krajowego sektora kosmicznego, nie tylko po raz kolejny był partnerem ERC, ale również inicjatorem nagrody specjalnej: Best Design Award.

Kilku klientów w jednym wydarzeniu? Wierzymy, że naszą rolą jest „łączenie kropek” poprzez wykorzystywanie sieci kontaktów i możliwości, by jak najlepiej wspierać realizację celów klientów. W końcu jesteśmy najbardziej kosmiczną agencją w Polsce! Praca dla klientów z tego obszaru, to niesamowita okazja bycia częścią najbardziej innowacyjnego sektora na świecie.

Podsumowanie komunikacji European Rover Challenge 2020

Klienci, którzy zmieniają świat

Ostatni kwartał 2020 to prawdziwy urodzaj nowych klientów! Z początkiem października rozpoczęliśmy współpracę z marką realme. Ten dynamicznie rozwijający się producent smartfonów powoli trzęsie polskim rynkiem, czego dowodem jest między innymi nagroda za najlepszy debiut w prestiżowym plebiscycie Tech Awards. Hasło realme Dear to leap zobowiązuje, więc już druga premiera produktowa, którą obsługiwaliśmy udowodniła, że marka ma odwagę do łamania schematów wpisaną w DNA. Do współpracy zaprosiliśmy Pawła Warzechę, czyli Mobzillę – jednego z czołowych ekspertów technologicznych oraz Klub Komediowy, który ostatnio zasłynął z parodii reklamy firmy Apart. Tak właśnie powstała Piękna i długa premiera produktowa realme. Praca dla klienta z sektora nowych technologii, to nie tylko życie w ciągłym ASAPie, ale również okazja to współtworzenia najnowszych trendów, o czym najlepiej wie nasz super team w osobach Natalii Malinowskiej (PR Specialist) i Michała Chrobota (PR Consultant).

Wygraliśmy również przetarg na obsługę Platformy Przemysłu Przyszłości. Zajmujemy się media relations oraz kanałami social mediowymi tej inicjatywy, która powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Misja Platformy Przemysłu Przyszłości jest nam ekstremalnie bliska! W tematach przemysłu 4.0 jesteśmy osadzeni od lat, między innymi za sprawą naszego długoletniego klienta, lidera transformacji cyfrowej – firmy Webcon.

Kolejnym nowym klientem Planet jest firma IBC Solar, globalny dostawca systemów fotowoltaicznych. Taki zastrzyk (zielonej!) energii był nam potrzebny, żeby z pełną odpowiedzialnością powiedzieć: nasi klienci zmieniają świat!

Dowodem na to, jest również raport 20for20, podsumowujący 20-lat istnienia Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie. Aptiv to kolejny technologiczny gigant, z którym mamy przyjemność pracować. Raport w nietuzinkowy sposób prowadzi on przez najbardziej przełomowe momenty obecności firmy w stolicy Małopolski.  Tytuł i koncepcja raportu (20 powodów do dumy) były tożsame z kampania outdoorową. Dla innych klientów, jak na przykład GMV Innovating Solutions – największej w Polsce firma IT specjalizującej się w sektorze kosmicznym oraz wiodącego dostawcy inteligentnych systemów transportowych prowadzimy regularne działania media relations. Eksperci firmy pojawiają się w Rzeczpospolitej, Focusie oraz w mediach branżowych – space24 czy transinfo.pl.

Pod koniec roku do grona klientów Planet dołączył amerykański producent oprogramowania Hyland, który w 2020 otworzył swoje środkowoeuropejskie biuro w Katowicach. Zaprojektowana i wdrażana przez nas kampania employer brandingowa pojawia się na specjalistycznych portalach skierowanych do programistów, w mediach informacyjnych i biznesowych, a także w kanałach informacyjnych miasta i przestrzeni miejskiej Katowic. W zeszłym roku Hyland zrekrutował w pełni zdalnie ponad 40 osób, a najważniejsza wartość zawiera się w zdaniu results and people over processes.  Czy moglibyśmy być bardziej dumni z naszych klientów?

Kampania billboardowa Hyland w Katowicach

Nasi ludzie, nasza siła

Last but not least: zmiany w zespole! Ostatni kwartał obfitował w nowe twarze (i głowy!) w teamie, w tym roku nie zabrakło też awansów – Aga Mrozowska i Gosia Karwicka wskoczyły na stanowisko Project Manager.

We wrześniu dołączył do nas jako PR Consultant Michał Chrobot, doświadczony PRowiec, specjalizujący się w komunikacji nowych technologii. Michał nie chciał opisać się w trzech słowach, ale dziewczyny z zespołu mówią, że jest inteligenty, śmieszkujący i gadatliwy.

W październiku nasz zespół zasiliły dwie juniorki (Junior PR Executive, pozostając przy naszej firmowej nomenklaturze). Weronika Weimer mówi o sobie, że jest opanowana, wytrwała i odpowiedzialna, z kolei Gabriela Pliszczyńskazaradna, szczera i życzliwa. Znaleźliśmy też firmowego ogarniacza, czyli Office Assistant w osobie Alicji Duszy (radosna, inteligenta i pomocna).

Podsumowanie roku 2019 zakończyliśmy zdaniem: W Planet Partners nie idziemy z duchem czasu – wyprzedzamy go. A Wy? Jesteście gotowi na nową dekadę? Starsi i mądrzejsi o rok doświadczeń możemy przyznać: mieliśmy rację i myliliśmy się. Wyprzedzamy ducha czasu (pracę zdalną w modelu zespołu rozproszonego wprowadziliśmy już wiele lat temu), jednocześnie mimo naszego silnego osadzenia w tematach transformacji cyfrowej czy futurologicznych, nie spodziewaliśmy się, że tak szybko właśnie tak będzie wyglądała nowa normalność. Hong Kong, Ohio, Madryt, Brno – to tylko niektóre z siedzib naszych klientów. Obsługujemy ich z Krakowa, Warszawy, Poznania, Bydgoszczy i Pińczowa. Do zalet 2020 roku niewątpliwie należy to, że cały świat jest na wyciągnięcie ręki, a jedyną przeszkodą w pracy międzynarodowej jest… różnica stref czasowych!

Po roku czujemy się silniejsi, bardziej zgrani i odpowiedzialni za siebie nawzajem. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za zaufanie i za to, że razem możemy wytrwale tworzyć szczerą i odpowiedzialną, często radosną i na pewno inteligentną komunikację. Taką samą jak my.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Director

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?