[:pl]
O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…O kryzysie też pisze się wiele: średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.
http://youtu.be/HzltrYUwnwk
Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.
http://youtu.be/ipHA2iV958M
http://youtu.be/aADE13wy0lw
Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.
To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.
Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie, czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.
Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.
http://youtu.be/beEsn2x-oRg
Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)
Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.
Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.
Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy, jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)
Życzę smacznego wszystkim!
Iza Ozaist
P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)
[:en]
O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…
O kryzysie też pisze się wiele: średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.http://youtu.be/HzltrYUwnwk
Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.
http://youtu.be/ipHA2iV958M
http://youtu.be/aADE13wy0lw
Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.
To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.
Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie, czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.
Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.
http://youtu.be/beEsn2x-oRg
Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)
Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.
Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.
Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy, jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)
Życzę smacznego wszystkim!
Iza Ozaist
P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)
[:]