Przez żołądek do serca…konsumenta

[:pl]

O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że  „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…O kryzysie też pisze się wiele:  średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.

http://youtu.be/HzltrYUwnwk

Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.

http://youtu.be/ipHA2iV958M

http://youtu.be/aADE13wy0lw

Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z  hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.

To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także  gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.

Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie,  czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.

Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.

http://youtu.be/beEsn2x-oRg

Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)

Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.

Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.

Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy,  jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)

Życzę smacznego wszystkim!

Iza Ozaist

P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)

 [:en]

O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że  „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…

O kryzysie też pisze się wiele:  średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.

http://youtu.be/HzltrYUwnwk

Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.

http://youtu.be/ipHA2iV958M

http://youtu.be/aADE13wy0lw

Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z  hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.

To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także  gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.

Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie,  czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.

Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.

http://youtu.be/beEsn2x-oRg

Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)

Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.

Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.

Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy,  jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)

Życzę smacznego wszystkim!

Iza Ozaist

P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)

 [:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.