Przez żołądek do serca…konsumenta

[:pl]

O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że  „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…O kryzysie też pisze się wiele:  średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.

http://youtu.be/HzltrYUwnwk

Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.

http://youtu.be/ipHA2iV958M

http://youtu.be/aADE13wy0lw

Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z  hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.

To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także  gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.

Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie,  czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.

Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.

http://youtu.be/beEsn2x-oRg

Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)

Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.

Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.

Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy,  jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)

Życzę smacznego wszystkim!

Iza Ozaist

P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)

 [:en]

O tym, że kuchnia jest ważna w codziennym życiu powiedziano i napisano już wiele: każda gospodyni wie, że  „żeby mąż/partner/chłopak ją kochał powinna być dobrą kucharką”, że to co jemy stanowi o tym czym jesteśmy, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i zaczynają się zdrowiej odżywiać, a na ich talerzu nie gości już tylko schabowy z kapustą i rosół…

O kryzysie też pisze się wiele:  średnio co kilka miesięcy wzrastają ceny produktów, a za tę samą kwotę przeznaczaną miesięcznie na wyżywienie coraz mniej można kupić…. Jak zatem pogodzić zdrową i ciekawą kuchnię z coraz większą dziurą w domowym budżecie? Wydaje się, że właściciele niemieckiego dyskontu Lidl znaleźli rozwiązanie: znani dobrze Polakom kucharze – Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od początku sierpnia zachęcają rodaków do taniego, ale ciekawego gotowania. Potrawy pochodzą z m.in. kuchni polskiej (propozycje Okrasy) oraz kuchni śródziemnomorskiej (propozycje Pascala). Produkty niezbędne do przyrządzenia proponowanych potraw sklep ten oferuje w specjalnych, promocyjnych cenach.

http://youtu.be/HzltrYUwnwk

Co tydzień na stronie www.kuchnialidla.pl kucharze prezentują dwa konkurencyjne przepisy. Krok po kroku będą wyjaśniać, jak przyrządzić zdrowe i smaczne dania za ok. 20 zł.

http://youtu.be/ipHA2iV958M

http://youtu.be/aADE13wy0lw

Cała kampania zaczęła się intrygująco: w lipcu na billboardach w całej Polsce pojawiły się twarze obu kucharzy wraz z  hasłem „Pascal kontra Okrasa”. Początkowo wiele osób myślało, że jest to reklama kolejnego, kulinarnego programu telewizyjnego. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że jest to kampania promocyjna jednego z dyskontów spożywczych.

To właśnie element zaskoczenia oraz zaangażowanie celebrytów do tego projektu, a także  gruntownie przemyślana strategia (m.in. badania opinii publicznej dot. zwyczajów żywieniowych Polaków przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Lidla) może stanowić o sukcesie kampanii marketingowej Lidla. Co więcej, dzięki kwocie proponowanych składników na dania może stać się wręcz hitem. Tym bardziej, że według „Rzeczpospolitej” już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach i wynika to z zubożenia Polaków.

Za powodzeniem kampanii Lidla przemawia również fakt, że wpisuje się ona w trend i modę kulinarną: Polacy pokochali gotowanie. Popularnością cieszą się blogi kulinarne, magazyny – miesięczniki kulinarne, fanpage na FB dot. kulinariów, albumy i książki kucharskie,  czy programy telewizyjne. Nie wspominając o Nigelii, którą pokochały chyba wszystkie Polki.

Jednak kampania Lidla nie jest pierwszą tego typu akcją organizowaną przez sieci supermarketów, choć jak do tej pory najlepiej przygotowaną i nagłośnioną. Niektórzy w branży uważają nawet, że jest to odpowiedź na kampanię sieci Tesco prowadzoną od wiosny br. W tamtej kampanii pojawił się inny znany kucharz – Robert Makłowicz, który miał pokazać Polakom, jak można smacznie gotować wykorzystując produkty Tesco. Wystąpił obok animowanych bohaterów – twarzy brytyjskiej sieci – Henia i Krysi. Każdego miesiąca jest emitowanych 10 nowych filmików.

http://youtu.be/beEsn2x-oRg

Spoty można oglądać w sklepach Tesco i na stronie internetowej sieci (www.tesco.pl/kulinarni-lowcy-smakow/smak-lowi-maklowicz.php). Strona ta to także zbiór porad, przepisów i propozycji dań, a także spis produktów z podstawowymi informacjami: z czym się to je, ile ma kalorii, skąd pochodzi, co dobrego ma w sobie – idealna ściąga dla perfekcyjnej Pani domu;)

Moim zdaniem postaci Henia i Krysi przyćmiły Roberta Makłowicza: animowane postaci są uwielbiane przez Polaków, a reklamy Henia bawią wszystkich – nawet największy mruk uśmiechnie się na widok Henia, który np. przemawiał do Polaków przed Euro. Jednak bohaterowie Tesco są traktowani z przymrużeniem oka. Widz skupia się bardziej na śmiesznej formie reklamy, niż na przekazie/produkcie. Podobnie było jak jakiś czas temu z reklamami jednej z sieci telefonii komórkowej, w których występował kabaret Mumio.

Także portugalski dyskont – Biedronka nie chce pozostawać w tyle, choć nie rozpoczęła jeszcze ogromnej kampanii. Na opakowaniach swoich produktów typu „premium” znajdują się przepisy i pomysły na dania, które można z nich przyrządzić.

Czy Pascal i Okrasa przekonają Polaków, że można tanio i smacznie gotować? Myślę, że wcale nie muszą… Polacy sami chętnie wypróbują ciekawe przepisy… i tak co tydzień wszyscy,  jak Polska długa i szeroka będą gotować w domach to samo;)

Życzę smacznego wszystkim!

Iza Ozaist

P.S Muszę się przyznać, że przygotowałam już dwa obiady posługując się przepisami z Kuchni Lidla i wyszły znakomite;)

 [:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

W piątek, 19 lipca, globalna awaria systemów Microsoft przyciągnęła uwagę całego świata. Przyczyną problemu był błąd w aktualizacji oprogramowania antywirusowego CrowdStrike, który spowodował trudności w dostępie do usług chmurowych, programów Office 365 oraz innych kluczowych systemów. Sprawdzamy, jak komunikacyjnie poradziły sobie firmy dotknięte awarią i te, które ją spowodowały.

Generacja Z to pierwsze pokolenie wychowane we w pełni cyfrowym świecie. Charakteryzuje się unikalnym podejściem do komunikacji, informacji i interakcji z markami. Jak więc wygląda PR jej oczami i jakie strategie powinny przyjąć firmy, aby spełnić jej oczekiwania?