Public Relations to nie tylko informacje prasowe, czyli w czym właściwie agencja komunikacji wspiera swoich klientów?

Mówisz agencja PR, myślisz – informacje prasowe. Skojarzenie jest jak najbardziej słuszne, ale czy wystarczające? Public Relations często jest kojarzone z pracą rzecznika prasowego, który odpowiada kontakt z odbiorcami. To oczywiście jedna z usług, jednak na tym możliwości naszej agencji się nie kończą… Można powiedzieć, że dopiero się zaczynają.

W jakich sytuacjach warto zwrócić się do agencji komunikacyjnej? Z pewnością wtedy, gdy firma wprowadza na rynek nowy produkt lub usługę. Również w czasie kryzysu, pierwszy krokiem powinien być kontakt nie tylko z prawnikami, ale również z ekspertami ds. komunikacji. Pomagamy firmom w zarządzaniu kryzysami – trwającymi i tymi, które się jeszcze nie wydarzyły!

Jeśli Twój zespół nie ma pomysłu na przeprowadzenie kreatywnej kampanii albo po prostu w Twojej firmie brakuje zasobów ludzkich, to również jest to właściwy moment, żeby zwrócić się o pomoc do agencji. Możliwości współpracy z klientami jest wiele: planujemy i realizujemy działania komunikacyjne, które pomagają osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Rola Planet Partners polega między innymi na kompleksowym przygotowaniu i realizacji różnego rodzaju kampanii komunikacyjnych zgodnych ze strategią firmy. Bazując na wieloletnim doświadczeniu naszego zespołu, do postawionych celów i wyzwań, dobieramy takie kanały i narzędzia komunikacji, które będą najbardziej dostosowane do preferencji grup docelowych.

Jeśli nie informacje prasowe, to…?

Jedną z propozycji jest content marketing. Spośród wachlarza możliwości klienci bardzo często wybierają prowadzenie firmowego bloga. Nierzadko na stronach internetowych przedsiębiorstw widnieje zakładka “blog”, w którym znajduje się kilka postów, a ostatni z nich opublikowany co najmniej dwa lata temu. Współpraca z agencją komunikacji pomaga uniknąć takich sytuacji. Tworzymy wpisy, zaczynając od przygotowania treści, przez ustalenie planu emisji, a kończąc na dograniu szczegółów związanych z planem promocji materiałów. Zainteresowanie contentem może być pierwszym krokiem do pozyskiwania nowych klientów, służy również do umocnienia swojej pozycji wśród partnerów. Warto też wspomnieć o pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce – o wiele lepiej według algorytmów Google wypadnie ta strona, która jest aktualizowana wpisami na blogu firmowym od tej, na której już dawno nic nowego się nie pojawiło.

Kolejną z usług agencji jest obsługa komunikacyjna wydarzeń. Pracując według wcześniej ustalonego planu działania, zajmujemy się promocją wydarzenia, pozyskujemy patronaty medialne, nagłaśniamy je w telewizji, prasie czy Internecie. Możesz powierzyć nam także obsługę organizacyjną, organizację biura prasowego, a nierzadko członkowie naszego zespołu występowali w roli speakerów czy moderatorów panelu.

W naszej pracy budujemy wizerunek przedsiębiorstw oraz brandów. Coraz częściej klienci stawiają działania digitalowe wysoko na liście priorytetów. Social media są idealnym miejscem do tworzenia przez nas angażujących i unikatowych treści, co przekłada się na zwiększenie widoczności naszych klientów w sieci. Z kolei wchodzenie w interakcje w komentarzach buduje świadomość, że firma poważnie traktuje swoich odbiorców. W ramach projektów digitalowych prowadzimy również kampanie reklamowe, poprzedzone określeniem odpowiedniej grupy docelowej, a także przygotowaniem niebanalnych haseł reklamowych. Jednak przygotowanie i emisja reklamy to jeszcze nie jest przepis na sukces. Na bieżąco monitorujemy przebieg kampanii i ją optymalizujemy, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Należy również dodać, że do dobrej reklamy potrzebna jest dobra kreacja. W agencji zajmujemy się tworzeniem materiałów wizualnych, takich jak grafiki czy interaktywne banery. Organizujemy sesje zdjęciowe, a także produkujemy i montujemy materiały wideo. Nasi specjaliści zaprojektują dla Twojej firmy brandbooki, key visuale oraz system identyfikacji wizualnej. Dzięki tym najważniejszym narzędziom do kreowania wizerunku, komunikaty wysyłane przez firmę będą spójne i czytelne, a jednocześnie będą się wyróżniać na tle konkurencji. Przy tworzeniu elementów graficznych skupiamy się na tym, aby współgrały z założeniami firmy, były odpowiednio dostosowane do grupy docelowej marki, a zarazem były proste i przejrzyste, aby je z łatwością zapamiętać.

Działania naszej agencji skupiamy nie tylko w Polsce. Z jednej strony na co dzień pracujemy dla międzynarodowych brandów, a naszymi klientami są silne, zagraniczne marki. Z drugiej strony wspieramy przedsiębiorstwa, gdy chcą rozwijać się za granicą i pomagamy im stworzyć odpowiednie materiały przy ekspansji na rynek światowy. Przy współpracy z zagranicznymi agencjami partnerskimi, przygotujemy plan komunikacji międzynarodowej. Działamy wielotorowo, a projekty realizowane w kilku krajach nie stanowią dla nas problemu, ponieważ jesteśmy w stanie koordynować je na bieżąco.

Czym zajmuje się agencja Public Relations?

Na koniec warto sobie jeszcze raz zadać sobie pytanie „czym zajmuje się agencja Public Relations?”. Chyba najlepiej pasuje określenie: odpowiada na potrzeby klienta. W Planet Partners działania dostosowujemy do celów, które marka chce osiągnąć. Dzięki dobremu briefowi możemy przygotować dla klienta kompleksowe rozwiązanie, w którym zaplanowany jest szereg działań związanych z komunikacją. Naszym planetowym motto jest „sky is not the limit”, dlatego często przychodzimy z kosmicznymi pomysłami, które realizujemy z ogromnym zaangażowaniem. Potwierdzają to wyniki niezależnych badań!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Account Executive

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Pracując na stanowiskach kreatywnych, można szybko dostrzec, że w tego typu pracy liczą się nie tylko pomysły, ale także umiejętność efektywnego zarządzania czasem. Dobrze dobrany zestaw narzędzi może przyspieszyć i usprawnić wykonywanie obowiązków każdemu, kto na co dzień zmaga się z tworzeniem treści. W tym artykule przedstawimy kilka niezawodnych rozwiązań, które pozwolą odciążyć Cię od rutynowych zadań i ułatwić Twój codzienny proces projektowania oraz sprawić, że przyszłe ASAPy faktycznie będą realizowane tak szybko, jak to możliwe.

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.