Logo Planet Partners – Kolor

Public Relations to nie tylko informacje prasowe, czyli w czym właściwie agencja komunikacji wspiera swoich klientów?

Mówisz agencja PR, myślisz – informacje prasowe. Skojarzenie jest jak najbardziej słuszne, ale czy wystarczające? Public Relations często jest kojarzone z pracą rzecznika prasowego, który odpowiada kontakt z odbiorcami. To oczywiście jedna z usług, jednak na tym możliwości naszej agencji się nie kończą… Można powiedzieć, że dopiero się zaczynają.

W jakich sytuacjach warto zwrócić się do agencji komunikacyjnej? Z pewnością wtedy, gdy firma wprowadza na rynek nowy produkt lub usługę. Również w czasie kryzysu, pierwszy krokiem powinien być kontakt nie tylko z prawnikami, ale również z ekspertami ds. komunikacji. Pomagamy firmom w zarządzaniu kryzysami – trwającymi i tymi, które się jeszcze nie wydarzyły!

Jeśli Twój zespół nie ma pomysłu na przeprowadzenie kreatywnej kampanii albo po prostu w Twojej firmie brakuje zasobów ludzkich, to również jest to właściwy moment, żeby zwrócić się o pomoc do agencji. Możliwości współpracy z klientami jest wiele: planujemy i realizujemy działania komunikacyjne, które pomagają osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Rola Planet Partners polega między innymi na kompleksowym przygotowaniu i realizacji różnego rodzaju kampanii komunikacyjnych zgodnych ze strategią firmy. Bazując na wieloletnim doświadczeniu naszego zespołu, do postawionych celów i wyzwań, dobieramy takie kanały i narzędzia komunikacji, które będą najbardziej dostosowane do preferencji grup docelowych.

Jeśli nie informacje prasowe, to…?

Jedną z propozycji jest content marketing. Spośród wachlarza możliwości klienci bardzo często wybierają prowadzenie firmowego bloga. Nierzadko na stronach internetowych przedsiębiorstw widnieje zakładka “blog”, w którym znajduje się kilka postów, a ostatni z nich opublikowany co najmniej dwa lata temu. Współpraca z agencją komunikacji pomaga uniknąć takich sytuacji. Tworzymy wpisy, zaczynając od przygotowania treści, przez ustalenie planu emisji, a kończąc na dograniu szczegółów związanych z planem promocji materiałów. Zainteresowanie contentem może być pierwszym krokiem do pozyskiwania nowych klientów, służy również do umocnienia swojej pozycji wśród partnerów. Warto też wspomnieć o pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce – o wiele lepiej według algorytmów Google wypadnie ta strona, która jest aktualizowana wpisami na blogu firmowym od tej, na której już dawno nic nowego się nie pojawiło.

Kolejną z usług agencji jest obsługa komunikacyjna wydarzeń. Pracując według wcześniej ustalonego planu działania, zajmujemy się promocją wydarzenia, pozyskujemy patronaty medialne, nagłaśniamy je w telewizji, prasie czy Internecie. Możesz powierzyć nam także obsługę organizacyjną, organizację biura prasowego, a nierzadko członkowie naszego zespołu występowali w roli speakerów czy moderatorów panelu.

W naszej pracy budujemy wizerunek przedsiębiorstw oraz brandów. Coraz częściej klienci stawiają działania digitalowe wysoko na liście priorytetów. Social media są idealnym miejscem do tworzenia przez nas angażujących i unikatowych treści, co przekłada się na zwiększenie widoczności naszych klientów w sieci. Z kolei wchodzenie w interakcje w komentarzach buduje świadomość, że firma poważnie traktuje swoich odbiorców. W ramach projektów digitalowych prowadzimy również kampanie reklamowe, poprzedzone określeniem odpowiedniej grupy docelowej, a także przygotowaniem niebanalnych haseł reklamowych. Jednak przygotowanie i emisja reklamy to jeszcze nie jest przepis na sukces. Na bieżąco monitorujemy przebieg kampanii i ją optymalizujemy, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Należy również dodać, że do dobrej reklamy potrzebna jest dobra kreacja. W agencji zajmujemy się tworzeniem materiałów wizualnych, takich jak grafiki czy interaktywne banery. Organizujemy sesje zdjęciowe, a także produkujemy i montujemy materiały wideo. Nasi specjaliści zaprojektują dla Twojej firmy brandbooki, key visuale oraz system identyfikacji wizualnej. Dzięki tym najważniejszym narzędziom do kreowania wizerunku, komunikaty wysyłane przez firmę będą spójne i czytelne, a jednocześnie będą się wyróżniać na tle konkurencji. Przy tworzeniu elementów graficznych skupiamy się na tym, aby współgrały z założeniami firmy, były odpowiednio dostosowane do grupy docelowej marki, a zarazem były proste i przejrzyste, aby je z łatwością zapamiętać.

Działania naszej agencji skupiamy nie tylko w Polsce. Z jednej strony na co dzień pracujemy dla międzynarodowych brandów, a naszymi klientami są silne, zagraniczne marki. Z drugiej strony wspieramy przedsiębiorstwa, gdy chcą rozwijać się za granicą i pomagamy im stworzyć odpowiednie materiały przy ekspansji na rynek światowy. Przy współpracy z zagranicznymi agencjami partnerskimi, przygotujemy plan komunikacji międzynarodowej. Działamy wielotorowo, a projekty realizowane w kilku krajach nie stanowią dla nas problemu, ponieważ jesteśmy w stanie koordynować je na bieżąco.

Czym zajmuje się agencja Public Relations?

Na koniec warto sobie jeszcze raz zadać sobie pytanie „czym zajmuje się agencja Public Relations?”. Chyba najlepiej pasuje określenie: odpowiada na potrzeby klienta. W Planet Partners działania dostosowujemy do celów, które marka chce osiągnąć. Dzięki dobremu briefowi możemy przygotować dla klienta kompleksowe rozwiązanie, w którym zaplanowany jest szereg działań związanych z komunikacją. Naszym planetowym motto jest „sky is not the limit”, dlatego często przychodzimy z kosmicznymi pomysłami, które realizujemy z ogromnym zaangażowaniem. Potwierdzają to wyniki niezależnych badań!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Senior Account Executive

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?