ERC - Strategia komunikacji i obsługa komunikacyjna wydarzenia - Planet Partners
Obsługa komunikacji Strategia i doradztwo

ERC – Strategia komunikacji i obsługa komunikacyjna wydarzenia

Międzynarodowe zawody robotów marsjańskich European Rover Challenge, z którymi nasza agencja jest związana od samego początku, to obecnie największa impreza robotyczno-kosmiczna na świecie. Z edycji na edycję swój udział do niej zgłasza coraz więcej uczestników – młodych inżynierów i konstruktorów z całego świata. W tegorocznym finale zmierzyło się ze sobą 35 zespołów z sześciu kontynentów – w tym rekordowa liczba zawodników z Europy. Potencjał i popularność ERC zostały docenione m.in. przez Europejską Agencję Kosmiczną, która stale wspiera ten projekt (także od strony merytorycznej), polski rząd, który uwzględnił je jako cel szczegółowy w Polskiej Strategii Kosmicznej pn. źródła kreowania przyszłych specjalistów dla sektora kosmicznego, a także przez Polską Agencję Kosmiczną, co zaowocowało umieszczeniem ERC w Krajowym Priorytetowym Programie Kosmicznym. Przez wszystkie edycje nasza firma była odpowiedzialna za komunikację projektu w Polsce i na świecie. W kolejnej edycji – 2018 -postanowiliśmy włączyć do komunikacji nowe elementy.

Cele

  • Promocja ERC jako największego wydarzenia robotycznego – kosmicznego tego rodzaju na świecie
  • Skoncentrowanie się priorytecie komunikacyjnym – wskazanie mediom, że ERC to już nie tylko jedne z kilku zawodów łazików marsjańskich, a międzynarodowe zawody robo tyczne – największa na świecie impreza robotyczno-kosmiczna
  • Osadzenie tematu ERC w kontekście rozwoju polskiego przemysłu kosmicznego, współpracy na linii nauka-biznes oraz w kontekście komercjalizacji technologii kosmicznych (trendu znanego jako Space 4.0). 
  • Pozycjonowanie i prezentacja ERC wśród mediów oraz potencjalnych partnerów i sponsorów jako projektu, który kształtuje młode kadry dla przemysłu kosmicznego oraz platformy do promocji utalentowanych i ambitnych pracowników dla sektora space

Rozwiązanie

  • Przygotowanie kompleksowej strategii komunikacji wydarzenia
  • Dodanie nowych elementów do strategii tożsamości marki, przygotowanie strategii komunikacji w oparciu o nowe słowa kluczowe. 
  • Opracowanie matrycy komunikacyjnej oraz wybór rekomendowanych narzędzi i kanałów komunikacyjnych wraz ze stworzeniem szczegółowego harmonogramu promocji wydarzenia dla wielu podmiotów 
  • Pozyskanie patronatów honorowych czołowych polskich instytucji państwowych związanych z biznesem i nauką
  • Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Cyfryzacji, NCBR, Polska Agencja Kosmiczna 
  • Pozyskanie do patronatów i współpracy w czasie wydarzenia czołowych tytułów z mediów ogólnopolskich, lokalnych i branżowych w tym m.in. TVP, TVN, TVP Republika, RMF FM, Onet 
  • Mapping dziennikarzy, a następnie zbudowanie bazy i utrzymywanie z nimi stałych relacji przez cały rok w tym: aranżacja wywiadów i artykułów, które lokują ERC jako liczący się element na mapie rozwoju polskiego sektora kosmicznego. 
  •  Podkreślanie międzynarodowego charakteru European Rover Challenge w tworzonych materiałach prasowych 
  • Aktualizacja mediów własnych: strony internetowej oraz profilów wydarzenia na Facebooku i Twitterze, budowanie społeczności w social media. 
  • Stworzenie i obsługa biura prasowego na miejscu wydarzenia. 
  • Organizacja konferencji prasowej połączonej z ceremonią otwarcia European Rover Challenge, przygotowanie i rozesłanie zaproszeń do mediów, koordynacja przyjmowania akredytacji. – Stały monitoring publikacji 
  • Mierzalność efektów PR na podstawie dedykowanych wskaźników KPI – podsumowywanie poszczególnych etapów działań i raportowanie efektów

Efekty

  • W ciągu czterech edycji ERC zgromadził prawie 100 000 odwiedzających oraz ponad 1000 uczestników z całego świata, którzy przyjechali do Polski, żeby wziąć udział w zawodach robotów marsjańskich
  • Cztery edycje to również ponad 6000 publikacji w mediach na całym świecie oraz blisko 500 000 aktywności w mediach społecznościowych
  • Trzydniową transmisję live ERC (pierwszą w historii zawodów) obejrzało do tej pory 41 400 osób, a pod streamingiem – w trakcie jego prowadzenia – pojawiło się ponad 37 000 komentarzy. Całkowity sumowany czas oglądania to 165 dni i 14 godzin
  • W mediach European Rover Challenge został przedstawiony nie jako niedzielny „michałek”, a poważny turniej konstruktorów z całego świata. Grzegorz Brona, prezes Polskiej Agencji Kosmicznej, powiedział o ERC m.in., że jest to event, który może odegrać istotną rolę w negocjacjach [Polski]w przystąpieniu do konsorcjum PER ASPERA UE i sięgnięciu po fundusze europejskie na rozwój polskich innowacyjnych projektów kosmicznych, właśnie robo tycznych Więcej na stronie: http://roverchallenge.eu/pl/home/

European Rover Challenge (ERC)

Przykładowe realizacje z: Obsługa komunikacji