IBC SOLAR Polska – strategia marketingowa i doradztwo komunikacyjne w branży fotowoltaiki | Planet Partners
Obsługa komunikacji Strategia i doradztwo

IBC SOLAR Polska – strategia marketingowa i doradztwo komunikacyjne w branży fotowoltaiki

IBC SOLAR od 39 lat jest wiodącym producentem i dostawcą rozwiązań dla instalacji fotowoltaicznych. Swoim klientom dostarcza najwyższej jakości komponentów instalacji, takich jak konstrukcje montażowe, moduły, falowniki, systemy magazynowania energii. Realizuje też projekty kompletnych instalacji PV dla instytucji publicznych, komercyjnych i klientów indywidualnych. Każdego roku systemy fotowoltaiczne IBC SOLAR zaopatrują w przyjazną środowisku energię ponad trzy miliony osób na całym świecie.

Cele

Mimo wieloletniej obecności na polskim rynku, firma IBC SOLAR Polska nie prowadziła intensywnych działań PR-owych. Tym samym jej rozpoznawalność poza ścisłą branżą była niewielka, kontakty z mediami miały charakter sporadyczny, a sama marka rzadko była przywoływana jako flagowy przykład lidera rynku OZE i ekspert tej branży.

Dlatego za cel naszych działań postawiliśmy przede wszystkim zbudowanie mocno rozpoznawalnej marki, pozytywnie kojarzonej z pozycją wiodącego producenta i dostawcy rozwiązań OZE na rynku i zaistnienie w świadomości odbiorców jako ekspert w dziedzinie energetyki słonecznej. Na cel główny składały się cele szczegółowe zakładające:

  • profesjonalizację działań PR w Polsce i zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska w mediach;
  • budowanie wizerunku marki jako eksperta w obszarach związanych z energetyką słoneczną, rynkiem OZE, transformacją energetyczną, a także trendami w zakresie fotowoltaiki w Polsce i na świecie;
  • rozwijanie świadomości marki jako stabilnego, solidnego oraz godnego zaufania partnera wśród potencjalnych kontrahentów biznesowych;
  • zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów końcowych z nastawieniem na edukację oraz komunikację o innowacyjnych rozwiązaniach PV proponowanych przez firmę.

Rozwiązanie

  • Przygotowanie i wdrożenie Planu Komunikacji, który pozwolił na uporządkowanie działań komunikacyjnych i przekształcenie komunikacji prowadzonej ad hoc w stałą i przemyślaną aktywność;
  • Utrzymywanie stałych kontaktów z mediami branżowymi z dziedzin energetyki i ekologii, przygotowywanie i dystrybucja informacji prasowych dotyczących innowacji tak IBC SOLAR Polska, jak i spółki matki, a także wysokiej jakości artykułów wzbogaconych o komentarze ekspertów firmy;
  • Stworzenie dossier eksperckich dwóch przedstawicieli IBC SOLAR Polska;
  • Content marketing – przygotowywanie wysokiej jakości treści skierowanych do klientów i potencjalnych partnerów biznesowych firmy:
    • artykułów na blog IBC SOLAR Polska,
    • tekstów na stronę internetową IBC SOLAR,
    • postów do mediów społecznościowych firmy,
    • newsletterów.
  • Prowadzenie kampanii płatnych w mediach branżowych, mających zwiększyć ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych;
  • Doradztwo komunikacyjne i czynny udział w realizacji strategii komunikacji na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.

Efekty

  • Ponad 140 informacji w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych w okresie od stycznia do października 2021;
  • Obecność w najważniejszych portalach i tytułach branżowych: Wirtualny Nowy Przemysł, Energetyka24.pl, Wysokie Napięcie, Gram w Zielone;
  • Zwiększenie widoczności marki IBC SOLAR Polska wśród grup docelowych, utrwalenie wizerunku lidera branży fotowoltaicznej w Polsce;
  • Wzmocnienie w oczach dziennikarzy obrazu firmy jako autorytetu w dziedzinie OZE i większa liczba zapytań o komentarze eksperckie.

Money.pl, 26.01.2021 – Zobacz artykuł

Energetyka24, 30.06.2021 — Zobacz artykuł

wysokienapiecie.pl, 26.10.2021 — Zobacz artykuł

IBC Solar

Przykładowe realizacje z: Obsługa komunikacji