InnoEnergy Central Europe - Doradztwo komunikacyjne i międzynarodowa obsługa projektu - Planet Partners
Obsługa komunikacji Strategia i doradztwo

InnoEnergy Central Europe – Doradztwo komunikacyjne i międzynarodowa obsługa projektu

InnoEnergy to fundusz powołany przez Europejski Instytut Technologii i Innowacji, który poprzez wiedzę, finansowanie i sieć kontaktów wspiera wejście start-upów na rynki międzynarodowe. Głównym obszarem współpracy Klienta i PLanet Partners była międzynarodowa komunikacja projektu PowerUp! oraz wspieranie działań wizerunkowych firmy.

Cele

  • Budowanie wizerunku InnoEnergy jako wiarygodnego partnera biznesowego
  • Efektywne dotarcie komunikacyjne zarówno do startupów, jak i przedstawicieli dużego przemysłu i korporacji z sektora energii. 
  • Dotarcie z informacją o konkursie PowerUp! i możliwościach do twórców rozwiązań cleantech z 24 krajów 
  • Pogłębienie dyskursu medialnego (m.in. w mediach opiniotwórczych) w obszarze problematyki projektu 
  • Koordynacja komunikacji kilkunastu polskich i zagranicznych podmiotów wdrażających działania PR

Rozwiązanie

  1. Opracowanie programu komunikacji adaptowalnego na 24 rynkach wraz z wytycznymi komunikacyjnymi dla 15 agencji w Europie Środkowo-Wschodniej
  2. Przygotowanie specjalnego, rozbudowanego toolkitu dla HUBów (niezależnych podmiotów, reprezentujących Organizatora konkursu w danym kraju, tj. akceleratory, inkubatory, itp.) i agencji zagranicznych, a także uzupełniane FAQ, z którego mogli korzystać zarówno podczas rozmów z dziennikarzami, jak i podczas komunikacji z uczestnikami.
  3. Media relations (media biznesowe, start-upowe, technologiczne, energetyczne oraz przemysłowe)
  4. Prowadzenie anglojęzycznej komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn),
  5. Opracowywanie anglojęzycznych treści na bloga
  6. Spójność graficzna wszystkich materiałów – zaprojektowaliśmy każdy z graficznych elementów – od strony internetowej i grafik do mediów społecznościowych, przez prezentacje dla Partnerów, a kończąc na graficznej oprawie finałów PowerUp! 

Efekty

  • Spójna komunikacja projektu na wszystkich rynkach docelowych
  • Coroczne zwiększanie liczby zgłoszeń do konkursu nawet o 100% 
  • 494 publikacje w Polsce tylko w roku 2018 (wg wykazu IMM), liczba zwiększana z każdą edycją
  • Uzyskanie 521 publikacji w pozostałych krajach i kilkuset wzmianek w Social Mediach 
  • Pogłębienie dyskusji w kilkunastu najważniejszych tytułach biznesowych i opiniotwórczych w Polsce (m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i inne) 
  • Pozyskanie 28 patronów medialnych (w tym 13 z Polski, m.in. Business Insider, Nowy Przemysł, Magazyn Przemysłowy, INN Poland, Kierunek Energetyka) 
  • Umocnienie pozycji konkursu wewnątrz organizacji InnoEnergy.

Przykładowe realizacje z: Obsługa komunikacji