InnoEnergy Central Europe – Doradztwo komunikacyjne i międzynarodowa obsługa projektu | Planet Partners
Digital Obsługa komunikacji Strategia i doradztwo

InnoEnergy Central Europe – Doradztwo komunikacyjne i międzynarodowa obsługa projektu

InnoEnergy to fundusz powołany przez Europejski Instytut Technologii i Innowacji, który poprzez wiedzę, finansowanie i sieć kontaktów wspiera wejście start-upów na rynki międzynarodowe. Głównym obszarem współpracy Klienta i Planet Partners była międzynarodowa komunikacja trzech edycji projektu PowerUp! oraz wspieranie działań wizerunkowych firmy.

Cele

  • Budowanie wizerunku InnoEnergy jako wiarygodnego partnera biznesowego;
  • Efektywne dotarcie komunikacyjne zarówno do startupów, jak i przedstawicieli dużego przemysłu i korporacji z sektora energii;
  • Dotarcie z informacją o konkursie PowerUp! i możliwościach do twórców rozwiązań cleantech z 24 krajów;
  • Pogłębienie dyskursu medialnego (m.in. w mediach opiniotwórczych) w obszarze problematyki projektu.

Rozwiązanie

  • Opracowanie programu komunikacji adaptowalnego na 24 rynkach wraz z wytycznymi komunikacyjnymi dla 15 agencji w Europie Środkowo-Wschodniej;
  • Przygotowanie specjalnego, rozbudowanego toolkitu dla HUBów (niezależnych podmiotów, reprezentujących Organizatora konkursu w danym kraju, tj. akceleratory, inkubatory itp.) i agencji zagranicznych, a także uzupełniane FAQ, z którego mogli korzystać zarówno podczas rozmów z dziennikarzami, jak i podczas komunikacji z uczestnikami;
  • Media relations (media biznesowe, start-upowe, technologiczne, energetyczne oraz przemysłowe);
  • Prowadzenie anglojęzycznej komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn);
  • Opracowywanie anglojęzycznych treści na bloga;
  • Spójność graficzna wszystkich materiałów – zaprojektowaliśmy każdy z graficznych elementów – od strony internetowej i grafik do mediów społecznościowych, przez prezentacje dla Partnerów, a kończąc na graficznej oprawie finałów PowerUp!

Efekty

  • Spójna komunikacja projektu na wszystkich rynkach docelowych;
  • Coroczne zwiększanie liczby zgłoszeń do konkursu nawet o 100%;
  • Ponad 1249 publikacji w polskich mediach w ciągu trzech edycji konkursu (154 w 2017 r., 495 w 2018 r., 645 w 2019 r.);
  • Pogłębienie dyskusji w kilkunastu najważniejszych tytułach biznesowych i opiniotwórczych w Polsce (m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i inne);
  • Pozyskanie licznych, zasięgowych patronów medialnych (m.in. Business Insider, Nowy Przemysł, Magazyn Przemysłowy, INN Poland, Kierunek Energetyka);
  • Umocnienie pozycji konkursu wewnątrz organizacji InnoEnergy.

Przykładowe realizacje z: Digital