Obsługa komunikacji Strategia i doradztwo

SENER Polska – doradztwo komunikacyjne i wdrożenie programu komunikacji

SENER Polska stanowi część międzynarodowej grupy inżynieryjno- technologicznej. Firma specjalizuje się w inżynierii kosmicznej i bierze udział w kluczowych projektach ESA, NASA oraz ESO, współpracując przy tym z podmiotami z całej Polski. Do roku 2016 pomimo znaczącej pozycji rynkowej w Europie i na świecie, firma nie była powszechnie rozpoznawalna w kraju i identyfikowana jako podmiot, który tworzony jest przez polskich specjalistów i związany z rodzimą branżą kosmiczną.

Cele

  • Repozycjonowanie wizerunkowe SENER Polska – w momencie startu działań firma była identyfikowana przez otoczenie jako podmiot zagraniczny, nie zaś jako zarządzany i rozwijany przez polskich inżynierów
  • Budowa pozytywnych relacji z otoczeniem biznesowym i administracją publiczną
  • Dotarcie do szerokiej opinii publicznej z informacjami o innowacyjnych i specjalistycznych projektach firmy

Rozwiązanie

  • Przygotowanie strategii wizerunkowej opartej na wynikach z przeprowadzonego audytu mediowego i badania komunikacji najbliższej konkurencji, obejmującej identyfikację najważniejszych problemów komunikacyjnych i grup docelowych oraz plan działań wraz z rekomendowanymi narzędziami
  • Zbudowanie i utrzymywanie stałych relacji z mediami – przygotowywanie wywiadów i materiałów uwzględniających perspektywę polskich inżynierów i specyfikę projektów tworzonych w Polsce przez SENER.
  • Podkreślanie korzyści z działalności firmy, płynących dla całego polskiego sektora kosmicznego oraz roli pełnego wykonawstwa projektów przez polskich inżynierów – w Polsce firma funkcjonuje jako samodzielna jednostka rozwijająca własny dział R&D
  • Infografiki wyjaśniające odbiorcom w przystępny sposób dany projekt realizowany przez firmę oraz proces działania i współpracy z podwykonawcami w Polsce – zastosowaliśmy nowy dla branży sposób prezentacji sposobu działania biznesowego Klienta, ustanawiając tym samym wzorzec biznesowej komunikacji w polskim sektorze kosmicznym
  • Seria materiałów wideo jako narzędzie wspierające ustalony kierunek narracji, wykorzystywanych w kanałach własnych, mediach online oraz w mediach RTV (wykorzystywane chętnie przez główne stacje telewizyjne także jako podkład do różnych materiałów nt. sektora kosmicznego)
  • Wsparcie obecności firmy na kluczowych wydarzeniach branżowych i gospodarczych oraz spotkaniach sektora kosmicznego.
  • Inicjacja serii spotkań mentorskich na wybranych uczelniach technicznych w Polsce – realizacja road show mającego na celu budowę pozytywnego wizerunku pracodawcy
  • Przygotowanie „Raportu Oddziaływania Społecznego SENER Polska” i jego promocja wśród liderów opinii i decydentów otoczenia biznesowego oraz administracji publicznej. Raport to pierwsza tego typu publikacja wśród firm polskiego sektora kosmicznego stanowiąca odpowiedź na często zadawane przez media pytanie dot. zwrotu składki płaconej przez nasz kraj na Europejską Agencję Kosmiczną (która powinna wracać do polskich przedsiębiorstw w postaci kontraktów) i prezentująca „ekosystem” SENER Polska – firmy współpracującej z polskimi partnerami
  • Budowanie marki osobistej i wizerunku eksperckiego dyrektor generalnej SENER Polska

Efekty

  • Cykl publikacji w mediach (232 publikacji w 2016 roku, 422 w 2017 roku w tym m.in. wywiady w Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazecie Prawnej czy Polityce, a także informacje w serwisach informacyjnych w TVP, Polsat czy TV Republika)
  • SENER Polska w TOP 5 najbardziej widocznych mediowo firm w polskiej branży kosmicznej w „Raporcie nt. wizerunku sektora kosmicznego w Polsce”, przygotowanym na zlecenie Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. przez Europejską Fundację Kosmiczną (2018)
  • Wzrost liczby składanych do firmy jakościowych ofert pracy – zwiększone zainteresowanie ofertą pracodawcy o 40% w stosunku do okresu przed rozpoczęciem działań
  • SENER Polska jednym z najpopularniejszych pracodawców w programie stażowym „Rozwój kadr sektora kosmicznego”, organizowanym przez Agencję Rozwoju Przemysłu i Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego
  • Potwierdzony przez Klienta znaczący wzrost przychylności podmiotów z otoczenia jego firmy ułatwiający prowadzenie biznesu.

Przykładowe realizacje z: Obsługa komunikacji