Obsługa komunikacji

STARFORCE – Obsługa komunikacyjna wydarzenia

Projekt obejmował obsługę medialną i współorganizację największego w Europie zjazdu fanów Gwiezdnych Wojen pod nazwą StarForce. Impreza była organizowana przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego przy współpracy członków Legionu 501 (Polish Garrison), Rebel Legionu (Eagle Outpost) i fanklubów Star Wars z Bydgoszczy i Torunia. Dzieliła się organizacyjnie między Toruń i Bydgoszcz, co niwelowało możliwość stałej komunikacji miejsca. Utrudnieniem był także jej niszowy i hermetyczny charakter oraz podział na dni zamknięte dla fandomów i otwarte dla szerokiej publiczności.

Cele

Głównym celem kampanii było rozszerzenie grupy docelowej o turystów, rodziny z dziećmi z północnej Polski oraz niezrzeszonych fanów Gwiezdnych Wojen.

Rozwiązanie

Rozpoczęliśmy aktywną współpracę z mediami, pokazując StarForce jako miejsce dla każdego, kto kocha filmy, zabawę, albo jest szuka nowych wrażeń. Wsparliśmy to komunikacją w popularnych serwisach społecznościowych (Facebook, Youtube), działaniami bloger-relations i serią spotkań z gośćmi zlotu – aktorami Gwiezdnych Wojen, uzyskując już na drugiej edycji 20 000 uczestników.

Efekty

  • Stworzenie silnej marki
  • Ogromne zainteresowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich: kilkaset publikacji medialnych przy każdej edycji, stała obecność reporterów i wozów transmisyjnych ogólnopolskich stacji telewizyjnych i radiowych
  • Główna nagroda w Festiwalu Promocji Miast i Regionów (Złote Formaty) za najlepszy event promocyjny w 2009 roku.
  • Podsumowanie Dawida Prowse’a na oficjalnym blogu: „StarForce 2010 to jeden z najlepszych eventów w ponad 30-letniej historii Gwiezdnych Wojen”. Event odniósł ogromny sukces, o czym świadczy zdobycie głównej nagrody na Festiwalu Promocji Miast i Regionów – Złote Formaty za najlepszy event promocyjny w 2009 roku.

StarForce

Przykładowe realizacje z: Obsługa komunikacji