Pytanie to zrodziło się równo z narodzinami branży public relations i do dziś eksperci mają problem z udzieleniem na nie jasnej odpowiedzi. Nasz CEO, Łukasz Wilczyński podjął się tego zadania, a esencję jego pracy zamknęliśmy w formie artykułu. To kompendium wiedzy na temat mierzalności działań PR, utworzone na podstawie wielu lat doświadczeń, fachowej literatury i badań naukowych.
Czytając nasz artykuł dowiesz się:
- jak efektywnie określać cele działań PR?
- jakie wskaźniki ilościowe i jakościowe stosować w działaniach e-PR?
- jakie modele analizy kanałów digital są najbardziej efektywne?
- które narzędzia monitoringu i analizy są najbardziej skuteczne w kanałach cyfrowych?
O czym należy pamiętać:
- Cele stawiane przed PRem powinny być zawsze połączone z celami biznesowymi danej organizacji.
- Tak jak nie ma jednej uniwersalnej recepty na sukces, tak nie ma uniwersalnych mierników.
- KPI to mierniki, czyli wartości, które nie są gotową odpowiedzią, ale właśnie wskaźnikiem, który ma posłużyć do sformułowania odpowiedzi.
- Mierzalność to proces/badanie, który wymaga porównywania wyników z innym (z konkurencją, czy może z własnymi działaniami w czasie).
Jeśli chcesz poznać skuteczne metody mierzalności i wyznaczania celów działań PR, pobierz bezpłatnie nasz artykuł.