Trzeci wymiar w komunikacji

[:pl]Potrafi tworzyć zaskakujące wizualizacje, czerpie inspirację z przestrzeni i magii . Poprzez zachwyt i emocje dociera do podświadomości. Żywi się wyobraźnią i iluzją, nie znając ograniczeń logicznego myślenia, prawa grawitacji i zdrowego rozsądku. Pozwala nam oderwać się od rzeczywistości i daje namiastkę uczestnictwa w czymś niezwykłym. Nie, nie będzie to wpis o używkach 😉  Za sprawą video mappingu – bo o nim będzie dziś mowa – zabiorę Was w inny – trzeci wymiar w komunikacji.

Video mapping 3D to innowacyjna technika projekcyjna opierająca się na trójwymiarowych animacjach, wyświetlanych najczęściej na fasadach budynków, tworzących wrażenie obrazu rzeczywistego. Ekranem tej niestandardowej reklamy może być właściwie każdy przedmiot, ale najbardziej spektakularne efekty widowiskowe uzyskuje się poprzez wykorzystanie ciekawej formy architektonicznej w obrębie przestrzeni miejskiej. Przy pomocy dynamicznych animacji, video mapping ożywia przedmioty – niczym w „Incepcji” pozwala modyfikować i zmieniać kształt budynku. Ta moc kreacji wciąga i fascynuje.

Nie ma co opisywać, to trzeba po prostu zobaczyć 🙂

 

Za granicą ta nowa forma reklamy już święci triumfy. Zobaczcie, jak wyglądała promocja filmu „Turysta” przy wykorzystaniu video mappingu 3D.

 

W Polsce mapping dopiero raczkuje, ale już teraz pojawiają się całkiem ciekawe realizacje. Ostatnio wykorzystany przez Coca-Colę, która na jednej z kamienic na Starym Mieście w Warszawie zorganizowała spektakl dźwięku i światła pt. „Transformacja”. Pokaz był jednym z elementów nowej odsłony kampanii marketingowej marki Coca-Cola na UEFA Euro 2012.

 

To narzędzie może być wykorzystane choćby  przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu czy w promocji miast i regionów. Ku inspiracji podrzucam świetny przykład promocji Wiednia w Warszawie.

 

Minusy? Wysokie koszty realizacji. Ważnym ograniczeniem jest także fakt, że spektakle mappingowe mogą odbywać się dopiero wtedy, gdy jest już ciemno. A trzeba przyznać, że jest to forma dość rzucająca się w oczy i wizualnie agresywna. Może zatem wzbudzić sprzeciw osób , którym zakłóca odpoczynek. Po drugie, gdyby takich przedstawień było dużo, gdyby nagle budynki zaczęły żyć i szaleć na naszych oczach to szybko zatęsknilibyśmy za spokojem wieczornych spacerów.

Mapping zachwyca i robi wrażenie, dopóki jest on rara avis – zjawiskiem wyjątkowym i rzadko spotykanym.

Małgorzata Szywała[:en]Potrafi tworzyć zaskakujące wizualizacje, czerpie inspirację z przestrzeni i magii . Poprzez zachwyt i emocje dociera do podświadomości. Żywi się wyobraźnią i iluzją, nie znając ograniczeń logicznego myślenia, prawa grawitacji i zdrowego rozsądku. Pozwala nam oderwać się od rzeczywistości i daje namiastkę uczestnictwa w czymś niezwykłym.

Nie, nie będzie to wpis o używkach 😉  Za sprawą video mappingu – bo o nim będzie dziś mowa – zabiorę Was w inny – trzeci wymiar w komunikacji.

Video mapping 3D to innowacyjna technika projekcyjna opierająca się na trójwymiarowych animacjach, wyświetlanych najczęściej na fasadach budynków, tworzących wrażenie obrazu rzeczywistego. Ekranem tej niestandardowej reklamy może być właściwie każdy przedmiot, ale najbardziej spektakularne efekty widowiskowe uzyskuje się poprzez wykorzystanie ciekawej formy architektonicznej w obrębie przestrzeni miejskiej. Przy pomocy dynamicznych animacji, video mapping ożywia przedmioty – niczym w „Incepcji” pozwala modyfikować i zmieniać kształt budynku. Ta moc kreacji wciąga i fascynuje.

Nie ma co opisywać, to trzeba po prostu zobaczyć 🙂

 

Za granicą ta nowa forma reklamy już święci triumfy. Zobaczcie, jak wyglądała promocja filmu „Turysta” przy wykorzystaniu video mappingu 3D.

 

W Polsce mapping dopiero raczkuje, ale już teraz pojawiają się całkiem ciekawe realizacje. Ostatnio wykorzystany przez Coca-Colę, która na jednej z kamienic na Starym Mieście w Warszawie zorganizowała spektakl dźwięku i światła pt. „Transformacja”. Pokaz był jednym z elementów nowej odsłony kampanii marketingowej marki Coca-Cola na UEFA Euro 2012.

 

To narzędzie może być wykorzystane choćby  przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu czy w promocji miast i regionów. Ku inspiracji podrzucam świetny przykład promocji Wiednia w Warszawie.

 

Minusy? Wysokie koszty realizacji. Ważnym ograniczeniem jest także fakt, że spektakle mappingowe mogą odbywać się dopiero wtedy, gdy jest już ciemno. A trzeba przyznać, że jest to forma dość rzucająca się w oczy i wizualnie agresywna. Może zatem wzbudzić sprzeciw osób , którym zakłóca odpoczynek. Po drugie, gdyby takich przedstawień było dużo, gdyby nagle budynki zaczęły żyć i szaleć na naszych oczach to szybko zatęsknilibyśmy za spokojem wieczornych spacerów.

Mapping zachwyca i robi wrażenie, dopóki jest on rara avis – zjawiskiem wyjątkowym i rzadko spotykanym.

Małgorzata Szywała[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Pracując na stanowiskach kreatywnych, można szybko dostrzec, że w tego typu pracy liczą się nie tylko pomysły, ale także umiejętność efektywnego zarządzania czasem. Dobrze dobrany zestaw narzędzi może przyspieszyć i usprawnić wykonywanie obowiązków każdemu, kto na co dzień zmaga się z tworzeniem treści. W tym artykule przedstawimy kilka niezawodnych rozwiązań, które pozwolą odciążyć Cię od rutynowych zadań i ułatwić Twój codzienny proces projektowania oraz sprawić, że przyszłe ASAPy faktycznie będą realizowane tak szybko, jak to możliwe.

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.