Zapinteresuj się :)*

Pinterest zdobywa szturmem serca (i nie tylko) internautów. Liczba użytkowników i odwiedzin rośnie z dnia na dzień (2 mln odwiedzin w styczniu vs 4 mln w czerwcu). Początkowo sama zastanawiałam się – w czym tkwi fenomen tego serwisu. Do pewnego dnia, gdy zaczęłam robić porządki na własnym dysku…

Przed ślubem gromadziłam zdjęcia sukien ślubnych, bukietów, dekoracji. Później – wyposażenia mieszkania, farb, pomysłów. Dziś mam całkiem sporo zdjęć okładek książek, które chcę przeczytać, pięknych butów (marzenia ;)), torebek i bielizny. A, i jeszcze garść ciekawych tutoriali do… całej masy różności (od tworzenia efektu szkła w Photoshopie, aż do smoky-eye). Niemal automatycznie pomyślałam, że fajnie byłoby mieć to jakoś sensownie rozłożone, może opisane, widoczne na pierwszy rzut oka. A do tego zdjęcia dekorowania stołu przydałyby się teraz mojej kuzynce, która robi za chwilę chrzciny – tyle, że nie prześlę jej mailem 118 zdjęć!

I to właśnie jest fenomen Pinteresta – pozwala porządkować nasze znaleziska i własne zdjęcia, łatwo przeglądać, a także bezproblemowo się nimi dzielić. Rozumiem też czemu 82% użytkowników stanowią kobiety (chyba mamy większą potrzebę gromadzenia, ale też częściej szukamy inspiracji), a także czemu ten właśnie serwis wysuwa się na prowadzenie w zakresie decyzji zakupowych. Na Facebooku są tony zdjęć, ale często znalezienie czegoś konkretnego zabiera masę czasu. Poza tym wiele osób wrzuca zdjęcia bez podania źródła (tworząc galerię), albo wkłada linki – ale w postach, co sprawia, że odnalezienie konkretnego modelu trwa godzinami. Pinterest, podczas przypinania, automatycznie wiąże zdjęcie z linkiem, dzięki czemu widząc idealną torbę dla mojej siostry, zostałam niemal automatycznie przekierowana na stronę sklepu, do konkretnego produktu – szybko, łatwo, sprzedażowo.

Niezależnie jednak od kwestii sprzedażowych – Pinterest to przede wszystkim kopalnia inspiracji, miejsce, które wciąga i… z którym trudno się rozstać. Na swoim prywatnym kanale gromadzę m.in. zdjęcia pięknych miejsc, w które kiedyś chcę trafić, stylizacje i stroje, inforgrafiki o social mediach i PR… A to dopiero początek – podejrzewam, że pod koniec roku będę mieć koło 40-50 tablic na różne okazje – od prezentów, przez książki, kwiaty, turystykę, stroje, makijaży, dekoracji potraw, aż do projektów domów, wnętrz aż do wspomnianych tutoriali 🙂

Anna Watza

*Neologizm zamierzony – pomysł naszego Szefa, Łukasza Wilczyńskiego 🙂

PS 2 Zapraszam też na nasze firmowe tablice – http://pinterest.com/planetprpl/, zapinteresujcie się z nami 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Pracując na stanowiskach kreatywnych, można szybko dostrzec, że w tego typu pracy liczą się nie tylko pomysły, ale także umiejętność efektywnego zarządzania czasem. Dobrze dobrany zestaw narzędzi może przyspieszyć i usprawnić wykonywanie obowiązków każdemu, kto na co dzień zmaga się z tworzeniem treści. W tym artykule przedstawimy kilka niezawodnych rozwiązań, które pozwolą odciążyć Cię od rutynowych zadań i ułatwić Twój codzienny proces projektowania oraz sprawić, że przyszłe ASAPy faktycznie będą realizowane tak szybko, jak to możliwe.

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.