Logo Planet Partners – Kolor

Czy Polska potrzebuje bohaterów?

[:pl]Ostatnie doniesienia o rzekomym, polskim pochodzeniu Krzysztofa Kolumba czy też niedawne dywagacje o tym, kto jest naprawdę ojcem amerykańskiego programu atomowego (sugerowana postać Stanisława Ulama, genialnego fizyka i matematyka) sugerują dość nietypowy kierunek promocji – czyli to w jaki sposób Polacy zmieniają świat.

Dla wciąż nie przekonanych, podam jeszcze kilka przykładów:

  • Fryderyk Chopin – chociaż wykorzystywany (ostatnio głównie za sprawą głośnego jachtu, co nie do końca dobrze świadczy o naszym przemyśle stoczniowym) to wciąż występuje solo.
  • Maria Skłodowska-Curie – tu wielki minus za to, że postać ta jest szeroko wykorzystywana przede wszystkim przez Francuzów, traktujących naszą Marysię jak swoją. En garde wszystkim którzy tak myślą!
  • Kuba Rozpruwacz – wg wciąż niepotwierdzonej hipotezy historycznej, rzekomy pogromca XIX-wiecznego Londynu miał być Polakiem, a dokładniej Kielczaninem (Scyzorykiem, a jakże!). Postać negatywna, ale z lekkim przymrużeniem oka może być traktowana jako turystyczny towar eksportowy (vide Dracula). Mam tu na myśli mój autorski pomysł na Interaktywne Muzeum Kuby Rozpruwacza w Kielcach.
  • Mieczysław Bekker – autor pojazdu księżycowego Lunar Roving Vehicle (misje Apollo 15, 16 oraz 17), który nadał kierunek prac nad przyszłymi łazikami marsjańskimi oraz nad nowymi projektami przyszłych, załogowych pojazdów księżycowo-marsjańskich. Dla raczkującego wciąż przemysłu kosmicznego w Polsce taka ikona to dobry punkt wyjścia (myślę tu o nagrodzie im. Bekkera dla najzdolniejszych młodych inżynierów automatyki lub robotyki).

Ta lista mogła by być oczywiście o wiele dłuższa o nazwiska wielu wspaniałych naukowców, badaczy, inżynierów, którzy zasłynęli na obcej Ziemi wspaniałymi odkryciami czy też konstrukcjami. Do tego dołóżmy naszą główną narodową cechę – kombinatorstwo i mamy wizerunek ludzi silnych, zaprawionych w bojach (wojen mieliśmy tyle że możemy Amerykanom pożyczyć kilka dla uzupełnienia historii) oraz odpornych.

Oczywiście cały ten wpis można potraktować z lekkim przymrużeniem oka, czytając go przy szklance grzanego wina. Nie zmienia to jednak faktu, że Polska to przede wszystkim kraj myślących ludzi, którzy dali światu dużo i w zasadzie nigdy nie oczekiwali niczego w zamian. I takimi też powinniśmy być odbierani w świecie.

/ŁW/

[:en]

Ostatnie doniesienia o rzekomym, polskim pochodzeniu Krzysztofa Kolumba czy też niedawne dywagacje o tym, kto jest naprawdę ojcem amerykańskiego programu atomowego (sugerowana postać Stanisława Ulama, genialnego fizyka i matematyka) sugerują dość nietypowy kierunek promocji – czyli to w jaki sposób Polacy zmieniają świat.

Dla wciąż nie przekonanych, podam jeszcze kilka przykładów:

  • Fryderyk Chopin – chociaż wykorzystywany (ostatnio głównie za sprawą głośnego jachtu, co nie do końca dobrze świadczy o naszym przemyśle stoczniowym) to wciąż występuje solo.
  • Maria Skłodowska-Curie – tu wielki minus za to, że postać ta jest szeroko wykorzystywana przede wszystkim przez Francuzów, traktujących naszą Marysię jak swoją. En garde wszystkim którzy tak myślą!
  • Kuba Rozpruwacz – wg wciąż niepotwierdzonej hipotezy historycznej, rzekomy pogromca XIX-wiecznego Londynu miał być Polakiem, a dokładniej Kielczaninem (Scyzorykiem, a jakże!). Postać negatywna, ale z lekkim przymrużeniem oka może być traktowana jako turystyczny towar eksportowy (vide Dracula). Mam tu na myśli mój autorski pomysł na Interaktywne Muzeum Kuby Rozpruwacza w Kielcach.
  • Mieczysław Bekker – autor pojazdu księżycowego Lunar Roving Vehicle (misje Apollo 15, 16 oraz 17), który nadał kierunek prac nad przyszłymi łazikami marsjańskimi oraz nad nowymi projektami przyszłych, załogowych pojazdów księżycowo-marsjańskich. Dla raczkującego wciąż przemysłu kosmicznego w Polsce taka ikona to dobry punkt wyjścia (myślę tu o nagrodzie im. Bekkera dla najzdolniejszych młodych inżynierów automatyki lub robotyki).

Ta lista mogła by być oczywiście o wiele dłuższa o nazwiska wielu wspaniałych naukowców, badaczy, inżynierów, którzy zasłynęli na obcej Ziemi wspaniałymi odkryciami czy też konstrukcjami. Do tego dołóżmy naszą główną narodową cechę – kombinatorstwo i mamy wizerunek ludzi silnych, zaprawionych w bojach (wojen mieliśmy tyle że możemy Amerykanom pożyczyć kilka dla uzupełnienia historii) oraz odpornych.

Oczywiście cały ten wpis można potraktować z lekkim przymrużeniem oka, czytając go przy szklance grzanego wina. Nie zmienia to jednak faktu, że Polska to przede wszystkim kraj myślących ludzi, którzy dali światu dużo i w zasadzie nigdy nie oczekiwali niczego w zamian. I takimi też powinniśmy być odbierani w świecie.

/ŁW/

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

Senior Communications Expert

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?