Logo Planet Partners – Kolor

Regiony w ofensywie, PRESS

[:pl]Promocja regionów to nadal temat wielu kontrowersji – czy marketing miastom i regionom na pewno jest potrzebny? Kto i w jaki sposób powinien budować i realizować strategię? Czy da się zbudować spójną promocję dla regionu, który ma zróżnicowane grupy ludności, historię, atrakcje? Czy lepiej go podzielić, tworząc małe pod-regiony? Jak zadbać o współpracę i uchronić się przed niszczącą i często niepotrzebną rywalizację?

Na te wszystkie pytania starała się odpowiedzieć Magdalena Gryn, w swoim artykule „Regiony w ofensywie”. Widać w nim jak silne są związki historyczne i kulturowe wewnątrz poszczególnych regionów. Niezależnie od tego, czy dane grupy łączy, czy też dzieli podział administracyjny, współpracują ze sobą, łącząc się w ponadregionalne grupy, bądź rywalizują w ramach tego samego województwa.

Eksperci są zgodni – tworząc strategię, nie wolno w żadnym stopniu pominąć mieszkańców regionu – to oni są podstawą sukcesu, bądź porażki kampanii promocyjnej. Mówi o tym Łukasz Wilczyński, PR Director Planet PR, wskazując, że „Nie ma nic gorszego, jak niezadowoleni mieszkańcy, którzy mówią przyjezdnym: U nas nie ma nic ciekawego

Barbara Labudda z Grupy Eskadra i Agata Brodzka-Kostrzewska z agencji Pleon także podkreślają, że brak akceptacji strategii promocji przez mieszkańców, bądź brak jej zrozumienia przez nich, skazuje wszystkie pomysły na porażkę, szczególnie w długim okresie. Czytając Promocję miast i regionów warto zwrócić uwagę także na inny zamieszczony tam tekst (Odejść od konwencji), mówiący o skutecznym doborze i wykorzystaniu potencjalnych kanałów promocji regionu.[:en]

Promocja regionów to nadal temat wielu kontrowersji – czy marketing miastom i regionom na pewno jest potrzebny? Kto i w jaki sposób powinien budować i realizować strategię? Czy da się zbudować spójną promocję dla regionu, który ma zróżnicowane grupy ludności, historię, atrakcje? Czy lepiej go podzielić, tworząc małe pod-regiony? Jak zadbać o współpracę i uchronić się przed niszczącą i często niepotrzebną rywalizację?

Na te wszystkie pytania starała się odpowiedzieć Magdalena Gryn, w swoim artykule „Regiony w ofensywie”. Widać w nim jak silne są związki historyczne i kulturowe wewnątrz poszczególnych regionów. Niezależnie od tego, czy dane grupy łączy, czy też dzieli podział administracyjny, współpracują ze sobą, łącząc się w ponadregionalne grupy, bądź rywalizują w ramach tego samego województwa.

Eksperci są zgodni – tworząc strategię, nie wolno w żadnym stopniu pominąć mieszkańców regionu – to oni są podstawą sukcesu, bądź porażki kampanii promocyjnej. Mówi o tym Łukasz Wilczyński, PR Director Planet PR, wskazując, że „Nie ma nic gorszego, jak niezadowoleni mieszkańcy, którzy mówią przyjezdnym: U nas nie ma nic ciekawego

Barbara Labudda z Grupy Eskadra i Agata Brodzka-Kostrzewska z agencji Pleon także podkreślają, że brak akceptacji strategii promocji przez mieszkańców, bądź brak jej zrozumienia przez nich, skazuje wszystkie pomysły na porażkę, szczególnie w długim okresie. Czytając Promocję miast i regionów warto zwrócić uwagę także na inny zamieszczony tam tekst (Odejść od konwencji), mówiący o skutecznym doborze i wykorzystaniu potencjalnych kanałów promocji regionu.

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Opowiadanie historii jest tym, co już od początków istnienia ludzkości umożliwiało dzielenie się doświadczeniami, przekazywanie wiedzy i łączenie się z innymi na poziomie emocjonalnym. Współcześnie, storytelling stał się również istotnym elementem komunikacji wielu marek. W 2024 roku wraca do gry ze zdwojoną mocą. Na co zwrócić uwagę tworząc jego cyfrową wersję?  

Czego życzą sobie PR-owcy? Samych wygranych przetargów, dodatkowej godziny w ciągu doby i serialu, który pokaże światu na czym naprawdę polega nasza praca – przynajmniej według członków naszego zespołu! Spełnienie tych marzeń może być trudne, dlatego w naszym PRezentowniku znajdziesz propozycje praktycznych i łatwiejszych do zdobycia prezentów dla Twojego PR-owca.

Podjęcie przez firmy aktywności w mediach stanowi często ważny element w układance strategii komunikacyjnej marki lub produktu. Ocena skuteczności pozwala określać kierunki kolejnych działań. Jak to zrobić w przypadku PR-u? Czy to możliwe?