Regiony w ofensywie, PRESS

[:pl]Promocja regionów to nadal temat wielu kontrowersji – czy marketing miastom i regionom na pewno jest potrzebny? Kto i w jaki sposób powinien budować i realizować strategię? Czy da się zbudować spójną promocję dla regionu, który ma zróżnicowane grupy ludności, historię, atrakcje? Czy lepiej go podzielić, tworząc małe pod-regiony? Jak zadbać o współpracę i uchronić się przed niszczącą i często niepotrzebną rywalizację?

Na te wszystkie pytania starała się odpowiedzieć Magdalena Gryn, w swoim artykule „Regiony w ofensywie”. Widać w nim jak silne są związki historyczne i kulturowe wewnątrz poszczególnych regionów. Niezależnie od tego, czy dane grupy łączy, czy też dzieli podział administracyjny, współpracują ze sobą, łącząc się w ponadregionalne grupy, bądź rywalizują w ramach tego samego województwa.

Eksperci są zgodni – tworząc strategię, nie wolno w żadnym stopniu pominąć mieszkańców regionu – to oni są podstawą sukcesu, bądź porażki kampanii promocyjnej. Mówi o tym Łukasz Wilczyński, PR Director Planet PR, wskazując, że „Nie ma nic gorszego, jak niezadowoleni mieszkańcy, którzy mówią przyjezdnym: U nas nie ma nic ciekawego

Barbara Labudda z Grupy Eskadra i Agata Brodzka-Kostrzewska z agencji Pleon także podkreślają, że brak akceptacji strategii promocji przez mieszkańców, bądź brak jej zrozumienia przez nich, skazuje wszystkie pomysły na porażkę, szczególnie w długim okresie. Czytając Promocję miast i regionów warto zwrócić uwagę także na inny zamieszczony tam tekst (Odejść od konwencji), mówiący o skutecznym doborze i wykorzystaniu potencjalnych kanałów promocji regionu.[:en]

Promocja regionów to nadal temat wielu kontrowersji – czy marketing miastom i regionom na pewno jest potrzebny? Kto i w jaki sposób powinien budować i realizować strategię? Czy da się zbudować spójną promocję dla regionu, który ma zróżnicowane grupy ludności, historię, atrakcje? Czy lepiej go podzielić, tworząc małe pod-regiony? Jak zadbać o współpracę i uchronić się przed niszczącą i często niepotrzebną rywalizację?

Na te wszystkie pytania starała się odpowiedzieć Magdalena Gryn, w swoim artykule „Regiony w ofensywie”. Widać w nim jak silne są związki historyczne i kulturowe wewnątrz poszczególnych regionów. Niezależnie od tego, czy dane grupy łączy, czy też dzieli podział administracyjny, współpracują ze sobą, łącząc się w ponadregionalne grupy, bądź rywalizują w ramach tego samego województwa.

Eksperci są zgodni – tworząc strategię, nie wolno w żadnym stopniu pominąć mieszkańców regionu – to oni są podstawą sukcesu, bądź porażki kampanii promocyjnej. Mówi o tym Łukasz Wilczyński, PR Director Planet PR, wskazując, że „Nie ma nic gorszego, jak niezadowoleni mieszkańcy, którzy mówią przyjezdnym: U nas nie ma nic ciekawego

Barbara Labudda z Grupy Eskadra i Agata Brodzka-Kostrzewska z agencji Pleon także podkreślają, że brak akceptacji strategii promocji przez mieszkańców, bądź brak jej zrozumienia przez nich, skazuje wszystkie pomysły na porażkę, szczególnie w długim okresie. Czytając Promocję miast i regionów warto zwrócić uwagę także na inny zamieszczony tam tekst (Odejść od konwencji), mówiący o skutecznym doborze i wykorzystaniu potencjalnych kanałów promocji regionu.

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

Gdy wyszukujemy w sieci frazę „przemysł i komunikacja” wśród wyników najczęściej pojawiają się hasła związane z transmisją danych, wydajną komunikacją sieciową, porozumiewaniem się robotów, Internetem Rzeczy (IoT) czy Przemysłem 4.0. I bardzo słusznie, jednak nie o takiej komunikacji będę dziś pisać. W zamian pokażę na przykładzie czterech różnych obszarów, że przemysł – podobnie jak każda inna branża – potrzebuje przemyślanej strategii komunikacji opartej o działania PR, które są dopasowane do celów biznesowych firmy i różnych grup odbiorców.

Masz świadomość czym i jak ważny dla Twojej firmy lub instytucji jest PR, jesteś po pierwszym kontakcie z przedstawicielami agencji i zaczynasz czuć, że w Twojej głowie rodzą się kolejne pytania. Tak, to właściwy moment, by je zadać. A jeśli masz wątpliwości, czy o czymś istotnym nie zapomniałeś, zapoznaj się z naszą listą.

Influencer marketing – czy warto?

Youtuberzy, instagramerzy, tiktokerzy, przedstawiciele świata sportu, mody i kultury. Celebryci, uczestnicy kolejnych edycji reality show, byłe żony obecnych mężów gwiazd. Mikro- i nano- influencerzy… Wydaje się, że grono osób posiadających predyspozycje i zasięgi, by zostać ambasadorem Twojej marki, jest nieograniczone. Jak wybrać te, z którymi faktycznie warto nawiązać współpracę? Korzystając z własnych doświadczeń podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru.