Wszystko jest Alle, czyli AlleQuiz

[:pl]Allegro w sposób całkowicie niestandardowy postanowiło sprawdzić znajomość zapisów, dość obszernego zresztą, regulaminu. Jak? Każdy zarejestrowany użytkownik ma szansę przyłączenia się do specjalnego konkursu z wiedzy o handlu. Wydaje się to bardzo przemyślanym posunięciem. Szczególnie w świetle ostatnich wydarzeń, kiedy dla żartu zlicytowano wortal Kurnik.pl za astronomiczną wręcz kwotę 999 milionów złotych.

AlleQuiz to konkurs, składający się z losowo wybranych pytań, które odnosząc się do regulaminu ukazują praktyczne problemy Allegrowiczów. Czas, podobnie jak liczba podejść, nie gra tutaj żadnej roli. Celem jest osiągnięcie tytułu AlleMistrza, co wiąże się z udzieleniem poprawnych odpowiedzi na każde z 16 pytań.

W trakcie zabawy jesteśmy na bieżąco informowani o trafności podejmowanych decyzji. Niezależnie od tego czy są one poprawne, czy też nie, Allegro za każdym razem dostarcza wyczerpujących informacji dotyczących konkretnego problemu. Wśród 16 pytań natrafimy na kwestie wręcz banalne, ale trafią się także bardziej złożone zagadnienia. Nie możemy jednak liczyć na to, że podczas kolejnego podejścia się powtórzą – (nie)stety jest ich bardzo wiele ;-).

Silnie motywującym czynnikiem jest nagroda główna – MacBook Air. Chętnych na pewno nie brakuje. Z całą pewnością niewielu jest jednak takich, którzy bezbłędnie rozwiązują AlleQuiz w ramach pierwszego podejścia. Przechodzą oni zatem przez kolejne etapy tylko po to, by zostać AlleMistrzem, podczas gdy całkowicie nieświadomie zgłębiają tajniki regulaminu największej w Polsce platformy e-commerce.

Przykład Allegro pokazuje, że do czytania regulaminów można zmuszać kijem (zawieszenia, blokady kont, etc.) lub marchewką (w tym przypadku MacBookiem Air ;-)).[:en]

Allegro w sposób całkowicie niestandardowy postanowiło sprawdzić znajomość zapisów, dość obszernego zresztą, regulaminu. Jak? Każdy zarejestrowany użytkownik ma szansę przyłączenia się do specjalnego konkursu z wiedzy o handlu. Wydaje się to bardzo przemyślanym posunięciem. Szczególnie w świetle ostatnich wydarzeń, kiedy dla żartu zlicytowano wortal Kurnik.pl za astronomiczną wręcz kwotę 999 milionów złotych.

AlleQuiz to konkurs, składający się z losowo wybranych pytań, które odnosząc się do regulaminu ukazują praktyczne problemy Allegrowiczów. Czas, podobnie jak liczba podejść, nie gra tutaj żadnej roli. Celem jest osiągnięcie tytułu AlleMistrza, co wiąże się z udzieleniem poprawnych odpowiedzi na każde z 16 pytań.

W trakcie zabawy jesteśmy na bieżąco informowani o trafności podejmowanych decyzji. Niezależnie od tego czy są one poprawne, czy też nie, Allegro za każdym razem dostarcza wyczerpujących informacji dotyczących konkretnego problemu. Wśród 16 pytań natrafimy na kwestie wręcz banalne, ale trafią się także bardziej złożone zagadnienia. Nie możemy jednak liczyć na to, że podczas kolejnego podejścia się powtórzą – (nie)stety jest ich bardzo wiele ;-).

Silnie motywującym czynnikiem jest nagroda główna – MacBook Air. Chętnych na pewno nie brakuje. Z całą pewnością niewielu jest jednak takich, którzy bezbłędnie rozwiązują AlleQuiz w ramach pierwszego podejścia. Przechodzą oni zatem przez kolejne etapy tylko po to, by zostać AlleMistrzem, podczas gdy całkowicie nieświadomie zgłębiają tajniki regulaminu największej w Polsce platformy e-commerce.

Przykład Allegro pokazuje, że do czytania regulaminów można zmuszać kijem (zawieszenia, blokady kont, etc.) lub marchewką (w tym przypadku MacBookiem Air ;-)).

[:]

Facebook
Twitter
LinkedIn

RAPORTY

W naszym raporcie przenalizowaliśmy jaki jest rodzimy obszar IT w sektorze kosmicznym, z dwóch perspektyw – od strony rozwoju biznesu i realizowanych projektów, ale też okiem przedstawicieli działów HR badanych przez nas podmiotów. Po wykonaniu przedmiotowego badania, widzimy już jak niesamowicie fascynującym światem jest sektor kosmicznego IT.
Pierwsze w Polsce badanie wizerunku sektora kosmicznego zawierający analizę medialną sektora oraz wyniki badania jakościowego.

WARTO WIEDZIEĆ

TAGI

Zainteresował Cię ten insight?

Dowiedz się więcej o naszym doświadczeniu i przekonaj się, w jaki sposób odpowiemy na Twoje potrzeby!

Podobne publikacje

W piątek, 19 lipca, globalna awaria systemów Microsoft przyciągnęła uwagę całego świata. Przyczyną problemu był błąd w aktualizacji oprogramowania antywirusowego CrowdStrike, który spowodował trudności w dostępie do usług chmurowych, programów Office 365 oraz innych kluczowych systemów. Sprawdzamy, jak komunikacyjnie poradziły sobie firmy dotknięte awarią i te, które ją spowodowały.

Generacja Z to pierwsze pokolenie wychowane we w pełni cyfrowym świecie. Charakteryzuje się unikalnym podejściem do komunikacji, informacji i interakcji z markami. Jak więc wygląda PR jej oczami i jakie strategie powinny przyjąć firmy, aby spełnić jej oczekiwania?